Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@04:03:09 GMT

چطور ترشی انبه درست کنیم؟

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۸۵۷۸

چطور ترشی انبه درست کنیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

حالا که فصل انبه آمده دست به کار شوید و ترشی انبه درست کنیم؛ تند و جذاب و خوشمزه.

مواد لازم:

انبه سفت و سبز: ۲ عدد
کنسرو گوجه یا ۳ عدد گوجه خرد شده
عصاره تمرهندی: ۱ لیوان
روغن کنجد یا هسته انگور: ۱ لیوان
سیر: ۲ حبه
سرکه: ۱ لیوان
زردچوبه: به میزان لازم
تخم گشنیز: به میزان لازم
سیاهدانه: به میزار لازم
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ترشی با مواد ساده‌ای درست می‌شود و بلافاصله بعد از تهیه قابل استفاده است. در ابتدا گوجه‌ها را از پوست جدا و رنده کرده و داخل قابلمه ریخته و روی حرارت می‌گذارید تا کاملا آب آن کشیده شده و به غلظت کافی برسد. به‌جای گوجه از کنسرو گوجه هم می‌توانید استفاده کنید، سپس مراحل بعدی کار را انجام می‌دهیم. در این بخش انبه‌ها را حسابی بشویید و با پوست کن پوست آنها را بکنید.

۲. سپس در اندازه‌های کوچک خرد کنید. بهتر است انبه‌ها سبزتر و سفت باشد تا ترشی خوشمزه‌تری داشته باشیم.

۳. در مرحله بعد تمر هندی را در قابلمه دیگری ریخته و روی حرارت می‌گذاریم و همزمان تخم گشنیزی که داشتیم و کمی زردچوبه و سیاهدانه و نمک را همچنین به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم.

۴. یک لیوان سرکه‌ای را که از قبل داشتیم روی مواد می‌ریزیم تا حرارت ببینند و بعد انبه‌هایی را که در اندازه‌های کوچک خرد کرده‌ایم درون قابلمه تمر هندی می‌ریزیم تا به مدت پنج دقیقه درون آن حرارت ببیند تا کمی نرم شود.

۵. به محض اینکه مواد جوشید، در مرحله بعد گوجه‌هایی را که آب آن را گرفته‌ایم و غلیظ شده است به مواد آماده شده اضافه می‌کنیم. یک تا دو دقیقه بعد از اضافه کردن گوجه حرارت را خاموش می‌کنیم.

۶. در نهایت ترشی ما آماده ریختن در شیشه‌ها است ولی قبل از آن بهتر است یک استکان یا نصف استکان روغن را به آن اضافه کنیم تا از کپک زدن آن جلوگیری کنیم. بهتر است این ترشی به مدت دو هفته تا یک ماه در یخچال بماند تا کاملا رسیده شود و بعد مصرف شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترشی انبه آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)

 

 

 

مواد لازم:   برنج 200 گرم   2 قاشق غذاخوری روغن نباتی   1 عدد پیاز   1 قاشق چایخوری زردچوبه   2 حبه سیر   فلفل 1 عدد   1 قاشق چایخوری نمک   1 قاشق چایخوری فلفل سیاه   1 قاشق چایخوری پاپریکا   1 فنجان گوجه فرنگی رنده شده   آب مرغ 1 فنجان       منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم) طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم) طرز تهیه کباب بوقلمون زیر بشکه فلزی توسط آشپز آذربایجانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص فیلینگ انواع کیک و دسر 
  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟ + فیلم
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری