Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر دانیال صابر سمیعی روز یکشنبه در نشست خبری آیین شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان در رشت افزود: این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی ، نرم افزار و گردشگری با ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آماده سرمایه گذاری است.

وی اظهار داشت: طرح ها و ایده ها در موضوعاتی از جمله فناوری های خلاق هویت ساز و علوم شناختی در سطح ملی و تسهیلات و گردشگری در سطح استانی از اولویت های صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان برای ارایه تسهیلات و سرمایه گذاری است اما محدودیتی برای ارایه طرح ها با موضوعات دیگر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابر سمیعی با بیان اینکه کارهای ثبتی صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان در خرداد ماه سال ۹۸ انجام شد، خاطر نشان کرد: این صندوق در آذرماه سال گذشته به صورت غیررسمی فعالیت خود را آغاز کرد در هفته جاری در جریان سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رسما افتتاح می شود.

وی بیان داشت: پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و دانشگاه گیلان با ۴۶ درصد سهامداران بخش دولتی و ماشین سازی اندیشه شمال، گروه فناوران یکتا خزر و فناوران راستین منطقه آزاد انزلی با ۵۴ درصد از سهامداران بخش خصوصی صندوق پژوهش و فناوری هستند.

وی صندوق پژوهش و فناوری را بازوان اجرایی صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و اضافه کرد: مشتری صندوق پژوهش و فناوری تنها شرکت های دانش بنیان نیستند اما تمرکز این صندوق توسعه و توان مالی شرکت های دانش بنیان، خلاق  فناور است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان با اشاره به سرمایه ثبتی این صندوق با ملبغ ۳۰ میلیارد ریال اظهار داشت: اکنون مجموع اعتبارات در قالب "تسهیلات، عاملیت، کارگزاری ، ضمانتنامه ، سرمایه گذاری" با بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال است.

وی فعالیت صندوق پژوهش و فناوری را مانند بانک (جز در سپرده گذاری) عنوان و خاطر نشان کرد: در صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در گیلان عاملیت کارگزاری وجوه را بر عهده می گیریم، دوره های آموزشی، مشاوره های حقوقی و غیره را انجام می دهیم.

صابر سمیعی درباره عنوان غیردولتی بودن صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان بیان داشت: سهامداران بخش دولتی با (۴۶) درصد سهم نسبت به بخش خصوصی با (۵۴) درصد سهم کمتر است ضمن اینکه محدودیت شرکت های دولتی را ندارد، چابک تر عمل می کند اما تمامی فعالیت های آن زیرنظر دولت است.

وی بیان داشت: پژوهشگران و فناوران می توانند طرح های خود را برای دریافت تسهیلات، ضمانتنامه بانکی یا مشارکت در سرمایه گذاری برای بررسی های لازم از طریق آدرس www.gilanfund.ir  برای صندوق ارسال کنند ضمن اینکه می توانند حضوری به صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان در خیابان سعدی بازار روز کوچه شهید نوری مراجعه کنند.

رئیس پارک علم و فناوری و رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان نیز در این نشست خبری بیان داشت:  این صندوق سه شنبه هفته جاری با سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به صورت رسمی افتتاح می شود.

دکتر علی باستی در تشریح برنامه های سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به گیلان خاطر نشان کرد: افتتاح چهار سوله "استقرار چهار شرکت فناور" در مجتمع تحقیقاتی نیمه صنعتی فشتام در کیلومتر ۱۰ جاده رشت به تهران، بازدید از نمایشگاه پژوهش های علمی و فناوری پارک علم و فناوری گیلان، بازدید از پیشرفت پروژه شهرک علمی و فناوری، بازدید از کارخانه نوآوری و نشست در استانداری گیلان از جمله برنامه های معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به این استان در هفته جاری است.

برچسب‌ها رشت صندوق نوآوری و شکوفایی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت صندوق نوآوری و شکوفایی گیلان رشت صندوق نوآوری و شکوفایی گیلان صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایه گذاری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت

صندوق توسعه ملی با ارزیابی‌های صورت گرفته از منظر توجیه طرح و بررسی ریسک‌های اقتصادی در طرح توسعه میدان نفتی یاران به ارزش ۱۰۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به اعلام صندوق توسعه ملی، نظر به مجوزهای قوانین بالادستی در راستای تبدیل سرمایه‌های ملی به ثروت، صندوق توسعه ملی، سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت و گاز را کلید زد.

واگذاری مانده 2.1 میلیارد دلاری حساب ذخیره ارزی به صندوق توسعه ملی

یکی از خلأهای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، بهره‌برداری ناکافی ایران از میادین نفت و گاز مشترک در مقایسه با همسایگان است که صندوق توسعه ملی، هم با رویکرد افزایش منابع ملی و هم با رویکرد پررنگ‌تر شدن نقش ایران در میادین مشترک، آمادگی خود را برای ورود به این عرصه اعلام کرد و قوانین بالادستی نیز این مجوز را صادر کرده است.

بر این اساس و با درخواست شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، صندوق توسعه ملی با ارزیابی‌های فنی، مالی، اقتصادی و اهلیت شرکت، در فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی یاران در قالب الگوی قراردادهای نفتی ایران موسوم به IPC سرمایه‌گذاری کرد.

همچنین کمیته سرمایه‌گذاری و ریسک صندوق توسعه ملی ضمن بررسی پروفایل ریسک و بازده طرح تصمیم به تامین مالی این طرح از طریق مشارکت در قرارداد فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی یاران به میزان 45 درصد به ارزش 102 میلیون دلار گرفت.

شایان ذکر است، میدان مشترک نفتی یاران، متشکل از میدان‌های یاران شمالی و یاران جنوبی، در واقع امتداد میدان مجنون در عراق است که در محدود 120 کیلومتری غرب اهواز، غرب میدان آزادگان جنوبی قرار دارد. این میدان نفتی، شامل سه مخزن سروک، گدوان و فهلیان است. نفت درجای این میدان، در دو بخش شمالی و جنوبی، 1.6 میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • فصل جدید «چرخ»، آماده پخش از شبکه چهار سیما
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • سود سپرده های بانکی در سال ۱۴۰۳