Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه افغانستانی هشت صبح، صدیق صدیقی در نشست خبری به آزادی نزدیک به چهار هزار زندانی طالبان اشاره کرد و افزود: احتمال آنکه مذاکرات میان افغانی در ماه جولای (تیر) برگزار شود، وجود دارد و دولت افغانستان نیز امیدوار است که این مذاکرات هرچه زودتر شروع شود.

صدیقی همچنین یادآورشد که حکومت با آزادی نزدیک به چهار هزار زندانی طالبان، بزرگ‌ترین گام را برای شروع مذاکرات و کاهش خشونت برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: گروه طالبان باید براساس توافق‌نامه صلح خشونت‌ها را کاهش می داد، اما برعکس خشونت‌ها را افزایش داده است.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: تمام آمادگی‌ها برای مذاکرات میان افغانی صورت گرفته است، اما گروه طالبان تاکنون هیچ گونه اقدامی را برای شروع مذاکرات صلح انجام نداده است.

وی افزایش خشونت‌ها را مایوس‌کننده خواند و از گروه طالبان خواست که مردم افغانستان و جامعه جهانی را برای تامین صلح ناامید نکند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که دولت به تأمین صلح در کشور متعهد است و در راستای صلح گام‌های بلندی را برداشته است.

صدیقی افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان را مایه‌ نگرانی مردم عنوان کرد و ادامه داد: تداوم خشونت‌ها فضای اعتماد برای آغاز گفت‌وگوهای صلح را خدشه‌دار خواهد کرد.

به گفته صدیقی، هیات مذاکره کننده دولت برای آغاز مذاکرات صلح آماده است و هیچ‌گونه‌ ممانعتی برای شروع مذاکرات صلح از سوی دولت وجود ندارد.

براساس توافق‌نامه صلح که بین آمریکا و گروه طالبان در دهم اسفند گذشته امضا شد، پنج هزار زندانی طالبان با یک هزار زندانی وابسته به حکومت افغانستان مبادله می شوند.

طالبان تاکنون از آزادی حدود ۶۰۰ زندانی وابسته به دولت خبر داده‌ است.

برچسب‌ها افغانستان صدیق صدیقی طالبان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا هزار زندانی طالبان گروه طالبان خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بدون اشاره به جزئیات بیشتری در خصوص مذاکرات آتش‌بس غزه اعلام کرد: «مذاکرات در مرحله حساسی است و ما تا جایی که ممکن است در تلاش هستیم تا موانع را برطرف کنیم». 

به گزارش گاردین، قطر بار‌ها در مورد چشم انداز توافق ابراز امیدواری کرده است. این در حالی است که مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها از نوامبر سال گذشته تاکنون ادامه داشته است.

عزت الرشق یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس روز دوشنبه در خصوص مواضع رژیم صهیونیستی در مذاکرات گفت که این رژیم به دنبال «توافق موقتی برای آزادی زندانیان خود است تا پس از آن جنگ و نابودی را از سر بگیرد».

 وی در ادامه تاکید کرد که حماس به مواضع خود در خصوص خروج کامل ارتش اشغالگر و بازگشت آوارگان به خانه‌های خود پایبند است.

شبکه ان بی سی نیوز پیش از این مدعی شده بود مذاکرات آتش‌بس غزه تقریبا متوقف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی
  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • زوج همدانی ۲ زندانی را آزاد کردند