Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شبکه سی ان ان از خروج چهار هزار نیروی نظامی آمریکایی دیگر از افغانستان خبر داد. تاریخ انتشار: 22:07 - 07 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۷۰۱

خبرگزاری میزان - شبکه سی ان ان روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که دولت ترامپ در حال نهایی کردن تصمیم خروج بیش از چهار هزار نیرو از افغانستان تا پاییز سال جاری است و در صورتی که این اتفاق رخ دهد شمار نظامیان آمریکایی در این کشور از هشت هزار و ۶۰۰ نفر به چهار هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد که کمترین سطح حضور نظامیان در این کشور در ۱۹ سال اخیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اعزام ۷۰ پرسنل نیروی هوایی آمریکا به خلیج فارس

بر اساس این گزارش، ترامپ در حالی به دنبال کاهش بی سابقه نیرو‌های آمریکا در افغانستان است که طالبان به رغم امضای توافق صلح با واشنگتن همچنان به حملات و خشونت‌های خود علیه نیرو‌های دولتی افغانستان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروی نظامی آمریکا افغانستان چهار هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه  خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» که به کارگردانی جواد موگویی تهیه شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مستند به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، نحوه افشای اسناد می‌پردازد، و سعی می‌کند به چرایی بمباران هلیکوپتر‌های باقی مانده از نیرو‌های مهاجم آمریکایی در صحرای طبس در گفتگو با خلبان آمریکایی بپردازد. این مستند روایتی متفاوت از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و نحوه شهادت شهید «محمد منتظرقائم» است.

پس از تسلط «دانشجویان پیرو خط امام» بر لانۀ جاسوسی، آمریکا نیروهایش را در عملیاتی موسوم به «پنجۀ عقاب»، به ایران اعزام کرد. بااین‌حال، طوفان شن در طبس باعث شد تا این برنامه نقش‌برآب شود و نیرو‌های آمریکایی در طبس زمین‌گیر شوند. اصرار رئیس‌جمهور مخلوعِ ایران برای بمباران طبس و تلاش نیرو‌های سپاه پاسداران برای دستیابی به اسناد داخل هواپیماها، معما‌هایی را به‌وجودآورده است که این مستند درپی رمزگشایی از آنهاست.

مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم