Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: با توجه به فضای حاکم بر مدارس هیئت امنایی فضایی رقابتی میان این مدارس با سمپاد و غیردولتی‌ها برقرار است.

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره اهمیت وجود مدارس هیئت امنایی با اشاره به شیوه مدیریت به طور هیات امنایی اظهار کرد: این رویکرد در سال‌های اخیر علاوه بر استقبال گسترده خانواده ها، موجب نقش الگویی آن‌ها برای سایر مدارس نیز شده است، پیشرو بودن در ارائه برنامه‌های کیفی آموزشی، پرورشی و ورزشی از جمله در طراحی و اجرای کلاس‌های فوق برنامه در موضوعاتی همچون آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده، طرح‌های استعدادیابی دانش آموزان، برنامه‌های ورزشی، فعالیت‌های پرورشی و اردویی، بازدید‌های علمی، تجهیز آزمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی و هوشمندسازی کلاس‌های درسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: یکی از مشخصه‌های مدارس هیات امنایی فراهم کردن امکان نظارت بیشتر و استفاده از فکر و اندیشه اولیا و صاحب نظران در امر آموزش و پرورش بوده است در این مدارس مدیران با رویکرد فعالیت به طور هیئت امنا در اتخاذ تصمیم‌هایی مانند برگزاری کلاس‌های فوق برنامه تاثیر فراوان داشته اند.
حداقل تراکم کلاسی در مدارس هیئت امنایی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه این مدارس امکان ارتباط بیشتر با دستگاه‌ها ونهاد‌های محلی مانند مساجد وشورایاری محله را دارند، گفت: این موضوع باعث امکان جذب بیشتر کمک‌های مالی و تجهیزاتی از سایر بخش‌ها می‌شود. در این مدارس واسپاری برخی از امور آموزشی و پرورشی به مردم، مشارکت و تاثیرگذاری والدین بر برخی فعالیت‌ها و برنامه‌های مدرسه را فراهم می‌کند.

زینی‌وند تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های مطرح این مدارس، داشتن حداقل تراکم جمعیت کلاسی است که زمینه‌ای برای افزایش کیفیت آموزشی در مقایسه با مدارس عادی را فراهم می‌کند.
کاهش بار مالی دولت با فعالیت مدارسی هیئت امنایی

او تصریح کرد: در مدارس هیات امنایی، فضای رقابتی با سایر مدارس مانند مدارس نمونه دولتی و سمپاد و غیره باعث بهتر شدن این مدارس و رشد کیفی آن‌ها می‌شود. در برخی مدارس هم برای بهره مندی از منابع مالی بهتر، کلاس‌ها به صورت تخصصی اداره می‌شود که این فرصت مطلوب تری را برای آموزش دانش آموزان ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مدارس هیات امنایی برای تسریع سیاست‌های راهبردی تشکیل شده اند و در این راستا نقش الگویی در اجرایی کردن سند تحول بنیادین دارند؛ این مدارس باعث کاهش بار مالی از دوش دولت می‌شوند و با داشتن پشتوانه قانونی از ناحیه قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش و آیین نامه‌ مصوب شورای عالی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مدارس هیئت امنایی هیات امنایی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل گفت: مدیران باشگاه‌ها و مدارس والیبال نسبت به دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، پیمان مدرس ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ با تاکید بر الزام باشگاه‌ها و مدارس والیبال در استان به اخذ مجوز فعالیت از هیئت والیبال استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل ثبت نام و شروع فعالیت باشگاه‌ها و مدارس والیبال در سطح استان، موسسین این مدارس مجوز لازم جهت فعالیت در مدرسه والیبال را از هیأت والیبال استان اردبیل اخذ کنند.

وی افزود: از رؤسای محترم هیأت‌های والیبال شهرستان‌های استان اردبیل نیز در خصوص همکاری با صدور مجوزهای مورد نیاز برای مدارس والیبال و نظارت کامل بر عملکرد آنها دعوت بعمل می‌آید.

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل از آغاز بازدید از مدارس و باشگاه‌های والیبال استان از نیمه دوم تیرماه خبر داد افزود: اعضای هیأت والیبال استان اردبیل در راستای ساماندهی باشگاه‌ها و مدارس والیبال استان و ایجاد محیطی سالم و امن برای علاقمندان به این رشته ورزشی از کلیه باشگاه‌های والیبال استان بازدید خواهند کرد.

وی با اشاره به آغاز این بازرسی‌ها از نیمه دوم تیرماه سالجاری اظهار کرد: از فعالیت باشگاه‌ها و مدارس فاقد مجوز از اداره ورزش و جوانان و تاییدیه فنی از هیأت استان جلوگیری خواهد شد بنابراین مدارس والیبال با ارائه درخواست کتبی و تاییدیه از هیأت والیبال شهرستان مربوطه نسبت به اخذ مجوز فعالیت از هیأت والیبال استان اقدام فرمایند.

کد خبر 745226

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در خوزستان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است