Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: سناتور لیندزی گراهام نماینده ایالت کارولینای جنوبی و رئیس کمیته قضائی سنای آمریکا تصمیم دولت ترامپ برای خارج کردن بخش دیگری از نظامیان آمریکایی از افغانستان را اشتباهی به مراتب بزرگتر از تصمیم دولت اوباما برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از عراق (در سال 2011) عنوان کرد.

این سناتور تندرو جمهوری‌خواه که از متحدان نزدیک ترامپ در سنا به شمار می‌رود، روز شنبه در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «خروج بی قید و شرط از افغانستان، آن هم برخلاف توصیه‌های کارشناسان نظامی، از بسیاری جهات اشتباهی بزرگتر از تصمیم دولت اوباما برای خروج از عراق است زیرا افغانستان جایی است که حملات 11 سپتامبر از آنجا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «من همیشه اعلام کرده‌ام که هرگونه طرحی برای خروج از افغانستان باید مبتنی بر شروطی باشد که امنیت ملی ما را در نظر بگیرد.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان ساعاتی پیش در گزارشی به نقل از دو مقام ارشد کاخ سفید فاش کرد که دولت ترامپ در آستانه نهایی کردن طرح خروج بیش از 4000 نظامی آمریکایی دیگر از افغانستان تا فصل پاییز است.

بر اساس اظهارات رسمی مقامات پنتاگون، شمار نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان اکنون به 8600 نفر رسیده است که این کمترین میزان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان از زمان آغاز جنگ افغانستان در سال 2001 است.

کاخ سفید در حالی تصمیم به خارج کردن 4000 نظامی دیگر از افغانستان گرفته است که پیش از این ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده ستاد نیروهای تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) اعلام بود که طالبان شرایط خروج کامل نظامیان آمریکایی را از افغانستان فراهم نکرده است و کاهش نیروها می‌تواند مشکلاتی را در اجرای مأموریت نظامی در افغانستان ایجاد کند.

توافق صلح بین آمریکا و طالبان روز شنبه 29 فوریه (10 اسفند) در دوحه قطر با حضور نمایندگان ارشد دو طرف و مقامات 30 کشور و همچنین شماری از مقامات سازمان‌های بین‌المللی به امضا رسید.

براساس توافق آمریکا و طالبان، واشنگتن متعهد شده تا همه نیروهایش را طی 14 ماه پس از اعلام توافق از افغانستان خارج کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: گراهام نظامیان آمریکایی افغانستان نظامیان آمریکایی خارج کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه

وزارت دفاع سوریه درباره تجاوز بامدادی آمریکا به مناطقی در شرق این کشور بیانیه‌ای صادر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع سوریه در این بیانیه آورده است: جنگنده های اشغالگران آمریکایی بامداد امروز سه شنبه به برخی شهرکها و روستاها و مواضع نظامی در استان دیرالزور و حومه آن حمله کردند.

تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه

این بیانیه افزود این تجاوز آمریکایی به شهادت هفت نظامی و یک غیرنظامی و زخمی شدن 19 نظامی و 13 غیرنظامی منجر شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، حمله اشغالگران آمریکایی خسارتهای زیادی هم به زیرساختهای این مناطق وارد کرد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمار نظامیان اسرائیلی زخمی در جنگ غزه به 3160 نفر رسید
  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • صهیونیست ها در تمام اهداف نظامی شان شکست خوردند
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد
  • گراهام: باید در افغانستان داعش را هدف قرار دهیم