Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا ، نیمه‌های خردادماه بود که «ابولقاسم طالبی» در توییتر خود خبر از شکایت نهاد ریاست جمهوری داد و نوشت: «امروز13/3/99 به شکایت دولت احضار و مورد بازپرسی قرار گرفتم به اتهام فیلمی که زمانی در توییتی گفته‌ام می‌سازم. البته در دولت هاشمی و بعد سر «قلاده‌های طلا» طعم دادگاه، شنود و ورود به منزلم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را چشیده‌ام؛ می‌گویم تا تاریخ بنویسد، لیبرال‌های وطنی وقتی حاکم می‌شوند چنین رفتاری با هنرمندی که حاضر نیست در برابرشان کرنش کند دارند. اصل‌۲۳ قانون اساسی تفتیش عقاید را ممنوع کرده؛ دولت پیر اشرافیت، آنچه به ذهن هنرمند رسیده را هم جرم تلقی می‌کند. به قول جرج فلوید پایت را بردار بگذار نفس بکشیم. »

پس از برگزاری دادگاه، حکم تبرئه ابوالقاسم طالبی اعلام شد، اما در پی اعتراض نهاد ریاست جمهوری پرونده وی دوباره به شعبه دو کیفری ارجاع داده شده است.

اعتراض نهاد ریاست جمهوری بر حکم صادره

در ادامه گزارش فارس آمده است ، طالبی ضمن تائید این موضوع گفت: این موضوع صحت دارد و نهاد ریاست جمهوری بر حکم صادره اعتراض کرده و پرونده دوباره به شعبه دو کیفری ارجاع داده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از تبرئه باز هم نهاد ریاست جمهوری به دنبال شکایت از شماست؟ عنوان داشت: نمی‌دانم. این را از رئیس جمهور بپرسید. من تنها در مقطعی گفته ام که قصد دارم فیلمی بسازم که هنوز نساخته ام. این‌ها تاوان فیلمی است که هنوز نساخته ام. مشخص نیست که اگر فیلم را ساخته بودم چه اتفاقی می‌افتاد.

ابوالقاسم طالبی، فیلمساز شناخته‌شده کشورمان از زمانی که فیلم «سلام آقای رییس‌جمهوری» را در دولت محمد خاتمی ساخت و بعد از یک هفته توقیف شد، مورد بی مهری اصلاح طلبان قرار داشته است و فیلم‌هایش مورد هجمه رسانه‌ای هواداران دولت قرار گرفته است.

او یک سال بعد از وقایع سال‌۸۸ فیلم «قلاده‌های طلا» را ساخت که در آن با مرزبندی بین هوداران نامزد وقت و برخی اغتشاش‌گران سعی کرد فیلمی در جهت وحدت ملی بسازد، ولی جریان رسانه‌ای هوادار اصلاح‌طلبان همواره به تخریب وی پرداخته است که نمونه بارز آن نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر بود که فیلم در آخرین سانس با چراغ روشن و در میان تنش‌های فراوان اکران شد.

هر چند فیلم در اکران عمومی با اقبال مواجه شد، اما در رسانه‌های این جریان همواره مورد هجمه بود. طالبی در آخرین ساخته سینمایی‌اش سراغ یک برهه تاریخی از سرزمین ایران و قحطی بزرگ رفت که در آن نقش انگلیس‌ها در این فیلم بسیار پررنگ بود. این فیلم هم در این دولت با بی‌مهری کامل مواجه شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: بورس کرونا ریحانه عامری قانون هنرمند جرم فیلم جشنواره اخبار حوادث نهاد ریاست جمهوری دادگاه طلا شکایت اعتراض عکس فیلم تلگرام فضای مجازی اخبار تهران حوادث تهران کرونا ایران ویروس پسر نهاد ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان استقلال به کمیته انضباطی فراخوانده شد

آفتاب‌‌نیوز :

با اعلام کمیته انضباطی، سیدحسین حسینی، دروازه بان تیم استقلال جهت ادای پاره‌ای از توضیحات در این کمیته حضور خواهد یافت.

منبع: فدراسیون فوتبال

دیگر خبرها

  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • حضور کاپیتان استقلال در دادگاه با شکایت نیروی انتظامی
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • شکایت میلاد حاتمی از همشهری آنلاین رد شد
  • در دادگاه مطبوعات امروز چه گذشت؟
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • پیمان طالبی مجری افتتاحیه جشنواره رادیو شد
  • کاپیتان استقلال به کمیته انضباطی فراخوانده شد