Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تیرماه ۳ و نیم میلیون جمعیت دانشجویی مشغول امتحان می شوند اما امسال به دلیل کرونا حال و هوای امتحانات متفاوت است و هر دانشگاه برنامه خاصی دارد. فقط ۱۵۰ مرکز پیام نور حوزه امتحانی دانشجویان غیر تهرانی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، تابستان فصل امتحانات است و در تیرماه با آغاز فصل امتحانات پایان ترم دانشگاه ها، ۳ و نیم میلیون جمعیت دانشجویی کشور مشغول امتحانات می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال به دلیل شیوع کرونا حال و هوای امتحانات هم متفاوت است و هر یک از دانشگاه ها برنامه متفاوتی را برای امتحانات در نظر گرفته اند.

امتحانات از هفته اول تیرماه آغاز شده و تا پایان ماه ادامه دارد. در زیر تقویم آموزشی دانشگاه تهران پس از اصلاح به دلیل کرونا را می بینید:

درباره امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه، نحوه برگزاری امتحانات حضوری و ارزیابی امتحانات، موضوعات مورد نظر دانشجویان و خانواده ها پاسخ ها را  از مسوولان جویا شده ایم.

* فقط بخش کمی از امتحانات پایان ترم دانشجویان در دانشگاه تهران حضوری است

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در این باره، اظهارداشت: امتحانات پایان ترم سال جاری در دانشگاه تهران  به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود. 

وی تاکید کرد: پیش از این هم اعلام شده که فقط بخش کمی از امتحانات پایان ترم دانشجویان در دانشگاه تهران به صورت حضوری برگزار می‌شود و اغلب امتحان ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد: برای شرکت در آزمون های پایان ترم حضوری، دانشجویان تهرانی می توانند به پردیس مرکزی و دانشکده  خود مراجعه کنند و دانشجویان ساکن دیگر شهرها هم  در واحدهای دانشگاه پیام نور نزدیک به محل سکونت خود امتحان می دهند.

* 150 مرکز پیام نور برای حوزه محل آزمون دانشجویان انتخاب شد

براساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد که ۱۵۰ مرکز پیام نور به عنوان حوزه محل آزمون دانشجویان این دانشگاه برای امتحان حضوری تعیین شده اند و دانشجویان در شهر نزدیک به محل زندگی خود، امتحان را خواهند داد.

در توضیح بیشتر در این باره، محمدعلی شاه‌حسینی، دبیر ستاد برگزاری آزمون‌های پایان ترم دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس، گفت: اغلب امتحانات پایان ترم در دانشگاه تهران به صورت غیرحضوری است و فقط در برخی دروس و رشته ها امتحانات به صورت غیر حضوری است.

وی تاکید کرد: اساتید با توجه به ماهیت درس و ماهیت آزمون، برای روش برگزاری آزمون اختیار عمل داشته اند و نتیجه این شد که فقط امتحان برخی دروس در پردیس فنی، پردیس هنر و دکتری عمومی دام پزشکی به صورت حضوری برگزار می شود.

*دانشجویان و خانواده ها نگران تجمع جمعیت در مراکز برگزاری آزمون نباشند

شاه‌حسینی یادآور شد: دانشجویان دانشگاه تهران در ۷۳۰ شهر ساکن هستند و از این رو ۱۵۰ مرکز پیام نور که تطابق بیشتری با استانداردهای برگزاری آزمون داشتند، برای حوزه محل آزمون برگزاری امتحانات دانشجویان انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: استانداردهای همیشگی برگزاری آزمون و پروتکل های بهداشتی در آزمون ها به دقت اعمال می شود و دانشجویان و خانواده ها نگران تمجع جمعیت در مراکز برگزاری آزمون نباشند. زیرا در هر نوبت آزمون تعداد انگشت شماری دانشجو با فاصله گذاری هوشمند حضور خواهند داشت. 

*سرورهای مرکز داده دانشگاه تهران برای برگزاری این آزمون ها تقویت شده است

اما پس از موضوع نحوه برگزاری امتحان، بحث ارزیابی در امتحان مطرح می شود.

سید امید فاطمی رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران هم در این باره به خبرنگار فارس، گفت: برای ارزیابی پیش نیازهایی از جمله سخت افزار، نرم افزار و سیاست گذاری مورد نیاز است.

وی گفت: مرکز داده دانشگاه تهران بزرگ ترین و مجهز ترین مرکز داده در دانشگاه های کشور است که کل جریان یادگیری الکترونیکی از جمله آزمون روی این سرورها انجام می شود.

رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران گفت: برای برگزاری این آزمون ها سرورهای مرکز داده دانشگاه تهران تقویت شده است.

فاطمی گفت: آزمون ها در سامانه مدیریت یادگیری برگزار می شود؛ این سامانه سوال ها را با ترتیب و زمان بندی تعیین شده از سوی استاد، در اختیار دانشجو می گذارد و دانشجو جواب ها را در همین سامانه ارائه می دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه تهران محمدعلی شاه امتحانات حضوری برگزار می شود امتحانات پایان ترم دانشگاه تهران برگزاری آزمون مرکز پیام نور دانشگاه ها مرکز داده آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حسینی در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: با بهره برداری از فضا‌های آموزشی در حال ساخت، سرانه فضا‌های آموزشی در استان از ۴ متر مربع به بیش از ۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز افزایش می‌یابد.
سرپرست آموزش و پرورش استان هم گفت: سرانه فضا‌های ورزشی در استان طی ۲ سال اخیر از ۲۰ به ۷۰ سانتی متر برای هر دانش آموز رسیده است که این شاخص در کشور یک متر برای هر دانش آموز است.
جمالی افزود: تا شهریور امسال ظرفیت فضا‌های ورزشی دانش آموزی استان به بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع می‌رسد.
هماهنگی برای برگزاری هفته بزرگداشت مقام معلم و تامین فضای مورد نیاز برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های متوسطه دوم، دستورکار نخستین نشست شورای اموزش و پرورش استان بود.
این امتحانات همزمان با سراسرکشور در ۱۵۰ حوزه امتحانی مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.
رئیس دایره امتحانات آموزش و پرورش استان گفت: برای برگزاری این آزمون با کمبود بیش از ۷ هزار صندلی و مکان مناسب مواجه هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد هم در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در تربیت نیروی انسانی کارامد برتلاش همگانی برای بزرگداشت باشکوه هفته گرامیداشت مقام معلم تاکید کرد.
احمد زاده افزود: تکریم معلم را نباید منحصر به یک سازمان دانست بلکه همه باید دینشان را به معلم ادا کنند.

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • تدارک ۲۲۳ حوزه اجرایی برای برگزاری امتحانات نهایی در قزوین
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار