Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه زنجیره تولید محصولات باغی تشکیل می‌شود گفت: اعتبارات یارانه‌دار جهت راه‌اندازی صنایع تبدیلی به باغداران بروجردی پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

عزت الله نباتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد اظهار داشت:  بیش از یک چهارم باغات استان در شهرستان بروجرد است که بیش از 20 محصول متنوع را به خود اختصاص داده و باید گفت شهرستان بروجرد دارای مقام اول سطح زیر کشت باغات در استان را دارد که محصولات با کیفیت آن به سراسر نقاط کشور صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در بخش ریز میوه‌ها این شهرستان دارای حدود 800 هکتار باغ گیلاس با متوسط تولید هفت تن در هکتار و 300 هکتار باغ آلبالو با متوسط تولید شش تن در هکتار  است که با توجه به دانش بومی و فنی باغداران منطقه گاهی رکورد عملکرد با رعایت ضوابط تولید محصول سالم به 20 تن در هکتار می‌رسد.

پای‌لنگ پرورش شترمرغ در همدان/ تجارتی پرسود، اما محروم از صنایع تبدیلی استنماینده مردم گرگان در مجلس: فقدان صنایع تبدیلی یکی از مشکلات اصلی کشاورزی گلستان استعضو کمیسیون کشاورزی مجلس: توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در شمال کشور تقویت شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد عنوان کرد: تولید محصولات سلامت محور سبب شده بروجرد در میان کارخانه‌داران و دارندگان صنایع تبدیلی و فرآوری نام آشنا و پرطرفدار باشد.

وی تاکید کرد:  با توجه به شرایط مستعد آب و هوایی، میکروکلیمای مناسب، تولید محصولات با کیفیت، سطح مناسب دانش بومی و فنی باغداران سبب شده جای خالی صنایع تبدیلی و فرآوری کاملا مشهود باشد که با توجه به سیاست‌های حمایتی و اجرایی جهاد کشاورزی در بخش توسعه پایدار روستایی، متقاضیان، تولید کنندگان و باغدارانی که راغب به فعالیت در این بخش هستند می‌توانند از اعتبارات یارانه‌دار مناسبی که به این منظور درنظر گرفته شده است بهره‌مند شوند.

نباتی شهرستان بروجرد را یکی از اهداف مهم برای کشاورزی در استان معرفی کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان ‌و شهرستان حامی کشاورزان،باغداران و نسل آینده است به همین منظور 1000هکتار از این اراضی را  مناسب شرایط توپوگرافی و جغرافیایی منطقه اعلام کرده است که به صورت آبیاری ثقلی و کم فشار در چند نقطه از شهرستان در دستور کار قرار گرفته و ان‌شالله به این وسیله درصدی از نگرانی باغداران و زارعان منطقه برای تامین امنیت آب منتفی می‌شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم تشکیل زنجیره تولید خاطر نشان کرد:  با توجه به ظرفیت شهرستان بروجرد زنجیره تولید محصولات باغی در منطقه تشکیل می‌شود که این امر خیز بلندی در زمینه ایجاد اشتغال در استان خواهد بود.

انتهای پیام/642/ ز

R41450/P/S6,72/CT1 بیشتر بخوانید... ۲ دستاورد علمی کشاورزی رونمایی شد/ تولید شکر شیرین‌تر و بذور هیبرید صیفی‌جات خام‌فروشی محصولات کشاورزی و معادن در استان کرمان باید متوقف شود ۱۰۰۰ هکتار گلخانه با تسهیلات بانک کشاورزی در کشور اضافه شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان بروجرد تولید محصولات جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت

فتح الله توسلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از روند توزیع اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس در شهرستان ابراز گله مندی کرد و گفت: از ۳۸۲ میلیارد تومان اعتبار تجهیز و نوسازی استان فقط ۳ درصد برای شهرستان پیش بینی شده که سهم کبودراهنگ ۶ میلیارد تومان است و کمترین اعتبار در استان است این در حالی است که ۲۵ مدرسه شهرستان نیازمند نوسازی و مرمت و تجهیز است.

وی افزود: نیروگاه شهید مفتح اعلام آمادگی کرده که ۴ مدرسه در شهرستان کبودراهنگ احداث کند و باید پیگیری شود.

توسلی تاکید کرد: اداره آموزش وپرورش شیرین سو مستقل شده و باید اعتبارات و تجهیزات مستقل اعطا شود.

مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ گفت: برای حل مشکلات هنرستان‌های شهرستان و راه اندازی رشته‌های جدید و کاربردی اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد در هفته معلم دهیاران و اعضای شورا‌ها با حضور در مدارس شهر‌ها و روستا‌ها از زحمات معلمان زحمت کش قدر دانی کنند.

حجت‌الاسلام باقری امام جمعه کبودراهنگ گفت: با هماهنگی انجام شده در راه اندازی مدارس معارف در بخش پسران و دختران حوزه‌های علمیه آمادگی همکاری دارند.

 مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: برای تجهیز اداره آموزش و پرورش شیرین سو ۴۰۰ میلیون تومان و برای تجهیز گرمایشی و سرمایشی و اداری و رایانه در این شهرستان بیش از ۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حمید شیرازیانی افزود: برای استانداردسازی فضا‌های آموزشی در حوزه ملی اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای شهرستان و اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان برای پایگاه شهید نوژه اختصاص یافته است.

شیرازیان گفت: برای استخر بیش از ۹ میلیارد تومان و برای پیست دو و میدانی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

سیدصالح اسدی مدیر آموزش و پرورش کبودراهنگ گفت: سالتحصیلی پیش رو مدرسه معارف دختران و سال آینده مدرسه معارف پسران در شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در هفته معلم برنامه‌های مناسبتی در سطح شهرستان برای معلمین برگزار می‌شود.

رشته بهیاری برای دانش آموزان دختر و پسر راه اندازی شده و بیش از ۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات بهیاری پیش بینی شده است و نیازمنده احداث مدرسه مختص رشته بهیاری است.

در هنرستان‌های شهرستان رشته جدید سراجی و معماری داخلی راه اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی