Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@01:56:36 GMT

پساب فاضلاب شهر صدرا به شیراز می‌ریزد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۶۴۵۷

پساب فاضلاب شهر صدرا به شیراز می‌ریزد

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: مدتهاست پساب آلوده شهر جدید صدرا وارد محدوده شهر شیراز شده و موجبات نگرانی شدیدی را فراهم ساخته است.

محمدرضا محمدحسن پور در گفت و گو باخبر نگار ایمنا با اشاره به حضور مدیران و کارشناسان مجموعه شهرداری عنوان کرد: رئیس کمیسیون محیط زیست سلامت و خدمات شهری، رئیس کمیسیون عمران و حمل و ترافیک، رئیس کمیسیون هوشمند سازی شورای اسلامی شهر شیراز و تعدادی از مدیران و کارشناسان مجموعه شهرداری از مسیر عبور فاضلاب به سمت شهر شیراز بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این بازدید اعضای حاضر شورای شهر شیراز به اتفاق نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند، اظهار کرد: این امر تهدیدی بسیار جدی برای شیرازی‌های عزیز است

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به زیاد بودن مقدار پساب فاضلاب صدرا به شیراز، گفت: این معضل عاملی برای آلودگی آب‌های سطحی و زیر زمینی است

محمدحسن پور اظهار کرد: متأسفانه این پساب‌ها می‌تواند به زودی به فاجعه‌ای زیست محیطی تبدیل شود.

وی در پایان عزم شورای اسلامی شهر شیراز و دستگاه‌های ذیربط جهت پیگیری و رفع این مشکل را جدی دانست.

کد خبر 430834

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پساب فاضلاب پساب شهری پساب شیراز شهر صدرا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت معابر فرعی پر‌تردد در دستور کار شهرداری کرمان

محسن تویسرکانی در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت فضای سبز شهر کرمان بسیار نگران‌کننده است، گفت: با توجه به کمبود آب، فضای سبز شهر، حال و روز خوبی ندارد و این وضعیت در تابستان وخیم‌تر است.

وی بر همکاری بیشتر با شرکت آب و فاضلاب برای استفاده از پساب فاضلاب و آبیاری درختان تأکید کرد و ادامه داد: اعتقاد دارم شهرداری با پشتوانه و همکاری با ارگان‌های همکار، بهتر می‌تواند وظایف خود را انجام دهد.  

سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه هدف ما، انجام کار به نفع شهر است و با جزیره‌ای عمل‌کردن کاری پیش نمی‌رود، از عقد قرارداد با پیمانکاران و در پیشِ رو بودن جهاد آسفالت در شهر خبر داد و  افزود: از شرکت آب و فاضلاب می‌خواهیم برای ایجاد شبکه و حفاری در معابر، با شهرداری هماهنگ باشد.  

وی  به اجرا نشدن شبکه‌های فاضلاب در بعضی از معابر اصلی اشاره کرد و گفت: قبل از آسفالت باید تکلیف اتصال شبکه‌های فاضلاب معلوم شود.  

تویسرکانی بیان کرد: برای جهاد آسفالت، ۳ پیمانکار به‌همراه سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری، کار آسفالت را انجام می‌دهند.  

وی در ادامه بر ایجاد وضعیت مناسب کارگاه‌های تجهیز اجرای شبکه فاضلاب در سطح شهر تأکید کرد و مجوز کار را منوط بر این وضعیت مناسب، دانست و گفت: پروژه فاضلاب شهر کرمان طولانی شده است؛ بنابراین، باید به سمتی برویم که فرایند‌ها کوتاه‌تر شود.  

سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به اینکه برای آماده‌سازی شهر برای ایام نوروز، از ۲۷ اسفندماه به بعد کار عمرانی نداشتیم، یادآور شد: پیمانکار را به تحویل به‌موقع کار ملزم کرده‌ایم و در کنار کیفیت، سرعت کار را نیز، در نظر گرفته‌ایم.  

تویسرکانی  ازجمله معضلات شهر کرمان را وضعیت نامناسب روشنایی و ترافیک دانست و تصریح کرد: البته با آسفالت معابر فرعی و بهسازی معابر می‌توان از شدت ترافیک کم کرد؛ بنابراین، ترمیم آسفالت معابر فرعی پر‌تردد را در دستور کار قرار دادیم.  

وی تقاطع سمیه (طهماسب‌آباد)، سه‌راه هوانیروز، میدان بیرم‌آباد و تقاطع شرف‌آباد را ازجمله نقاط پرترافیک شهر کرمان دانست و افزود: با هماهنگی و هم‌پوشانی دستگاه‌ها با یک‌دیگر بسیاری از مشکلات شهر حل‌وفصل می‌شود.  

علیرضا عبدیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به جهاد آسفالت شهرداری، بر هماهنگی بیشتر با شهرداری برای حفاری معابر اجرای شبکه، تأکید کرد.  

وی با اشاره به نیاز فضای سبز شهر کرمان به پساب فاضلاب، گفت: براساس یک قرار‌داد، مقرر شده بخشی از پساب، به شهرداری واگذار و بدین منظور به فضای سبز شهر کمک شود.  

عبدیان گفت: با ارائه نقشه‌های اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح شهدای خلبان، مشکل اجرای فاضلاب در غرب کرمان برطرف شده است؛ ضمن اینکه ۷۰ درصد کار در شهرک الغدیر تمام شده است.  

وی با اشاره به اینکه برای اجرای شبکه در بافت قدیم، نیازمند مجوز شهرداری هستیم، ادامه داد: ترمیم مناطق حفاری‌شده برای فاضلاب برعهده پیمانکار و نظارت با شهرداری است.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان موضوع سرمایه‌گذاری برای ایجاد سایت لندفیل به‌منظور تولید کود و گاز متان را مطرح و این اقدام را به آینده موکول کرد و گفت: در این  مسیر به همکاری شهرداری نیازمندیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استفاده از دوربین‌های حرارتی جان چند مسافر نوروزی در شیراز را نجات داد
  • خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود
  • آسفالت معابر فرعی پر‌تردد در دستور کار شهرداری کرمان
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • بازگشایی مسیرهای کنارگذر شیراز
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز پاک‌سازی و بازگشایی شد
  • اقدام مطلوب مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در پاسخگویی به میهمانان نوروزی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی