Web Analytics Made Easy - Statcounter

"آلیس ولز" قائم مقام معاون وزیر امور خارجه آمریکا که ماه‌های اخیر نیز چندین بار به دلیل انتقاد از مشارکت اقتصادی اسلام‌آباد و پکن، خشم مقام های  پاکستانی و چینی را برانگیخته بود، این بار در واکنش به اظهارات نخست وزیر پاکستان درخصوص ماجرای عملیات یکجانبه آمریکا و کشتن اسامه بن لادن، اسلام‌آباد را به پناه‌دادن به سرکرده معدوم القاعده متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولز روز شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: بحث درباره اسامه بن لادن سوالات قدیمی را دوباره مطرح می‌کند که چگونه  و چرا تروریست شماره یک جهان زیر سایه نظامیان پاکستانی با آسودگی زندگی می‌کرد.

این مقام آمریکایی با هدف دیکته کردن سیاست‌های این کشور بر پاکستان، از این کشور خواست که به دامن زدن به بحث‌های قدیمی بپرهیزد و در عوض برای اهداف صلح با واشنگتن  همکاری کند.

وی مدعی بهبود همکاری‌های مشترک با پاکستان طی دو سال اخیر شد و افزود: پاکستان و آمریکا نیاز به یک برنامه مثبت برای برقراری صلح در افغانستان، تجارت، سرمایه‌گذاری و آنچه که این دیپلمات ارشد آمریکایی مبارزه با تروریسم خواند، دارند.

نخست وزیر پاکستان پنجشنبه گذشته در مجلس این کشور، به عملیات یکجانبه آمریکا در خاک پاکستان برای کشتن اسامه بن لادن اشاره کرد و  گفت: ما در آن زمان متحد آمریکایی‌ها در جنگ علیه تروریسم بودیم اما آنان بدون هماهنگی دست به علملیات در پاکستان زدند و اسامه بن لادن را کشتند. 

عمران خان بارها از سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا به ویژه حملات غیرقانونی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی پاکستان انتقاد کرده و او حتی در تحصن‌های ضددولتی در اسلام آباد نیز مستقیما سفیر وقت واشنگتن در اسلام آباد را به دخالت در امور داخلی پاکستان متهم کرده بود.

جدای از صحت و سقم ادعای آمریکا درباره کشتن  بن لادن در پاکستان، با وجود گذشت ۹ سال از این عملیات که کاخ‌سفید از آن به عنوان 'نقطه عطف جنگ علیه تروریسم' نام برد، نه تنها هیچ پیشرفتی در امنیت و ثبات منطقه و جهان ایجاد نشده بلکه امروز جهان شاهد سربرآوردن گروه‌های تروریستی متعدد به ویژه داعش به مراتب خطرناک‌تر از القاعده است ضمن اینکه سازمان تروریستی القاعده، همچنان یک خطر تروریستی جدی محسوب می شود.

برچسب‌ها پاکستان عمران خان ایالات متحده آمریکا اسامه بن لادن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان عمران خان ایالات متحده آمریکا اسامه بن لادن پاکستان عمران خان ایالات متحده آمریکا اسامه بن لادن اسامه بن لادن اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟

به گزارش خبرنگار مهر قرارداد خط لوله گاز ایران و پاکستان یا همان خط لوله صلح در سال ۲۰۰۹ منعقد شد قراردادی ۲۵ ساله برای برای ساخت خط لوله‌ای که از مرز ایران تا نواب شاه به فاصله ۷۸۱ کیلومتر می‌رود، مورد مذاکره قرار گرفت. این خط لوله قرار بود ۶۶۵ کیلومتر از استان بلوچستان پاکستان و ۱۱۵ کیلومتر از استان سند عبور کند. این خط لوله بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر در ایران از میدان گازی پارس تا منطقه مرزی پاکستان در بلوچستان کشیده شده است.

از زمان شروع این پروژه، مشکلات متعددی وجود داشته است که تکمیل آن را به تعویق انداخته است. پاکستان به شدت به این پروژه گاز طبیعی نیاز دارد چرا که با کمبود انرژی مواجه است.

سال گذشته به دنبال عدم پیشرفت این پروژه ۲۵ ساله تهران به اسلام آباد هشدار داد که اگر بخشی از پروژه خود را تا مارس ۲۰۲۴ به پایان نرساند، موضوع را برای ثبت شکایت و گرفتن خسارت به یک دادگاه بین المللی خواهد برد. ایران اعلام کرده که به دلیل عدم تمایل اسلام‌آباد در تکمیل بخشی از این پروژه که در خاک پاکستان قرار دارد، ۱۸ میلیارد دلار ضرر کرده است.

پس از اینکه ایران اعلام کرد ممکن است این پرونده را به دیوان بین‌المللی داوری ببرد، پاکستان به سرعت برای کاهش احتمال ضرر و زیان خود وارد عمل شد و تصمیماتی گرفت که قبلاً از آن اجتناب کرده بود.

اکنون با سفر رئیس جمهور به اسلام آباد جواد اوجی وزیر نفت از اشتیاق پاکستانی‌ها به تزریق گاز به خط لوله آی‌پی خبر داد و گفت: پاکستان برای تسریع در این کار در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف است.

به گفته وزیر نفت با اقدام‌هایی که انجام خواهد شد، امیدواریم طبق قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان امضا شده است، در دوران فعالیت دولت سیزدهم شاهد صادرات گاز به پاکستان باشیم.

بر اساس این گزارش باید منظر ماند و دید که آیا پاکستانی‌ها می‌توانند برای جلوگیری از پرداخت جریمه هنگفت پیشگیری کند و حتی انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تأمین کند یا باید در انتظار بد عهدی جدید و پیشرفتی محدود برای ممانعت از جریمه ۱۸ میلیارد دلاری از سوی این کشور باشیم.

کد خبر 6086281 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • نامگذاری یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران»