Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران از قطع گسترده درختان در مجموعه باغ بهشت در منطقه 2 تهران خبر داد.

به گزارش فارس، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری درباره موضوع صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان در مجموعه باغ بهشت، گفت: 4 تیر امسال از طریق نامه‌‌ای با امضای جمعی از همشهریان به دست ما رسید و در جریان قطع درختان مجموعه باغ بهشت در منطقه 2 تهران قرار گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی 10 سال گذشته حدود چهار پنجم مجموعه باغ بهشت با قطع درختان به 14 برج غول‌آسای 13 طبقه تبدیل شده و دیگر خبری از طبیعت نیست.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: متأسفانه افزایش قیمت زمین و مسکن در سال‌های اخیر و مرغوبیت اراضی این محدوده برای ساخت و ساز سبب از بین بردن درختان و باغات و تبدیل آنها به برج‌ها و ساختمان‌ها شده است. روندی که تداوم آن به نفع مردم و زندگی آنها نیست و سبب کاهش کیفیت زندگی در شهر تهران می‌شود.

فراهانی ادامه داد: صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان در مجموعه باغ بهشت در منطقه 2 تهران بر اساس تکالیف مصرح برای شهرداری تهران در قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع درختان ضروری است و به دلیل بی‌توجهی به این مسأله به حناچی تذکر می‌دهم.

این عضو شورای شهر تهران گفت: امیدوارم همه ما در شهر نسبت به انچه که در کنارمان اتفاق می‌افتد احساس مسؤولیت کنیم و با مطالبه اجرای قانون زمینه مقابله با قانون‌شکنان را در شهر و شهرداری فراهم سازیم چرا که مطمئناً با مردم تا شهرداری پاک فاصله‌ای نیست.

پلاک گذاری ۴۵۰۰ درخت باغ بهشت

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از آغاز پلاک گذاری درختان مجتمع باغ بهشت خبر داد.

به گزارش ایسنا، زهرا نژاد بهرام صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اعلام خبر آغاز طرح پلاک گذاری درختان مجموعه باغ بهشت در منطقه ۲ گفت: مدتی است که شاهد ارسال عکس و فیلم از سوی مردم در مورد قطع درختان مجتمع باغ بهشت هستیم که این مسئله سبب شد بازدید فوری از این مجموعه داشته باشسیم.

وی با بیان این که به منظور حفاظت از درختان مجتمع باغ بهشت از روز گذشته پلاک گذاری درختان انجام شده است افزود: برای نخستین بار شهرداری منطقه ۲ در تفاهم با مدیریت مجتمع باغ بهشت نسبت به پلاک کوبی درختان اقدام کرد.

وی افزود: بیش از ۴۵۰۰ درخت کهن سال و تنومند در این محوطه قرار دارد که زیر نظر شهرداری عملیات پلاک گذاری آن و ثبت اطلاعات آن آغاز شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0035F7

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: باغ بهشت شورای شهر تهران پلاک گذاری قطع درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: عملیات سم‌پاشی درختان با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، همچنین در خیابان‌های اصلی و فرعی این منطقه در حال انجام است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم سم‌پاشی درختان اظهار کرد: سم‌پاشی درختان و درختچه‌ها سالانه با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم دارای استانداردهای زیست‌محیطی توسط اکیپ‌های فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح منطقه ۵ شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سم‌پاشی درختان برای از بین‌بردن آفت شته، پسیله زبان‌گنجشک و برگ‌خوار نارون است، افزود: به‌منظور کنترل آفت درختان در سطح منطقه ۵ شهرداری اصفهان، سه اکیپ سم‌پاشی در سپاهان‌شهر، صفه و سطح منطقه در حال انجام عملیات است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت در عملیات سم‌پاشی عمومی درختان از دستگاه‌های پیشرفته در مسیرها به صورت نقطه‌ای و لکه‌گیری درختان دارای آفت استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی در حال انجام است.

کد خبر 746898

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان