Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو هیئت‌ رییسه کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس با بیان اینکه توزیع منابع در زمینه اشتغال پایدار روستایی به خوبی انجام نشد، گفت: سازوکاری که برای این موضوع در نظر گرفته شده سازوکار مناسبی نیست و نتوانسته آن هدفی که بر اساس آن از صندوق توسعه ملی برداشت شده را محقق کند. تاریخ انتشار: 09:56 - 08 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۷۶۹

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار میزان با اشاره به برداشت از صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی پیرو مصوبه مجلس، گفت: این برداشت از صندوق توسعه ملی می‌تواند بخشی از معضل عدم نقدینگی در روستا‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت تاکنون تمامی این ۱/۵ میلیارد دلار را به روستا‌ها اختصاص نداده است، ادامه داد: نحوه توزیع وجه بین جامعه هدف که همان روستاییان هستند به خوبی انجام نشده است و سازوکاری که برای این موضوع در نظر گرفته شده سازوکار مناسبی نیست و نتوانسته آن هدفی که بر اساس آن از صندوق توسعه ملی برداشت شده را محقق کند.

نماینده مردم محلات در مجلس با تاکید براینکه دولت در موضوع ایجاد اشتغال پایدار روستایی چابک عمل نکرده است، اظهار داشت: این عدم رفتار پویا و اقدام سنگین دولت به عوامل زیادی از جمله بوروکراسی اداری نامناسب و سنگین بودن خود دولت بستگی دارد که قطعا باید اصلاح شود.

عضو هیئت‌رییسه مجلس با بیان اینکه باید در بخش اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهر‌ها و ایجاد حاشیه‌نشینی دولت را به حرکت وادار کنیم، اضافه کرد:باید دولت تمام توان خود را به کار گیرد تا با ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها مانع سرریز شدن جمعیت روستایی به شهر‌ها به ویژه حاشیه شهر‌ها شود تا شاهد ایجاد آسیب‌های اجتماعی نشویم که با هزاران میلیارد تومان هم نتوانیم آن معضل را حل کنیم.

سلیمی تصریح کرد: باید دستگاه‌های متولی همچون وزارت رفاه، وزارت جهاد کشاورزی و نهاد‌های حمایتی سازوکاری ایجاد کنند تا دست در دست یکدیگر بتوانند هم‌افزایی ایجاد کنند تا در روستا‌ها زنان خانوار، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های که دارای فرزندان معلول هستند بتوانند برای خود اشتغال پایدار ایجاد کنند تا برای تامین معاش خود به فکر مهاجرت به شهر‌ها نیفتند.

عضو هئیت‌رییسه مجلس با تاکید براینکه باید موانعی که برای ارائه تسهیلات به روستاییان وجود دارد نیز برطرف شود، اظهار داشت: برخی از روستاییان از این موضوع گلایه دارند که باید دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت رفع این موانع تلاش کنند تا روستاییان با خیال راحت‌تری به فکر اشتغالزایی باشند. بیشتر بخوانید: عضو هیئت رئیسه مجلس: طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در صورت عدم تعدیل قیمت مرغ و تخم‌مرغ به جریان می‌افتد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم اشتغال پایدار روستایی صندوق توسعه ملی روستا ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیروی کار جوان بسیار زیاد داریم، گفت: در حال حاضر در بحث مشاغل خانگی ظرفیت‌های فراوانی در مناطق مختلف شهر وجود دارد که باید در این زمینه از آن بهره لازم را ببریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی _پنجشنبه سی‌ ام فروردین_ در نشستی پیرامون توانمندسازی محلات شهر اصفهان با بیان اینکه نگاه ما در حوزه توانمندسازی، کار آفرینی نیست، اظهار کرد: درواقع توانمندسازی به معنای ایجاد فرصت‌های جدید برای حضور و بروز خوب در محله‌ها و مناطق مختلف این کلان‌شهر است.

وی با اشاره به اینکه در بحث توانمندسازی محلات شهر اصفهان، شهرداری بضاعت خوبی دارد و در موضوعات مختلف اگر مشکلی پیش آید، این آمادگی را خواهد داشت تا به رفع مشکل بپردازد، افزود: در این خصوص به‌دلیل مغایر بودن این موضوع با بعضی از سیاست‌های قبل، تلاش مضاعفی را در حوزه کارشناسی و شورا، همچنین در حوزه مدیریت می‌طلبید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طی سه سال گذشته درباره موضوع توانمندسازی محلات این کلان‌شهر جلسات بسیاری برگزار شد که به نتایج مشخصی رسیدیم و تاکنون اتفاقات خوبی نیز در این زمینه افتاده است.

نادرالاصلی با اشاره به مردمی کردن این موضوع گفت: از حضور و مشارکت مردم در این حوزه باید استفاده کرد و راه صحیح را به آن‌ها نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه معضل فعلی جامعه ما عدم اشتغال و معیشت است، افزود: تلاش مدیریت شهری بر این است تا شرایطی را ایجاد کند و روش درست این روی پای خود ایستادن را نشان دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیروی کار جوان بسیار زیاد داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بحث مشاغل خانگی ظرفیت‌های فراوانی در مناطق مختلف شهر وجود دارد که باید در این زمینه از آن بهره لازم را ببریم.

کد خبر 745830

دیگر خبرها

  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • پایدار شدن برق ۲۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس