Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، انجمن وکلا در حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای از صدور حکم قضایی علیه سفیر آمریکا در بیروت استقبال به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، این انجمن در بیانیه خود تأکید کرده است: باید از قاضی دادگاهی که چنین حکم قضایی را صادر کرده است، قدردانی کرد.

در این بیانیه تصریح شده است: اهانت های گستاخانه سفیر آمریکا و نقض موازین دیپلماتیک توسط وی اقدامی محکوم تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن وکلا در حزب الله همچنین تأکید کرده است: سفیر آمریکا در بیروت مسیر کینه توزی را در قبال دولت لبنان در پیش گرفته و این اقدام تجاوزی آشکار به حاکمیت ملی لبنان است.

در بیانیه این انجمن همچنین آمده است: تروریستی خواندن حزب الله لبنان توسط سفیر واشنگتن در بیروت از جمله دیگر اقدامات وی در نقض حاکمیت لبنان است. سفیر آمریکا از ملت لبنان عذرخواهی کند.

گفتنی است که یک قاضی لبنانی روز شنبه طی حکمی دورثی شیا سفیر آمریکا در لبنان را هر گونه اظهار نظر مطبوعاتی منع کرد.

«محمد مازح» قاضی لبنانی در شهر صور لبنان، طی حکمی، «دورثی شیا» سفیر آمریکا در لبنان را از هر گونه اظهار نظر رسانه‌ای منع کرد و همچنین طبق این حکم، رسانه‌های لبنانی نمی‌توانند با وی گفتگو و مصاحبه‌ای انجام دهند.

این در حالی است که سفیر آمریکا طی روزهای گذشته به مواضع خصمانه علیه حزب الله لبنان روی آورده است.

وی مدعی شده بود: میلیاردها دلار به جای خزانه دولتی لبنان به حزب الله لبنان واریز شده است. ما بسیار نگران هستیم که حزب الله دولتی در داخل دولت ایجاد کرده است.

سفیر آمریکا با اشاره به قانون سزار آمریکا علیه سوریه مدعی شده بود: این تحریم‌ها متحدان و حامیان حزب الله را شامل می‌شود. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تهدید کننده ثبات لبنان و حزب الله مانع از حل بحران اقتصادی لبنان می‌شود. دولت کنونی تاکنون در راستای انجام اصلاحات وعده داده شده کاری نکرده است.

کد خبر 4960040

منبع: مهر

کلیدواژه: حزب الله لبنان لبنان ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی ایران ویروس کرونا عربستان سعودی فلسطین روسیه سوریه افغانستان فرانسه امارات متحده عربی لیبی سفیر آمریکا حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس

به گزارش تابناک، حماس اظهارات «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا را که در آن این جنبش را مسئول مانع‌تراشی در دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه دانست، محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات (وزیر خارجه آمریکا) آنتونی بلینکن هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و با این واقعیت که تأیید می‌کند حماس بیش از یک بار انعطاف‌پذیری برای تسهیل دستیابی به توافق برای توقف جنگ نسل‌کشی و توقف کشتار ملت ما را نشان داده، در تناقض است.»

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است که اظهارات بلینکن «با سرسختی و تعلل (نخست وزیر اسرائیل) بنیامین نتانیاهو و دولت او» که موانع و مشکلاتی بر سر راه توافق ایجاد می‌کنند و به دنبال طولانی کردن جنگ خشمگینانه خود علیه مردم ما هستند، در تضاد است. موضوع اسیران صهیونیست جزو اولویت‌های آنها نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: «مطالبات حماس و مقاومت از روز اول مشخص بوده و همان مطالباتی است که در مارس گذشته ارائه کردند و مورد استقبال همه طرف‌ها و میانجی‌ها قرار گرفت این مطالبات در ضرورت آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر و بازگشت آوارگان به محل سکونت خود در تمام مناطق نوار غزه، افزایش  امداد‌رسانی و شروع بازسازی خلاصه می‌شود.»

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: «آمریکا به عنوان شریک کامل در جنگ نسل‌کشی علیه مردم ما که همچنان با سلاح، مهمات و پوشش سیاسی از اشغالگری حمایت می‌کند، با اتهامات واهی علیه حماس این نقش خصمانه خود علیه مردم ما را تکمیل می‌کند.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد حماس در مذاکرات برای دستیابی به توافقی برای بازگرداندن اسیران و آتش‌بس خواسته‌های خود را «تغییر» داده است.

متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که حماس در مذاکرات با اسرائیل، با میانجی‌گری مصر و قطر، «خواسته‌های خود» را تغییر داده است.

حماس پیشتر هم گفته بود که ادعای آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه این جنبش مانع آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، «جانبداری آشکار» از اسرائیل است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا