Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فیض الله پاسره روز شنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: باوجود اینکه گسترش ویروس کرونا سبب شد تا مصرف آب آشامیدنی در این استان افزایش یابد اما قطعی آب در مناطق مختلف استان گزارش نشده است.

وی افزود: میزان مصرف آب در ماه های اسفند و فروردین ماه بیش از ۳۰ درصد افزایش را نشان می داد اما هم اینک علی رغم فصل گرما میزان مصرف مردم در دوران کرونایی به ۲۵ درصد رسیده که این مهم نشانگر رعایت نکردن اصول بهداشتی و دست کم گرفتن کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آب آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد سالم، بهداشتی و با کیفیت است و بحث کلر زنی و کنترل کیفیت آب به منظور حذف آلودگی های ثانویه آن هست.

پاسره تاکید کرد: خط قرمز شرکت آب و فاضلاب آب سالم و بهداشتی است به گونه ای که اگر مردم آب آشامیدنی سالم نداشته باشند بهتر از این است که آب آشامیدنی آلوده به شبکه های آبرسانی آن ها فرستاده شود.

وی ابراز داشت: چنانچه در زمینه اجرا و مطالعه طرح های آب و فاضلاب استان، دقت لازم صورت گیرد به مقدار زیادی از هدر روی آب جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی مردم استان از کمبود آب گلایه دارند این در حالی است که نبود آب در استان نداریم و تنها زیرساخت های ما ظرفیت آب مورد نیاز مردم را ندارند.

پاسره افزود: با وجود کمبود میزان اعتبارات، تلاش بر این است که نواقصات موجود در حوزه شبکه های آبرسانی استان به ویژه شهر یاسوج رفع شود.

وی عنوان کرد: موضوع هدر روی آب در این استان عوامل متعددی از جمله توپوگرافی خاص منطقه به ویژه شهر یاسوج، فرسودگی و شکستگی لوله ها دارد که نیروهای این شرکت به طور شبانه روزی در راستای رفع مشکلات مردم در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حدود ۷۰ درصد آب مصرفی در استان کهگیلویه و بویراحمد به فاضلاب تبدیل می شود و از ۱۶ شهر این استان، پنج شهر دارای شبکه فاضلاب هستند و البته در سایر شهرها نیز پروژه های فاضلاب در حال بررسی و انجام است.

وی عنوان کرد: شاخص برخورداری از فاضلاب در شهر های کهگیلویه و بویراحمد ۳۲ درصد و مناطق روستایی یک درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بوی بد فاضلاب در برخی مناطق شهر یاسوج، ابراز داشت: بخشی از این بوی فاصلاب یاسوج مربوط به تصفیه خانه فاصلاب و بخشی نیز ناشی از رها کردن آب‌های سطحی است.

پاسره افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب در برخی شهرهای استان وجود دارد و آب منازل باید به شبکه فاضلاب متصل شود در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۲۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر یاسوج اجرا شده و افزون بر۷۰ درصد از مناطق شهر یاسوج دارای زیرساخت های جمع آوری شبکه فاضلاب است .

پاسره تصریح کرد: فرایند تصفیه (هوادهی) فاضلاب و ارتقا آن به فرآیند نوین نیازمند افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است .

پاسره تصریح کرد: از مجموع یک هزار  ۶۴۱ روستای کهگیلویه و بویراحمد تعداد یکهزار و ۴۷۲ روستای این استان دارای تأسیسات آبرسانی و ۱۳۶ روستای استان که جمعیت آنها کم تر از هشت هزار نفر است، با ۱۴ عدد تانکر آبرسانی می شوند.

وی عنوان کرد: سال ۹۲ تاکنون در این استان بیش از یکهزار و ۱۰۳ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۵۰ هزار مترمکعب مخزن در قالب  ۱۶۵ مخزن ، ۲۷ حلقه چاه آب آشامیدنی و ۳۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد شبکه فاضلاب آب آشامیدنی شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی آئینی که ظهر سه شنبه با حضور برخی مسؤولان استانی، برگزار شد، «سجاد بهرامی» به عنوان شهردار سی سخت معرفی شد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم گفت: منش مردم این دیار، ریشه در علم و فرهنگ دارد و شهردار سی‌سخت باید مدیریتی مناسب با این آب و خاک داشته باشد.

علی محمد روستا افزود: شهر سی‌سخت یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است و شهردار این شهر باید برای آبادانی شهر سی‌سخت تلاش و همت مضاعفی داشته باشد.

وی اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده مشکلات شهری سی‌سخت رفع و این شهر بیش از گذشته برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران آماده شود.

کد خبر 6079827

دیگر خبرها

  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • سه عدد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در یاسوج کشف شد
  • تبدیل شبکه مسی برق به کابل خودنگهدار یک تیر با چند نشان
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • کشف سه دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در شهر یاسوج