Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در کنگره تجلیل از جانبازان و شهدای شیمیایی، نفس‌های سوخته و تجلیل از قربانیان حقوق بشر آمریکایی که با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (شنبه ۷ تیرماه) برگزار شد، در یک ویدئو کنفرانس اظهار کرد: ما در فاجعه سردشت دو جلوه از انسانیت و وحشی‌گری را همزمان می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسانیت و قدرت ایثارگرانی که هیچگاه از دایره انسانیت خارج نشدند و هیچگاه مقابله به مثل نکردند و این افتخار را برای جمهوری اسلامی در تاریخ ثبت کردند که ما در مقابله با ظلم و در مقابله با وحشی‌گری از اصول انسانی خود تخطی نمی‌کنیم.

اخبار اجتماعی - وزیر امور خارجه افزود: سازمان ملل متحد چندین بار هم نگرانی جمهوری اسلامی ایران در استفاده از سلاح شیمیایی توسط عراق و هم ادعا‌های عراقی‌ها علیه کشورمان را بررسی و بازرسی کرد و در همه این رسیدگی‌ها و بازرسی‌ها به این نتیجه متقن رسید که آن طرفی که از سلاح‌های شیمیائی استفاده کرده رژیم صدام بوده است.

وی تصریح کرد: اولین باری که شورای امنیت سازمان ملل استفاده عراق از سلاح شیمیائی را محکوم کرد در پایان جنگ ایران و عراق بود.

وزیر امور خارجه گفت: امروز آمریکا داروهایی که برای قربانیان شیمیایی نیاز هست و داروهایی که برای بقیه ایثارگران نیاز هست و داروهایی که برای بیماران مختلف نیاز هست را از طریق تحریم‌های غیر انسانی مانع می‌شود.

وی افزود: دولت آمریکا نه در سلاح شیمیایی مبانی بشری را می‌شناخت و نه در تحریم‌ها مبانی بشری را می‌شناسد و نه در تروریسم اقتصادی خودش مبانی بشری را رعایت می‌کند.

ظریف گفت: سردشت شاید نقطه اوج رژیم صدام در جنگ با ایران بوده و تنها موارد این رفتار غیر انسانی نبوده، از سال ۶۳ بود که رژیم عراق استفاده از سلاح شیمیایی را در جبهه‌ها آغاز کرد.

وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران استفاده عراق از سلاح شیمیایی را اعلام کرد، اما متأسفانه قدرتمندان سکوت کردند و دبیرخانه سازمان ملل متحد چندین هیئت بازرسی به ایران فرستاد و برای تمام هیئت‌ها ثابت شد که رژیم عراق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

او گفت: هیچ گاه سازمان ملل متحد در آن زمان اقدامی انجام نداد و شورای امنیت در قبال این کارها و نابود کردن شهرها و ... اقدام به محکومیت متجاوز نکرد.

ظریف افزود: اولین باری که شورای امنیت استفاده عراق از سلاح شیمیایی را محکوم کرد، بعد از جنگ ایران و عراق بود.

وزیر امور خارجه بیان کرد: این روز همواره به عنوان روز سربلندی مردم ایران است و امروزه آمریکا ادعا می‌کند که موارد انسانی از تحریم‌ها جداست، اما همه شاهد هستیم که محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌اند.

او با بیان اینکه دولت آمریکا در تحریم‌ها مبانی بشری را نمی‌شناسد، گفت: رفتار آمریکا یک چهره مستمر در ۴۰ ساله بعد از انقلاب نشان می‌دهد و مردم ایران در جنگ تحمیلی و اقتصادی شاهد این حرکت‌های ایالات متحده بوده‌اند.

ظریف با اشاره به تحریم‌های امروز و ترور سردار سلیمانی گفت: سیاست آمریکا جز خفت چیز دیگری برایشان به عمل نیاورده و ما به عنوان خادم مردم وظیفه داریم از رنج مردم بکاهیم .

وزیر امور خارجه مطرح کرد: به رزمندگان و ایثارگران درود می‌فرستم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بنیاد شهید آمریکا بنیاد شهید ظریف سلاح شیمیایی وزیر امور خارجه سلاح شیمیایی مبانی بشری عراق از سلاح شورای امنیت سازمان ملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ایران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: امروز در ادامه رایزنی‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای ضمن اشاره به روند تصاعدی جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، بر حق مشروع کشورمان در پاسخ به حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد تاکید کردم.

وی گفت: در ادامه با خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی، خانم «تانیا فایون» وزیر امورخارجه اسلوونی، «محمدحسن» وزیر امورخارجه مالزی، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امورخارجه اتریش، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان، «وانگ ای» وزیر امور خارجه چین، «سرگئی لاورف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت‌وگو کردم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در این گفت‌وگوها با تبیین مواضع روشن جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهمیت صلح و امنیت پایدار در منطقه و جلوگیری از گسترش تنش‌ها، بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ملی کشورمان تصریح کردم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران گزینه دیگری جز پاسخ گویی به اسرائیل نداشت | سخنرانی وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل | پیشنهاد ایران در شورای امنیت درباره غزه
  • ورود وزیر امور خارجه به نیویورک
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • تأکید بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ایران
  • امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است