Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@11:50:30 GMT

تداوم آثار مدیریت سابق در دوومیدانی

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۰۷۱۰

تداوم آثار مدیریت سابق در دوومیدانی

دوومیدانی کارانی که با اعتماد به فدراسیون و رئیس سابق آن در لیگ قرارداد بسته بودند، بعد از یک سال هنوز به پول خود نرسیده‌ و امیدی هم برای رسیدن به آن ندارند.

به گزارش مشرق، دوومیدانی یکی از رشته هایی است که در بازی‌های آسیایی و المپیک مدال‌های زیادی می‌توان از آن دشت کرد، اما توجه لازم به آن در کشور وجود ندارد و در چند سال گذشته، مسئولانی در این فدراسیون حضور داشتند که ضربه‌های سنگینی را به پیکره آن زده و این خانواده را تقریبا متلاشی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ویروس تخلفات دامن ورزش را گرفته است

مدیریت ضعیف نقش اساسی را در کمرنگ شدن دوومیدانی ایران داشته و شرایطش در هر دوره بدتر شده است؛ به طوری که قهرمانان زیادی از این رشته رفته‌ یا به ناچار مانده‌‌اند تا آن را سرپا نگه دارند. روسای فدراسیو‌ن‌‌ها و سرپرستان نشان داده‌انددغدغه چندانی نداشته و هر کسی دلسوز این رشته مادر نیست.

به عنوان مثال، لیگ دوومیدانی یکی از معضلاتی است که فکری به حالش نشده و قول هایی برای آوردن تیم‌ها و بالا رفتن قراردادها دم انتخابات داده می‌شد، اما پایانش پوچ است. مجید کیهانی، رئیس قبلی فدراسیون در مجمع انتخاباتی برای رای گیری قول داده بود تمام دوومیدانیکاران به قراردادهای خوبی برسند و باشگاه‌های قدرتمندی بیایند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد؛ بلکه وضعیت از قبل هم بدتر شد.

* آثار مخرب مدیریت ضعیف

کیهانی رفته، اما آثار مدیریت او همچنان وجود دارد. از حضور باشگاه‌های بی پول و بی کلاه ماندن سر دوومیدانی، از استقلال تا مس سونگون. باشگاه‌هایی که کیهانی با تبلیغات زیاد به دوومیدانی آورد، اما پولی دست دوومیدانی کاران و مربیان را نگرفت. حالا با وجود گذشت یک سال، نه قراردادی است و نه پولی. ورزشکارانی که با اعتماد به فدراسیون یک فصل را برای باشگاه‌شان دویدند، آخر سال چیزی جز بدقولی و بی اعتمادی عایدشان نشد.

پیگیری‌های اعضای تیم استقلال و مس سونگون برای دریافت پول‌شان ادامه دارد اما مشکل اینجاست که قراردادی وجود ندارد. تخلف دیگری که به آن رسیدگی نشد، همین بود. چطور ورزشکاران بدون داشتن قرارداد در مسابقات حاضر شده‌اند؟ مگر لیگ آیین نامه ندارد؟ با آیین نامه یا بدون آیین نامه، قصد مسئولان فدراسیون در آن زمان تنها برگزاری لیگ بوده و به مشکلی که در آن زمان وجود داشته، کسی رسیدگی نکرده است.

دادروان: روی قول کیهانی وارد لیگ شدیم/ یک سال گذشت اما هیچ پولی نداده‌اند

ایوب دادروان، سرمربی دوومیدانی مس سونگون در فصل گذشته در این باره می‌گوید: یک سال از مسابقات گذشته اما هیچ پولی به ما نداده‌اند. هنگام آغاز لیگ، مسئولان مس به مسابقات جهانی فوتسال رفته‌ بودند و اعلام کردند بعد از بازگشت قراردادها بسته می‌شود. آن زمان هم کیهانی به ما گفت مشکلی وجود ندارد و ما هم با اعتماد به فدراسیون کار را شروع کردیم.

وی ادامه داد: کیهانی به خاطر زیاد شدن تیم‌ها این کار را انجام داد و ما هم روی قول او حساب کردیم. آخر سر هم چیزی عایدمان نشد. من مسئول بستن تیم بودم و ورزشکاران هم مرا می‌شناسند و با من تماس می‌گیرند.

سرمربی فصل گذشته دوومیدانی مس سونگون با اشاره به کم بودن مبلغ قراردادها گفت: کل قرارداد تیم 200 میلیون تومان هم نمی‌شود. قرارداد ورزشکاران 4، 5 میلیون بوده که اگر بخواهیم الان حساب کنیم شاید 500 هزار تومان هم نشود.

دادروان تاکید کرد: فدراسیون‌ها باید در این زمینه محکم کاری کرده و باشگاه‌ها را موظف کنند که مبلغ قراردادها را پرداخت کنند و قانوی را وضع کند. قرادادهای دوومیدانی آنقدری نیست که ان را هم نمی‌دهند.

*جواب اعتماد با بی اعتمادی

دوومیدانی کاران فدراسیون و رئیسش را مقصر این مشکل می‌دانند. آنهایی که فصل گذشته با استقلال قرارداد داشتند، همین شرایط برایشان پیش ‌آمده و جواب اعتماد را با بی اعتمادی گرفتند. کیهانی با عباسی ملکی، عضو آن زمان هیات مدیره رایزنی‌هایی را انجام داد تا این باشگاه وارد لیگ شود و قول‌هایی را به ورزشکاران داده شد، اما مدیریت وقت در جریان چند و چون کار نبود و در آخر هم کسی به پولش نرسید.

در ادامه، هم مدیریت استقلال عوض شد و هم فدراسیون دوومیدانی. هرکدام پی کار خودشان رفتند، اما در این بین تنها ورزشکاران ضرر کردند. عنوان می شود که به دوومیدانی کاران قول داده شده بود اگر استقلال پول ندهد، مبالغ آن را تامین می‌کنند، اما اتفاقی نیفتاد.

به گزارش فارس، آیین نامه لیگ دوومیدانی نیاز به بازنگری اساسی دارد تا رقابت‌ها با شرایط بهتری برگزار شود و دیگر باری به هرجهت نباشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم دوومیدانی فدراسیون ورزشکاران باشگاه ها آیین نامه آن زمان یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی مریم طوسی در دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری رقابت‌های دو و میدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی مریم طوسی دونده مطرح و خوش نام ونشان کشورمان موفق شد، با قرار گرفتن در جایگاه دوم رقابت ماده ۲۰۰متر این مسابقات عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

بر همین اساس طوسی موفق شد با ثبت زمان ۲۳.۴۰ثانیه باد(۱.۱-)پس از رقیب انگلیسی خود از خط پایان عبور کند و نایب قهرمان شود.

در این رقابت لاویای نیلسن از انگلستان با ثبت زمان ۲۳.۳۲ثانیه قهرمان شد و شرلی نخوبوی از آفریقای جنوبی نیز با ثبت حد نصاب۲۳.۵۱ثانیه پس از مریم طوسی در جایگاه سوم قرار گرفت.

کد خبر 6064000

دیگر خبرها

  • نایب قهرمانی مریم طوسی در دوومیدانی آفریقای جنوبی
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی
  • بررسی وضعیت تداوم کارکرد تأسیسات آبرسانی در استان یزد
  • هادی‌زاده سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان‌یابان شد
  • سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان‌یابان منصوب شد
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!
  • گرانش اضطراری چیست؟
  • تداوم صدرنشینی بنیامین فرجی در رنکینگ جهانی نوجوانان تنیس روی میز
  • تداوم صدرنشینی بنیامین فرجی در رنکینگ جهانی