Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: سلامت دانشجویان اهمیت دارد و برای حفظ سلامت جسمی افراد امتحانات را غیرحضوری برگزار می‌کنیم و خوابگاه‌ها نیز با یک چهارم ظرفیت فعالیت می‌کنند تا این هدف ممکن شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگوی زنده اینستاگرامی با بیان اینکه سلامت دانشگاهیان مهم‌ترین مؤلفه اخذ تصمیمات در دانشگاه صنعتی اصفهان است، اظهار کرد: برای اتخاذ یک تصمیم درست ساعت‌های زیادی صرف می‌شود و حتماً نظرات دانشجویان در این تصمیم دیده می‌شود؛ دانشگاه، کشور و دنیا درگیر سختی‌هایی است که باعث می‌شود ما نتوانیم یک تصمیم صد در صد و بدون نقص بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی ابطحی با تأکید بر اهمیت آسودگی خیال دانشجویان در زمینه‌های مختلف افزود: باید تصمیماتی گرفته شود که بیشترین منفعت جمعی و کمترین خسارت در آن لحاظ شده باشد.

در شرایط فعلی ظرفیت پذیرش خوابگاه‌ها یک چهارم است

وی تصریح کرد: دیدگاه‌های مختلفی از جمله حضور سه مرحله‌ای دانشجویان در دانشگاه، برگزاری امتحانات در دانشگاه‌های پیام نور شهرستان‌های مختلف و آزمون مجازی در ارتباط با شکل آموزش وجود دارد که همه آن‌ها دارای مزایا و معایب گوناگونی بودند و باید در نهایت یک تصمیم می‌گرفتیم و مجموعه شورای آموزشی دانشگاه و همکارانی که کمک کردند، تک تک این گزینه‌ها را مد نظر قرار دادند.

ابطحی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواستیم آزمون حضوری برگزار کنیم، با این مشکل مواجه بویم که امکان پذیرایی از دانشجویان را در خوابگاه‌ها با ظرفیت بیش از یک چهارم در یک محیط امن و سلامت نداشتیم و در حال حاضر در هر اتاق نهایتاً یک یا دو نفر می‌توانند ساکن شوند و حضور چند مرحله‌ای دانشجویان نیز باعث می‌شد تا اواخر مرداد امتحانات طول بکشد که مشقت و سختی فراوان همه مجموعه دانشگاهی را به دنبال داشت.

با ۱۰ هزار دانشجو تماس تلفنی برقرار شده است

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، فعالیت درست شبکه، نگرانی استادان برای عدم سلامت امتحان برای تعدادی محدود و مدل طراحی سوال را از جمله چالش‌های آزمون مجازی دانست و افزود: در نهایت در نظر گرفتن سلامت جسمانی در شرایط کرونایی سبب شد تا در نهایت تصمیم به برگزاری آزمون به صورت مجازی گرفته شود.

وی توضیح داد: تمامی مشکلات آزمون غیر حضوری را می‌دانیم، با ۱۰ هزار دانشجو تماس تلفنی برقرار شده که بیش از هشت هزار تماس موفق بوده و می‌دانیم که چند در صد از دانشجویان در تأمین محتوای دیجیتال مشکل دارند که برای بعضی از آن‌ها محتوا پست شده است.

ابطحی موضوع جایگزینی قبول یا رد به جای نمره در یک یا دو امتحان را در حال بررسی دانست و افزود: فعالیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلی آن‌ها، ورود دانشجویان دکترا در بخش پژوهش، کارآموزی و دروس عملی دانشجویان کارشناسی، به این معنی است که دانشگاه تا شهریور ماه برنامه بسیار فشرده‌ای را پیش رو دارد.

امتحانات دانشگاه صنعتی مجازی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی با اشاره به اقدامات انجام شده برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، افزود: قبلاً حضور دانشجویان غیر خوابگاهی برای مقطع دکترا را اعلام کرده‌ایم، سپس به تدریج ورودی‌های دیگر و دکتراهایی که اسکان در خوابگاه را تقاضا نموده‌اند، آغاز کرده‌ایم که به تدریج به خوابگاه‌های تک‌نفره آمدند و در حال حاضر نیز حدود ۶۰ نفر در خوابگاه‌های مجردی دانشگاه اسکان پیدا کرده و مشغول فعالیت‌های پژوهشی هستند.

وی درمورد نگرانی برخی از دانشجویان برای حضور در دانشگاه، حضور آن‌ها را اختیاری دانست و افزود: کسانی که بخواهند، می‌توانند حضور داشته باشند و از آزمایشگاه‌ها و حضور اساتید استفاده کنند؛ این موضوع از ۱۷ خرداد اتفاق افتاده است.

ابطحی، تخلیه خوابگاه‌ها را لازمه اسکان امن و سالم دانشجویان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی با یک چهارم ظرفیت خوابگاه‌ها دانست و افزود: اطلاعیه تخلیه خوابگاه‌ها به منظور ایجاد ظرفیت خوابگاهی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و برای اسکان دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی جهت انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی و دروس عملی آن‌ها بوده است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: ما در شرایطی هستیم که باید به یکدیگر کمک کنیم و افراد می‌توانند به دانشگاه اجازه دهند تا وسایل آن‌ها را تخلیه کند و یا در زمانی دیرتر از موعد مقرر دانشجویان برای تخلیه اتاقی خود مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه امن‌ترین شکل آزمون را با توجه به شرایط فعلی، برگزاری آن به صورت مجازی دانست و گفت: تخلیه خوابگاه‌ها کمک می‌کند تا بتوانیم استقرار امن را برای دانشجویان داشته باشیم و در نهایت دانشگاه بتواند این ترم تحصیلی را به خوبی به پایان برساند.

کد خبر 430782

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان رییس دانشگاه صنعتی اصفهان امتحانات دانشجویان امتحانات مجازی دانشجويان ویروس کرونا کرونا در اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خوابگاه ها یک چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها

دریافت 17 MB کد خبر 6085715

دیگر خبرها

  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است