Web Analytics Made Easy - Statcounter

امکان ارتباط سامانه تدارکات الکترونیکی دولت تاکنون با 6 سامانه دولتی فراهم و هنوز امکان این ارتباط با دو سامانه نظارت الکترونیکی (دیوان محاسبات کشور) و پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات (سازمان برنامه و بودجه) فراهم نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با مشارکت بخش غیردولتی و با هدف افزایش کارایی، شفافیت و سلامت معاملات دولتی طراحی و راه‌اندازی شده و در حال توسعه و تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه باید با امضای الکترونیکی معتبر و رعایت مقررات مربوط، امکان انجام تمام مراحل معاملات دولتی مانند در خواست استعلام، فراخوان، توزیع و دریافت اسناد، گشایش الکترونیکی پاکت‌ها یا پیشنهادها، انعقاد قرارداد و دادوستد وجوه و تضمینات و نیز هر گونه الحاق، اصلاح، فسخ، ابطال و خاتمه قرارداد را به طور الکترونیکی فراهم کند.

طبق بند (8) مصوبه هیات دولت به شماره 16145 . ت 53525 هـ مورخ 1393.2.16 باید کلیه سازمان‌ها و نهادهای متولی اطلاعات پایه یا ارائه دهنده مجوزهها از سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ... زیر ساخت لازم و قابل دسترسی به اطلاعات مورد نیاز ستاد را از طریق تعاملات الکترونیکی (وب سرویس) فراهم کنند، همچنین طبق بند (5) مصوبه فوق‌الذکر به منظور جلوگیری از ورود تکراری اطلاعات یکسان باید اطلاعات ورودی سایر سامانه‌ها نظیر سامانه‌های سازمان برنانه و بودجه کشور و ... توسط ستاد تغذیه شود. 

در این راستا در خصوص سازمان امور مالیاتی در حال حاضر اطلاعات فصلی بصورت وب سرویس به سازمان مذکور ارسال می‌شود. در خصوص سازمان برنامه و بودجه کشور نیز تفاهم‌نامه‌ای بین این مرکز و آن سازمان جهت تبادل داده ما بین سامانه‌های طرفین امضا و جلسات فنی کارشناسی برگزار  شد، لیکن برخی از کارها در مرحله پیاده‌سازی و بهره‌برداری از سوی آن سازمان متوقف مانده است. 

وضعیت ارتباط سامانه به شرح جدول زیر است: 

به گزارش فارس، بر این اساس ارتباط سامانه ستاد با سامانه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سامانه کارپردازی بانک ملی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (اشخاص حقوقی)، سامانه ثبت احوال کشور (اشخاص حقیقی)،  سامانه سازمان امور مالیاتی کشور انجام شده و ارتباط این سامانه با سامانه پروانه اصناف، سامانه سپام (بانک مرکزی جمهور اسامی ایران) و پایگاه معاملات و قرارداده‌های دستگاه‌های اجرایی (سازمان برنامه و بودجه کشور) انجام شده و  سامانه تشخیص صلاحت پیماکاران در حل انجام است. 

همچنین ارتباط سامانه ستاد با سامانه نظارت الکترونیکی (دیوان محاسبات کشور) و پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات (سازمان برنامه و بودجه کشور) انجام نشده است. 

*ایجاد گزارش‌های مدیریتی و نظارتی 

به منظور مدیریت و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در سامانه، ماژول گزارش‌های مدیریتی و نظارتی ایجاد شده و در حال تکمیل است و مهمترین گزارش‌ها به شرح جدول زیر است: 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ستاد امضا الکترونیکی سازمان برنامه و بودجه سازمان امور مالیاتی معاملات دولتی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی سازمان برنامه و بودجه ارتباط سامانه بودجه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس

در حالی که با اصلاح بخش دوم بودجه درامدهای مالیاتی ۷۰ همت کاهش یافته به نظر میرسد در صورت تصویب طرح مجلس ۱۰۰ همت از درامدهای مالیاتی نیز با کاهش رو به رو شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی بخش دوم لایحه بودجه نشان میدهد دولت حدود 70 هزار میلیارد تومان از درامدهای مندرج در قانون بودجه را تعدیل کرده است.

این عقب نشینی 70 هزار میلیارد تومانی تحت تاثیر انتقادها از دولت در خصوص افزایش 50 درصدی مالیاتها در 1403 صورت گرفته است.

این درحالی است که مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی حدود 100 همت از درامدهای ناشی از حذف معافیتها کاهش خواهد یافت.

ساماندهی معافیتهای مالیاتی با نقطه نظر مثبت وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس سازمان مالیاتی در دستورکار قرار گرفته بود که نخستین بار رئیس سازمان بورس نسبت به حکم قانون بودجه، نکات انتقادی را مطرح کرد.

بر این اساس مجموعا 170 همت از درامدهای مالیاتی بودجه 1403 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • پیامک قوه قضائیه درباره همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی در آزمون سراسری
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • کسب رتبه ششم چهارمحال و بختیاری در صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • دیدار چهره به چهره استاندار همدان با مردم و پاسخ گوی مطالبات شهروندان