Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ پس از 23 ماه رشد بی‌وقفه، اقتصاد ایالات متحده برای نخستین بار از سال 2014 در سه ماه اول 2020 دچار انقباض شد.

بر اساس سومین تخمین منتشر شده توسط دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی حقیقی آمریکا در سه ماهه نخست 2020، 5 درصد سقوط کرد که بدون تغییر از دومین تخمین ارائه شده در ماه گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که این بدترین انقباض از سه ماهه چهارم 2008 بوده، زمانی که تولید ناخالص داخلی آمریکا در اوج بحران مالی 8.4 درصد کاهش یافت.

با توجه به بحران کووید-19 که در اواخر ماه مارس به اقتصاد آمریکا ضربه زد، انتظار رکود اقتصادی وجود داشت.

با توجه به اینکه بخش‌های بزرگی از کشور در طول ماه آوریل به تعطیلی کشیده شدند و بیش از 40 میلیون آمریکایی در دوران این بیماری همه‌گیر درخواست بیمه بیکاری دادند، مسلم است که شرایط پیش از اینکه بهبود یابد، بدتر شود.

قابل ذکر است که BEA در بیانیه رسمی خود نوشت: "کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه نخست واکنشی به شیوع بیماری کووید-19 بود؛ زیرا دولت‌ها دستور در خانه ماندن را در ماه مارس صادر کردند. این مسئله منجر به تغییرات سریع در تقاضا شد، زیرا مشاغل و مدارس به کار از راه دور روی آوردند یا فعالیت خود را متوقف کردند؛ و همچنین مصرف‌کنندگان صرف هزینه‌های خود را محدود و یا تغییر دادند."

در نمودار ارائه شده، رشد سه ماهه تولید ناخالص داخلی آمریکا از سال 2009 تا کنون را مشاهده می‌کنید؛

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد ایالات متحده آمریکا تولید ناخالص داخلی بیمه بیکاری اقتصاد آمریکا کووید ۱۹ قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تولید ناخالص داخلی سه ماهه سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال گذشته یک عدد بی‌سابقه از فراریان مالیاتی وصول شد، گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی وصول شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران، گفت: در حوزه ابر بدهکاران اتفاق جدیدی که رخ داده مربوط به بدهکاران مالیاتی است. سال گذشته تنها از 110  هزار میلیارد تومان از این محل وصول شده است. برخی از بانک‌ها نیز معوقات مالیاتی دارند.

وی افزود: نکته مهم این است که عدد 110 هزار میلیارد تومان تنها از عده محدودی از فراریان مالیاتی وصول شد که یک اتفاق بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت طلا سقوط کرد