Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@20:04:53 GMT

حتما از ماسک استفاده کنید

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۰۳۹۶

حتما از ماسک استفاده کنید

دکتر حمیدرضا مبشری رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ، گفت: استفاده از ماسک برای همه اقشار و گروه ها در جامعه ضروری است.

او از تداوم تلاش‌های تیم‌های بهداشتی و درمانی در شناسایی، قرنطینه و درمان این بیماران خبر داد و گفت: بر اساس شاخص‌های تخصصی، رامسر در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، اما از آنجایی که شیوع این ویروس بسیار سریع است، کوچکترین کوتاهی باعث بحرانی شدن شرایط خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مبشری گفت: اعضای شورای تامین و ستاد کرونا پشتیبانی‌های خوبی از کادر بهداشت و درمان به خصوص در ماه‌های اسفند و فروردین امسال داشتند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر  با بیان اینکه تداوم همکاری دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی نقش اثرگذاری در پایداری وضعیت دارد، افزود: متاسفانه در برخی ادارات و جلسات و همچنین تجمعات پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود که تاکید ما جلوگیری از تجمع و رعایت نکات بهداشتی است.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان رامسر کرونا ویروس پروتکل های بهداشتی کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!

ایتنا - در نظرسنجی اخیر، تنها حدود نیمی از کاربران آمریکایی گفتند که فکر می‌کنند هوش مصنوعی مولد می‌تواند مراقبت‌های بهداشتی را با در دسترس‌تر کردن آن یا کوتاه‌تر کردن زمان انتظار قرار ملاقات بهبود بخشد.
هوش مصنوعی که می‌تواند تصاویر، متن، صدا، ویدئو را ایجاد، تجزیه و تحلیل کند، اکنون راه خود را به سمت مراقبت‌های بهداشتی باز می‌کند، که هم توسط شرکت‌های بزرگ فناوری و هم از سوی استارت‌آپ‌ها تحت حمایت قرار گرفته است.

به گزارش ایتنا، فضای ابری گوگل در حال همکاری با  Highmark Health یک شرکت درمانی خصوصی در پیتسبورگ، در زمینه ابزارهای هوش مصنوعی مولد در حوزه بهداشت و درمان است. بخش AWS آمازون نیز اعلام کرد در حال کار بر روی روشی برای استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تجزیه و تحلیل پایگاه‌های داده پزشکی است. مایکروسافت آژور نیز به ساخت یک سیستم هوش مصنوعی مولد برای  Providence که شبکه مراقبت بهداشتی غیرانتفاعی است، کمک می‌کند تا به‌طور خودکار پیام‌های ارسالی به کادر درمان را تریاژ کند.

هوش مصنوعی مولد در استارت‌آپ‌های مراقبت‌های بهداشتی ده‌ها میلیون دلار سرمایه را تا به امروز افزایش داده و اکثریت سرمایه‌گذاران حوزه سلامت می‌گویند که هوش مصنوعی مولد به‌طور قابل‌توجهی بر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری آنها تأثیر گذاشته است. اما هم متخصصان و هم بیماران در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی مولد متمرکز بر سلامت، برای استفاده آماده است یا خیر، اختلاف نظر دارند.
  هوش مصنوعی مولد ممکن است آن چیزی نباشد که مردم می‌خواهند
در نظرسنجی اخیر، تنها حدود نیمی از کاربران آمریکایی گفتند که فکر می‌کنند هوش مصنوعی مولد می‌تواند مراقبت‌های بهداشتی را با در دسترس‌تر کردن آن یا کوتاه‌تر کردن زمان انتظار قرار ملاقات بهبود بخشد.

اندرو بورکوفسکی، مدیر ارشد هوش مصنوعی در شبکه بهداشت و درمان VA Sunshine،هشدار داد که استقرار هوش مصنوعی مولد به دلیل محدودیت‌های مهم و نگرانی‌هایی که در مورد کارایی آن وجود دارد، ممکن است زود باشد.

وی گفت: «یکی از مسائل کلیدی هوش مصنوعی مولد ناتوانی آن در رسیدگی به سوالات پیچیده پزشکی یا موارد اضطراری است. پایگاه دانش محدود آن - یعنی فقدان اطلاعات بالینی به‌روز - و فقدان تخصص انسانی، آن را برای ارائه توصیه‌های پزشکی جامع یا توصیه‌های درمانی، نامناسب می‌کند. تکیه صرفاً بر هوش مصنوعی مولد برای مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند منجر به تشخیص‌های اشتباه، درمان‌های نامناسب یا حتی موقعیت‌های تهدیدکننده زندگی شود ».

به گزارش ایتنا، در مقاله‌ای در نشریه JAMA Pediatrics مشخص شد که هوش مصنوعی در ۸۳ درصد مواقع در تشخیص بیماری‌های کودکان اشتباه می‌کند.  هوش مصنوعی مولد امروزی همچنین با وظایف اداری پزشکی که بخشی از گردش کار روزانه پزشکان است، مبارزه می‌کند. در ارزیابی مبنی اینکه هوش مصنوعی مولد چقدر می‌تواند کارهایی مانند خلاصه کردن پرونده بیمار و جستجو در میان داده را انجام دهد، GPT-4 در 35٪ موارد شکست خورد.
در حال حاضر تنها راه ایمن برای استفاده از هوش مصنوعی مولد در مراقبت‌های بهداشتی، زیر نظر نزدیک و مراقب یک پزشک است.

    کاربردی فراتر از چت‌بات‌ها
پرسیدن سوال از یک چت‌بات تنها چیزی نیست که هوش مصنوعی مولد در آن کارآمد است. برخی از محققان می‌گویند که تصویربرداری پزشکی نیز می‌تواند از قدرت هوش مصنوعی مولد بهره زیادی ببرد.

گروهی از دانشمندان در مطالعه‌ای که در Nature منتشر شد، از سیستمی به نام تعویق مبتنی بر مکمل به گردش کار بالینی (CoDoC) رونمایی کردند. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که بفهمد چه زمانی متخصصان رادیولوژی باید برای تشخیص در مقابل تکنیک‌های سنتی، به هوش مصنوعی اعتماد کنند. 
همچنین یک تیم تحقیقاتی چینی پاندا را، یک مدل هوش مصنوعی که برای تشخیص ضایعات احتمالی پانکراس در اشعه ایکس است، نمایش داد. نتایج مطالعات این تحقیق، نشان داد پاندا در طبقه بندی این ضایعات که اغلب برای مداخله جراحی خیلی دیر تشخیص داده می‌شوند، بسیار دقیق است.
  علم دقیق
در حالی که هوش مصنوعی مولد در حوزه‌های خاص و عمومی پزشکی نویدبخش است، برخی کارشناسان به موانع فنی و عدم انطباق‌هایی اشاره می‌کنند که قبل از اینکه هوش مصنوعی مولد به عنوان یک ابزار مراقبت بهداشتی ابزاری مفید و قابل اعتماد باشد، باید برطرف شود.

بورکوفسکی گفت: «نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی با استفاده از هوش مصنوعی مولد، در مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد. ماهیت حساس داده‌های پزشکی و احتمال سوء استفاده یا دسترسی غیرمجاز، خطرات جدی را برای محرمانه بودن و اعتماد بیمار به سیستم درمان ایجاد می‌کند. علاوه بر این، چشم‌انداز قانونی استفاده از هوش مصنوعی مولد در سلامت همچنان در حال تحول است.»

به گزارش ایتنا، اخیراً، سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده است که از نظارت انسانی بر هوش مصنوعی مولد در مراقبت‌های بهداشتی،  توسط اشخاص ثالث مستقل حمایت می‌کند. هدف، سازمان جهانی بهداشت در دستورالعمل‌های خود، تشویق مشارکت گروه‌های متنوعی از مردم در توسعه هوش مصنوعی مولد برای مراقبت‌های بهداشتی و فرصتی برای ابراز نگرانی‌ها و ارائه نظرات در طول فرآیند خواهد بود.

بورکوفسکی گفت: «تا زمانی که نگرانی‌ها به اندازه کافی برطرف نشده و تدابیر حفاظتی مناسب اعمال نشود، اجرای گسترده هوش مصنوعی مولد پزشکی ممکن است برای بیماران و سیستم درمان مضر باشد.»

دیگر خبرها

  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان