Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رقم پرداختی کمیته ملی المپیک به ۴۶ فدراسیون به عنوان مرحله نخست تخصیص بودجه از محل اعتبارات سال جاری در حالی اعلام شد که لیست منتشره به هیچ عنوان به مذاق اهالی کشتی خوش نیامد. گوش شکسته‌های کشورمان معتقدند رقم پرداختی کمیته ملی المپیک به رشته‌های المپیکی با توجه به تعداد سهمیه‌ فدراسیون‌ها به هیچ عنوان عادلانه نیست و باعث گلایه آنها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق جدول مرحله نخست تخصیص بودجه کمیته ملی المپیک به فدراسیون ها، به عنوان مثال سهم تکواندو به عنوان یکی از رشته های المپیکی ۵۹۹ میلیون تومان و رشته وزنه‌برداری ۵۶۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. کشتی نیز با توجه به افتخارات و البته وسعت اقدامات تجهیز و آماده سازی آزاد و فرنگی کاران برای المپیک، سهم ۶۰۵ میلیون تومانی را به خود اختصاص داده است.

اهالی کشتی معتقدند تخصیص این بودجه با توجه به ۱۲ سهمیه کشتی آزاد و فرنگی در المپیک، در مقایسه با سهمیه‌های محدود وزنه برداری و تکواندو در این آوردگاه به هیچ عنوان منطقی و عادلانه نیست و متولیان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید با در نظر گرفتن تعداد سهمیه فدراسیون‌های المپیکی، بودجه را تقسیم و به حساب آنها واریز می کردند.

از سوئی دیگر گویا دو میلیارد تومانی هم که به تازگی تحت عنوان کمک مالی از سوی کمیته ملی المپیک به حساب فدراسیون کشتی واریز شده، در واقع از همان محل سه میلیارد تومان طلب سال گذشته فدراسیون کشتی از وزارت ورزش برداشت شده است. مبلغی که وزارت ورزش از  حساب مطالبات کشتی، برداشت و به حساب کمیته ملی المپیک واریز کرده تا این کمیته نیز همین مبلغ را به عنوان حمایت مالی به فدراسیون کشتی پرداخت کند! این موضوع در گفتگوی یکی از مسئولان کشتی با خبرنگار مهر مورد تایید قرار گرفت. 

گفته می‌شود پرداخت این دو میلیارد از سه میلیارد تومان طلب کشتی نیز مدتها از سوی ژاله فرامرزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان بلاتکلیف مانده بوده که گویا با پیگیری های مستمر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سرانجام  به عنوان حمایت مالی از طریق کمیته ملی المپیک پرداخت شده است!

کد خبر 4959354 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون کشتی کمیته ملی المپیک بودجه ورزش تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران ویروس کرونا فدراسیون کشتی تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال فولاد خوزستان کمیته ملی المپیک فوتسال لیگ برتر فوتسال اتحادیه جهانی کشتی فرهاد مجیدی وزارت ورزش و جوانان باشگاه پرسپولیس کمیته ملی المپیک فدراسیون کشتی وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی انتخابی المپیک؛ نوروزیان ششم شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در پنجمین روز از مسابقات تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، پوریا نوروزیان با ثبت امتیاز ۶۳۰/۳ به عنوان نفر ششم راهی فینال تفنگ بادی ۱۰ متر شده بود، در فینال نیز ششم شد.   مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور برزیل برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • قضاوت دو داور ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • تیراندازی انتخابی المپیک؛ نوروزیان ششم شد
  • نوروزیان ششم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان ششم شد
  • یک حکم انضباطی و مالی دیگر علیه سپاهان
  • بی‌اطلاعی کمیته انضباطی از جرایم میلیاردی
  • پشت پرده غیبت مصلایی‌پور در کشتی قهرمانی آسیا/ احتمال حذف از المپیک
  • حضور ۱۲۴ تکواندوکار از ۵۵ کشور در المپیک پاریس
  • برنامه فدراسیون شنا برای ورود به المپیک