Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ناهید برومند روشندل توانمند قمی، با غنیمت شمردن فرصت زندگی و غلبه بر مشکلات در مسیرهای ناهموار زندگی موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حرکت منظم انگشتان، لمس خطوط برجسته صفحات کتاب پیش رو در کنار امواج دونقطه سیاهی که ساعت‌ها دیوار شیشه‌ای مقابل را نشانه گرفته‌اند و درنهایت انعکاس صدای گرم و دل‌نشینی که از برنامه رادیویی از امید تا روشنایی استانی به گوش می‌رسد و همه این‌ها حکایت از توانمندی و سال‌ها تلاش بی‌وقفه صاحب‌صدا را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صاحب این صدا تلاش خود را از همان سال‌های ابتدایی تحصیل باهمت و پشتکار بسیار خویش آغاز کرد و توانست در سال 92 با کسب رتبه 272 کنکور سراسری در رشته حقوق دانشگاه پردیس فارابی تهران مشغول به تحصیل شده و پس از فارغ‌التحصیلی، آن‌هم در مدت سه سال، با شرکت در آزمون وکالت نیز موفق به کسب رتبه 282 در این عرصه شود.

روشندل قمی رتبه برتر بخش مقاله‌نویسی بریل کشور را کسب کردحکایت چشمان تاریکی که با آیه‌های قرآن نورانی شد؛ روایت شنیدنی امیرهادی روشندل 8ساله اردبیلی که حافظ کل قرآن شد + فیلمکاشان|پای صحبت یک جانباز روشندل دفاع مقدس؛ "چشم دل باز کن که جان بینی"+فیلم

سومین فرزند خانواده ساده و بی‌آلایش، برومند، باصفا صاحب این افتخارات بی‌شمار است؛ در سال 73 در دنیایی متولد می‌شود که هیچ تصویر روشنی از موقعیت، شرایط و فضای پیرامون خویش نمی‌توانست داشته باشد اما از پس تاریکی مطلقی که همه دنیایش را احاطه کرده بود روزنه امید و ایمان، زمینه رشد و شکوفایی گل وجودش را فراهم ساخت.

ایمان و امیدی معنوی که زیباترین آفرینش هستی با عشق خالق آن شده و اگر همه دنیا با بی‌مهری و تلاش خویش درصدد سرکوب آن برآیند و با نگاه‌های نازیبای خود شک و تردید را جایگزین آن‌ها کنند قطعاً از معجزات محبت مادری غافل‌اند؛ معجزه‌ای که می‌تواند همه کائنات را به‌زانو درآورده تا با حمایت‌های بی‌دریغ خود آینده‌ای روشن توأم با موفقیت برای فرزند خویش ترسیم کند.

ناهید برومند روشندل توانمند قمی، با غنیمت شمردن فرصت زندگی و غلبه بر مشکلات در مسیرهای ناهموار زندگی، موفقیت‌های بی‌شماری را از آن خودساخته که با این اتفاق درواقع خط بطلانی بر تفکر انسان‌های ظاهربین کشیده است در همین رابطه امکان گفت‌وگو با این نخبه علمی، فرهنگی و اجتماعی استان قم فراهم‌شده تا از رازهای موفقیت ایشان در عرصه‌های مختلف پرده برداریم.

این روشندل موفق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به نحوه پذیرش و چگونگی کنار آمدن با شرایط خاص خویش اظهار داشت: هر شخصی با کمی توجه منطقی به شرایط خلقت و زندگی دیگران، به‌راحتی این نکته را درک می‌کند که زندگی هیچ انسانی آسوده و بی‌نقص نبوده و قطعاً با کاستی‌های ظاهری یا درونی، پیدا و نهان همراه است.

غنیمت شمردن لحظات بدون جایگزین و غیرقابل‌بازگشت زندگی

وی خاطرنشان می‌کند: اما نکته گفتنی اینجاست که ما بتوانیم به سطحی از درک و این باور برسیم که هیچ شخصی در جایگاه خود کامل نبوده و ممکن بوده با مشکلاتی روبرو باشد و مهم‌تر اینکه هیچ فردی نمی‌تواند جای فرد دیگری قرار بگیرد؛ پس اگر کمبود یا مانعی در آفرینش یا زندگی ما وجود دارد این خود ما هستیم که بهتر از هرکسی می‌توانیم با مشکلاتمان کنار آمده و راه‌حلی مناسب برای آن‌ها پیدا کنیم.

این نخبه علمی در ادامه می‌گوید: خداوند با توجه به ظرفیت و توان انسان‌ها مسائل مختلف را درراه رشد او قرار داده که تنها با به‌کارگیری هوش، ذکاوت و پیشه کردن صبر نهایتاً از پس حل مسائل بر می‌آید، درواقع باور این مسئله که این شرایط و زندگی از آن‌من بوده و مسئول پیشبرد آن نیز خودم هستم درصورتی‌که توانستم آن را تغییر و در غیر آن صورت با پذیرش آن، راهم را ادامه می‌دهم.

وی در بیان دیدگاه خود نسبت به زندگی و آینده پیش رویش تصریح کرد: به این زندگی می‌توان به زیبایی هرچه‌تمام‌تر نگاه کرد اما گاهی با سختگیری و وسواس بیش‌ازحد این زیبایی‌ها را به دیده و کام خود و اطرافیان تلخ می‌کنیم در این مقوله من پذیرفتم که لحظات، غیرقابل‌بازگشت و بدون جایگزین بوده ازآن‌پس تمام لحظات و اتفاقات زندگی خوب یا بد، تلخ یا شیرین در نظرم دوست‌داشتنی جلوه می‌کند.

لزوم تلاش مجدانه مسئولان در رفع مشکلات معلولین و خاصه روشندلان

این مجری برنامه رادیویی، مادرش را مهم‌ترین نیروی انگیزشی در تغییر شرایط به نفع خودش معرفی کرده و می‌گوید: مادر بی‌همتایی دارم که به‌تنهایی دنیایی از انرژی مثبت را در وجودم تزریق می‌کند بعد از مادر، هدف و ارزش‌هایی هستند که عامل مهمی در حفظ روحیه و اعتمادبه‌نفس در وجودم می‌شوند و این نکته که تلاش ما برای خودمان بوده و هیچ انگیزه‌ای بالاتر از ارزش وجودی ما برایمان نیست.

وی با بیان برخی از مشکلات روشندلان در شرایط حاضر جامعه می‌افزاید: مشکلات بسیاری برای این‌گونه افراد در جامعه وجود دارد اما مهم‌ترین مشکلاتی که برای دوستان نابینا بزرگ‌تر جلوه می‌کند بحث اشتغال آن‌هاست که امروز به‌صورت فراگیر به دغدغه‌ای برای اغلب افراد جامعه تبدیل‌شده و مطلب دیگر مناسب‌سازی فضای شهری است که باید به‌طورجدی در این زمینه تدابیری اندیشید.

روشندلانی چون ناهید برومند که برای هرچه بهتر شدن زندگی خود تلاش کرده و از فرصت‌های پیش‌آمده نهایت بهره را برده‌اند تا به جامعه نشان دهند که به لحاظ توانایی تفاوت چندانی بین افراد نابینا و بینا وجود ندارد و در هر موقعیت و شرایطی که قرار بگیرند می‌توانند فرد مفیدی برای خود و جامعه خویش باشند شایسته است تا در احقاق حقوق و قوانین مربوط به آن‌ها تلاش مجدانه‌ای صورت بگیرد.

گزارش از الهام پناهی فر

انتهای پیام/454/

R7854/P/S6,62/CT2 بیشتر بخوانید... رونمایی از سند هویتی کنگره شهدای استان قم به روایت تصویر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: تغییر رفتار کرونا جدی گرفته نمی‌شود‌/ همچنان در وضعیت زرد هستیم‌ قم در مسیر توسعه شهری؛ ۱۱۰ پروژه شهری همزمان با دهه کرامت افتتاح شد

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور با حضور معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان برگزار می‌شود.
اعلام برنامه‌های آینده، ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده، آشنایی با برخی مجموعه‌های نخبه‌پرور استان‌ها و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ از مهمترین موضوعات این گردهمایی است که روز دوم اردیبهشت از ساعت  ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ با حضور نمایندگان مجموعه‌های نخبه‌پرور استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس به صورت برخط برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره خویش‌تن‌داری بوده است
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • ببینید | شعرخوانی موسی عصمتی شرکت کننده روشندل برنامه سرزمین شعر در شب اول رقابت سرزمین شعر
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • ماشین آلات راهسازی سایر استان‌ها برای بازگشایی مسیرهای سیستان و بلوچستان بکارگیری شدند
  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی