Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی خاکسار، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: به همین منظور هفته گذشته کارشناس طبیعت گردی استان از این سه واحد متقاضی بازدید و درخواست آن‌ها برای صدور مجوز و طی مراحل بعدی در کمیته فنی برنامه‌ریزی گردشگری و سرمایه‌گذاری معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تویسرکان یکی از شهرستان‌های با ظرفیت بالای گردشگری و دارای روستا‌های هدف گردشگری است که تاکنون حدود ۳ اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان راه‌اندازی شده و ۳ اقامتگاه دیگر نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد که هر سه تبدیلی است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: امسال هشت اقامتگاه بوم گردی در استان همدان راه‌اندازی می‌شود و در هر نقطه از استان که درخواست ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی داشته باشیم، از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.

خاکسار با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی به ۲ روش تبدیلی و ایجادی در بافت روستا‌ها و یا بافت تاریخی شهر‌ها ایجاد می‌شود بیان کرد: متقاضیانی که دارای یک واحد ساختمانی در روستا‌ها یا بافت تاریخی شهر‌ها هستند، پس از ارایه درخواست و بازدید‌های کارشناسی، واحد آن‌ها برای تبدیل به اقامتگاه بوم گردی تایید و پس از تعمیر و تجهیز و اخذ پروانه بهره‌برداری مشغول به کار می‌شود.

او تاکید کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی ایجاد شده در روستا‌ها و بافت تاریخی شهر‌ها باید بر اساس الگو‌های معماری بومی و سنتی منطقه ایجاد شوند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان یادآور شد: اقامتگاه‌های بوم گردی باید در کمیته برنامه ریزی گردشگری استان مصوبه بگیرند و اگر مالکان توان مالی برای تعمیر و تجهیز داشته باشند، با سرمایه خود اقامتگاه بوم گردی را تعمیر و تجهیز می‌کنند، در غیر اینصورت برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

خاکسار گفت: در حال حاضر ۳۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان همدان فعال است که تمامی آن‌ها تبدیلی است و چند واحد برای ساخت اقامتگاه‌های بوم گردی در دست ساخت داریم که هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

او اقامتگاه‌های بوم گردی را علاوه بر اینکه یک زیرساخت اقامتی است، یک جاذبه گردشگری دانست که می‌تواند گردشگران را برای چند روز به این مناطق جذب کند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی خود یک برنامه سفر دارند که علاوه بر اجرای برنامه فرهنگی، گردشگران را با تهیه انواع محصولات باغی، کشاورزی، دامی، صنایع دستی، سوغات، پخت نان و آش محلی و آیین‌های بومی و میراث ناملموس منطقه آشنا می‌کنند.

خاکسارهمچنین ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در راستای خدمت‌رسانی به گردشگران در نقاط مختلف روستایی را یکی از اهداف مهم توسعه گردشگری دانست و بیان کرد: این اقامتگاه‌ها در ماندگاری گردشگران تاثیر بسزایی دارد و موجب توزیع سفر، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در روستا‌ها می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر شهرستان بهار با حدود هفت مورد بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان را دارد و متقاضیان دیگری نیز درخواست ایجاد این واحد‌ها را در این شهرستان دارند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: ملایر به عنوان دومین شهر بزرگ استان همدان و دارا بودن ظرفیت‌های خوب گردشگری به ویژه در روستا‌های هدف گردشگری، هنوز نتوانسته اقامتگاه‌های بوم گردی را در سطح روستا‌ها توسعه دهد.

خاکسار اضافه کرد: در نهاوند حتی یک اقامتگاه بوم گردی نداریم و یک مورد به‌تازگی درخواست ایجاد اقامتگاه بوم گردی ارسال شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقامتگاه بوم گردی میراث فرهنگی معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان اقامتگاه های بوم گردی اقامتگاه بوم گردی اقامتگاه ها روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: شهرستان ایجرود ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که نیازمند اجرای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی است.

خواجه‌ای گفت: اهمیت اجرای طرح هادی با توجه به ضرورت گسترش روستا‌ها برای رفاه حال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: ساختار کالبدی روستا‌ها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و ساز‌های جدید، خانه‌های با دوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول، و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستا‌های استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

استان زنجان ۹۳۵ روستا دارد.

دیگر خبرها

  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • چشم نوازی شکوفه‌های درختان گلابی در باغ‌های روستای تکه + فیلم
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران