Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر زابلی‌زاده اعتقاد دارد داشتن شبکه‌های برون‌مرزی تلویزیون از نان شب واجب‌تر است، گفت: جای تأسف است که حساسیت فعالیت و جایگاه این شبکه‌های تلویزیونی همچنان در نزد برخی از مسئولان، مشخص نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، این روزها که شبکه‌های خارجی تلویزیون با چالش قطع و تهدید ماهواره‌ها به علت انباشت بدهی ارزی مواجه شده‌اند بنابر پیگیری‌هایی که شده نه مذاکرات برای تخصیص منابع ارزی به جایی رسیده و نه تغییری در مورد قطع شبکه‌های الکوثر، کانال اردوی شبکه سحر، آی‌فیلم انگلیسی از دو ماهواره گالکسی 19 و پاک‌ست و پرس‌تی‌وی از گالکسی 19 بوجود نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته از سویی دیگر مذاکره با ماهواره‌ها و پخش‌کننده‌ها برای مهلت گرفتن هم ادامه دارد. اردشیر زابلی‌زاده که مدیر شبکه ایران‌کالا است در این خصوص گفت: شبکه‌های برون‌مرزی در خط مقدم جبهه رسانه‌ای جمهوری اسلامی قرار دارند و جای تأسف است که حساسیت فعالیت و جایگاه این شبکه‌ها همچنان در نزد برخی از مسئولان مشخص نیست و از اهمیت این شبکه‌ها بی‌اطلاع‌اند.

وی با تأکید بر اینکه جنگ‌های رسانه‌ای مقدمه‌ای بر درگیری‌های فیزیکی در جهان امروز است، اظهار کرد: هر رسانه متعلق به یک منطقه، کشور، ایدئولوژی و تفکری خاص است و از آرمان‌های مشخصی دفاع می‌کند. هژمون رسانه‌ای دنیا به دلیل در اختیار داشتن امکانات سخت‌افزاری و از جمله ماهواره‌ها در اختیار بلوک غرب است.

زابلی زاده ادامه داد:  شبکه‌های  العالم، پرس‌تی‌وی و الکوثر  برای مقابله با هجمه رسانه‌ای غرب و دفاع از آرمان‌های انقلاب راه‌اندازی شده‌اند و در کنار آنها شبکه‌هایی مانند سحر، هیسپان‌تی‌وی، آی‌فیلم و…. فعالیت می‌کنند. قطع پخش برنامه‌های این شبکه‌ها از روی ماهواره باعث تضعیف حضور رسانه‌ای ما در عرصه بین‌الملل می شود و بالطبع بر جبهه مقاومت هم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

مدیر شبکه ایران کالا گفت: طبیعی است وقتی خودمان را در این هژمون رسانه‌ای تضعیف می‌کنیم تأثیر منفی بر جبهه مقاومت می‌گذارد.

وی با تأکید بر این که امروزه داشتن رسانه برای هر کشوری از نان شب واجب‌تر است، بیان کرد: این موضوع به خصوص برای کشور ما که در معرض انواع تهاجمات دشمنان قرار دارد از اهمیتی دو چندان برخوردار است. شبکه‌های برون‌مرزی حکم سنگر را در برابر هجمه دشمنان دارند.

این استاد دانشگاه صداوسیما تصریح کرد: ضرورت دارد که شبکه‌هایی مانند الکوثر، العالم، پرس‌تی‌وی و هیسپان‌تی‌وی حمایت شوند و در مقابل جبهه رسانه‌ای غرب ایستادگی کنند. با قطع هر یک از شبکه‌ها از ماهواره یکی از سنگرهای خودمان را از دست داده‌ایم.

زابلی‌زاده تأکید کرد: قطع و وصل شبکه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی از ماهواره‌ها سبب از دست رفتن مخاطبان می‌شود و جای این شبکه‌ها را رسانه‌های معاندی می‌گیرند که به طور دائم در حال تقویت خود هستند. حتی در صورت پخش مجدد یک شبکه، احیای جایگاه گذشته‌اش در میان مخاطبان کار بسیار دشواری است.

وی با ابراز تأسف از قطع برنامه‌های شبکه‌های الکوثر و کانال اردوی شبکه سحر از ماهواره‌های یوتل‌ست و پاک‌ست، همچنین قطع موردی پرس‌تی‌وی و آی‌فیلم انگلیسی از گالکسی 19 و قطع آی‌فیلم انگلیسی از پاک‌ست گفت: متأسفانه برخی از سیاستمداران ما درک درستی از فعالیت و جایگاه این شبکه‌ها ندارند و از اهمیت آنها بی‌اطلاع‌اند.

مدیر شبکه ایران‌کالا خاطرنشان کرد: امروزه جنگ روایت در رسانه‌ها اتفاق می‌افتد و رسانه‌های معاند می‌خواهند افکار عمومی ما را مهندسی کنند. در مقابل این هجمه، ضرورت دارد که جبهه رسانه‌ای نظام مقتدرانه روی پای خود بایستد و فعالیت کند. عدم تخصیص به موقع بودجه به شبکه‌های برون‌مرزی باعث اخلال در کار آنها می‌شود و نمی‌توانیم حقانیت خود را در یک بستر رسانه‌ای به مخاطب منتقل کنیم.

زابلی‌زاده بر داشتن یک بلوک رسانه‌ای تأکید کرد و افزود: این بلوک رسانه‌ای به همین سادگی به دست نمی‌آید. تعطیلی هریک از شبکه‌های برون‌مرزی مانند سنگری است که در این بلوک جایش خالی می‌ماند و ضربه جبران‌ناپذیری را به جبهه رسانه‌ای مقاومت وارد می‌کند.

وی یادآور شد: رسانه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی در خط مقدم جبهه گسترده‌ای فعالیت و مبارزه می‌کنند و مدافع ارزش‌ها هستند. این رسانه‌ها در مدتی که از راه‌اندازی‌شان می‌گذرد توانسته‌اند طیف زیادی از مخاطبان را جذب کنند. برای حفظ این موقعیت، باید بودجه مستقل و کافی به این شبکه‌ها اختصاص یابد.

زابلی زاده با تأکید بر اینکه معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما یک بودجه مستقل می خواهد، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران باید با تصویب و تخصیص بودجه کافی به این شبکه ها، از آنها حمایت کامل و واقعی کنند.

مدیر شبکه ایران‌کالا درباره تفاوت نوع مواجهه نظام با شبکه‌های برون‌مرزی در قیاس با رسانه‌های داخلی نیز توضیح داد: مسئولیت و مخاطبان شبکه‌های برون‌مرزی متفاوت است و طبیعتاً مواجهه و رویکرد متفاوتی را طلب می‌کند. اصولاً باید نگاه متفاوتی به این شبکه‌ها داشت، چه در زمینه نیروی انسانی و چه بودجه، امکانات پوششی و غیره.

زابلی‌زاده متذکر شد: رسانه‌های برون‌مرزی در حال دفاع از تفکر و ایدئولوژی نظام‌اند و نباید درگیر و قربانی مسائل و اختلافات سیاسی داخلی شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه ایران کالا پرس تی وی شبکه آی فیلم مدیر شبکه ایران کالا شبکه های برون مرزی جبهه رسانه ای شبکه ها زابلی زاده ماهواره ها پرس تی رسانه ها آی فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه‌های رامین رضاییان از وضعیت چمن ترکمنستان (فیلم)

 

 

 

منبع : فوتبالی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تمرینات خصوصی رامین رضاییان زیر نظر محمدرضا گلزار (فیلم) رامین رضائیان: دیگه نشنوم از این حرف‌ها بزنید (فیلم) صدای اعتراض رامین رضاییان به آسمان رفت (فیلم)

دیگر خبرها

  • گلایه ساکنان محله عباسی تبریز از وضعیت نامناسب جوی فاضلاب + فیلم و تصاویر
  • بحریار مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی شد
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • خبرنگاران کارنامه اعمال مسئولان را گزارش کنند
  • گلایه‌های رامین رضاییان از وضعیت چمن ترکمنستان (فیلم)
  • شبکه ماهواره‌ای اینترنشنال در آستانه تعطیلی
  • افشاگری سردبیر سابق؛ ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • شبکه ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • شبکه‌های معاند فارسی‌زبان به بی‌پولی افتادند
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد