Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@16:30:23 GMT

گفت‌وگوی تلفنی آکار و استولتنبرگ

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۶۴۱۲

گفت‌وگوی تلفنی آکار و استولتنبرگ

وزیر دفاع ترکیه و دبیرکل ناتو به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزار ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار٬ وزیر دفاع ترکیه به صورت تلفنی با ینس استولتنبرگ٬ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت‌وگو کرد.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در خصوص موضوعات سازمان ناتو با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز جزئیات بیشتری از محتوای این گفت‌وگو مخابره نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه ینس استولتنبرگ گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

دبیرکل سازمان ملل امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی تاکید کرد که زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است و پایان دادن به خصومت‌ها در غزه، تنش‌های گسترده در «خاورمیانه» را خنثی خواهد کرد.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی خواهد کرد. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی ایجاد کرده است.

گوترش افزود: یونیسف از کشته شدن ۱۳۹۰۰ کودک فلسطینی در حملات هولناک و کورکورانه در غزه خبر داده است. محدودیت‌های اسرائیل ارائه و تامین خدمات و کمک‌ها به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده می‌کند. اسرائیل اخیرا بیش از ۴۰ درصد درخواست‌های سازمان ملل برای ارسال کمک به نوار غزه را رد کرده است.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: امدادگران به طرز وحشتناکی در نوار غزه کشته می‌شوند و من خواستار تحقیق درباره این رویداد‌ها هستم. تیم‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌توانند به بحران در نوار غزه رسیدگی کنند.

گوترش همچنین با اشاره به کرانه باختری گفت: یک رویکرد جامع برای آرامش باید اتخاذ شود که شامل کرانه باختری اشغالی شود. سال گذشته شاهد بالاترین میزان حملات شهرک‌نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری بودیم. از اسرائیل می‌خواهم به این سطح بی‌سابقه خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها پایان دهد.

گوترش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و جامعه بین‌المللی باید محیطی را برای ایجاد یک دولت فلسطینی که قادر به کارکرد موثر باشد، فراهم کنند.

گوترش در ادامه سخنانش گفت که تلاش‌هایی در راستای تنش‌زدایی باید شامل وضعیت ملتهب جنوب لبنان هم باشد. او ادامه داد: تلاش‌هایی در راستای تنش‌زدایی باید ایمنی دریانوردی در دریای سرخ را هم تضمین کند.
آنتونیو گوترش حملات در دریای سرخ را «تهدیدی برای امنیت ناوبری و زنجیره تامین» دانست و گفت این «تهدیدی برای وقوع یک درگیری بین‌المللی است.»
دبیرکل سازمان ملل متحده همچنین تاکید کرد که «ناکامی در پیشرفت به سوی راه‌حل ۲دولتی، هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند که در معرض خطر دائمی خشونت زندگی کنند.»

او با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۵۰ امدادگر از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در غزه کشته شده اند، خواستار تحقیقات کامل در مورد این مرگ‌های غم انگیز شد.

دبیرکل سازمان ملل با هشدار به «تشدید خطرناک» در لفاظی‌ها و اقدامات در خاورمیانه گفت که یک اشتباه محاسباتی می‌تواند منجر به یک درگیری ویرانگر شود.

او گفت: روز‌های اخیر شاهد تشدید تنش خطرناکی - در گفتار و کردار بوده‌ایم. یک اشتباه محاسباتی، یک اشتباه ارتباطی، یک اشتباه، می‌تواند منجر به یک درگیری منطقه‌ای تمام عیار غیرقابل تصوری شود که برای همه طرفین درگیر و برای بقیه جهان ویرانگر خواهد بود. همه طرف‌ها باید حداکثر خویشتنداری را در چنین فضای متشنجی به کار گیرند.

گوترش در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «زمان پایان دادن به چرخه خونین انتقام‌گیری (میان رژیم صهیونیستی و ایران) فرا رسیده است. زمان توقف فرا رسیده است. جامعه بین‌المللی باید برای جلوگیری از هرگونه اقدامی که می‌تواند کل خاورمیانه را به حاشیه راند و تأثیر مخربی بر غیرنظامیان داشته باشد، همکاری کند.»

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • حسین امیرعیداللهیان با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد
  • گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد
  • گفت‌وگوی وزیر کشور با سیل‌زدگان در کنارک + فیلم
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • اولین گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا و چین