Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید مغازه‌ای رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان شکلات اظهار کرد: بازرگانی دولتی، روغن مورد نیاز یک ماهه صنعت را تامین کرده و هم اکنون کارخانه‌ها با مشکل کمبود شکر رو به رو هستند.

او افزود: علی رغم آنکه شکر بالاتر از نرخ مصوب توزیع می‌شود، اما به سبب کمبود عرضه، تولیدکنندگان شیرینی و شکلات در تنگنا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مغازه‌ای ادامه داد: اگرچه نرخ مصوب هر کیلو شکر ۶ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است، اما هم اکنون با نرخ ۷ هزار و ۶۰۰ تا ۷ هزار و ۹۰۰ تومان به میزان کافی در دسترس تولیدکنندگان نیست.

پیش بینی دقیقی راجع به بازار صادرات نداریم
رئیس انجمن بیسکویت و شکلات از کاهش ۳۰ درصدی فروش شکلات و شیرینی خبر داد و گفت: با گسترش ویروس کرونا، تقاضا برای خرید شیرینی و شکلات به دلیل لوکس بودن این کالا در سبد مصرفی کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرینی و شکلات نداریم، بیان کرد: با گسترش ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید خانوار در افزایش قیمت باید احتیاط کرد، در غیر این صورت افت بیشتری شامل این صنعت می‌شود.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت صادرات شیرینی و شکلات گفت: با گسترش ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، از آنجایی که صادرات تا حدودی احتیاط پذیر است، به دلیل فساد پذیری کالا باید احتیاط بیشتری در صادرات صورت گیرد.

مغازه‌ای ادامه داد: سال گذشته مجموع ارزآوری حاصل از صادرات شکلات، ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ما قبل ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی مرز‌ها و کمبود مواد اولیه نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به صادرات تا پایان سال داشت.       منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت شکلات پارسی خبر قیمت شکر شیرینی و شکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، بر پایه آمارهای منتشره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۲ به ۳۲ میلیون و ۱۰۸ هزار تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ تولید این محصول است. این میزان تولید در مقایسه با سال پیش از آن رشد ۵.۵ درصدی نشان می‌دهد.

بیشترین نرخ رشد تولید در زنجیره فولاد با ۹.۲ درصد برای شمش فولادی به ثبت رسید و کاهش تولید سالانه در میلگرد، ورق گرم، ورق سرد و اسلب رقم خورد.

کمتر بودن نرخ رشد تولید آهن اسفنجی نسبت به فولاد میانی و ۱۳۰ هزار تن کاهش تولید ورق گرم با وجود کسری موجود در این محصول، از دیگر بخش‌های این گزارش است.

بیشترین نرخ افت تولید با ۲.۸ درصد برای ورق سرد به ثبت رسید، در حالی که واردات آن ۲.۵ برابر شد.

همچنین مازاد عرضه هم نرخ رشد تولید گندله را کاهش نداد و معادل ۲ برابر میلگرد تولیدی، شمش تولید شد.

ثبات در تولید محصولات فولادی در سطح سال گذشته معادل ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رقم خورد.

کد خبر 6079922 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • افزایش ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران