Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@07:43:36 GMT

آقای مجیدی! به جای اتهام زدن به تیمت برس

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۳۰۵۳

آقای مجیدی! به جای اتهام زدن به تیمت برس

محسن قهرمانی به حمایت از مهدی سیدعلی پرداخته و اعلام کرده مجیدی به جای اتهام زدن به داور به فکر تیمش باشد.

به گزارش "ورزش سه"، اتهام‌های فرهاد مجیدی به «مهدی سیدعلی» داور بازی فولاد و استقلال اگرچه به صورت مستقیم نبود، اما کدهایی که او در پست اینستاگرامی‌اش داده بود، نشان می‌داد که جنجال جدیدی در راه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پست فرهاد مجیدی که در آن نوشته شده است: «ویلای امیردشت! کار در شهرداری به کمک آقای فامیل! عضو رایگان مدرسه فوتبال! معرف ویزای اسپانیا! شام و ناهار در رستوران تهرانسر!» خیلی ها به یاد دورانی افتادند که علی دایی در زمان سرمربیگری پرسپولیس به محسن قهرمانی اتهام زد و با جمله: «داور به سمت حریف غش کرد!» حسابی جریان‌ساز شد. سرمربی استقلال که گفته در برابر ناعدالتی‌ها سکوت نمی‌کند، با پست اینستاگرامی خود اتهام بزرگی را نه‌تنها به مهدی سیدعلی‌ بلکه به جواد نکونام زده است و احتمالا این ماجرا با واکنش آنها روبه‌رو خواهد شد. 


گفت و گوی روزنامه شهروند با محسن قهرمانی را در ادامه می خوانید:


**اول از همه نظرتان را درباره قضاوت مهدی سیدعلی در دیدار جنجالی فولاد و استقلال بگویید.
قضاوت سیدعلی در این بازی از نظر من مشکل خاصی نداشت. متاسفانه مربیان و باشگاه‌ها یاد گرفته‌اند که بعد از هر باخت به داور حمله کنند، چون دیواری کوتاه‌تر از داور پیدا نمی‌شود. شاید به برخی از کارشناسان فوتبال بربخورد،‌ اگر من درباره مسائل فنی حرف بزنم، اما معتقدم تیم‌ها آمادگی ۵٠‌درصدی هم ندارند و می‌خواهند این پایین‌بودن آمادگی خود را گردن بقیه بیندازند.


**پس اعتقاد دارید تصمیم کلیدی داور در این بازی ازجمله اخراج دو بازیکن و سرمربی استقلال درست بوده است؟
داور که بدون اشتباه نمی‌شود، اما وقتی صحنه‌ها را آنالیز کردم، متوجه شدم که در صحنه‌هایی که مدنظر شماست، داور تصمیم درستی گرفته است. فقط شاید او کمی می‌توانست در نوع برخوردش با بازیکنان و مربیان ملایم‌تر باشد. هجمه‌ای که علیه سیدعلی ایجاد شده، ناجوانمردانه است. چه معنی دارد که بعد از بازی در فضای مجازی چنین جنجالی به راه بیندازند؟


**همان‌طور که اشاره کردید فرهاد مجیدی با یک پست اینستاگرامی به صورت غیرمستقیم علیه سیدعلی موضع گرفته است.
آقای مجیدی، شمایی که این صحبت‌ها را علیه داور مطرح‌می‌کنی، بازیکنی به نام عارف غلامی را جذب کردی و در ترکیب تیمت قرار دادی که به سادگی خطا می‌دهد و بعد از آن هم بی‌جهت اعتراض می‌کند. جالب این‌ است که یک بازیکن جوان‌تر می‌خواست مانع او شود، اما نتوانست و داور مجبور شد عارف غلامی را به خاطر اعتراض با کارت زرد دوم روبه‌رو کند. بازیکنی که پول حرفه‌ای می‌گیرد، چطور رفتار حرفه‌ای ندارد؟

 

 

**هنوز هیچ‌کس یادش نرفته است که شما هم قبلا در موقعیت مشابهی قرار داشتید. با تجربه‌ای که دارید، معتقدید برخورد فدراسیون با این ماجرا چگونه باید باشد؟
شاید دوستان در فدراسیون ناراحت شوند، اما مهم نیست. روزی این صحبت‌ها علیه من مطرح شد و از طبقه همکف تا طبقه پنجم ساختمان سئول به من گفتند حق با تو است، اما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم! خودشان این نوع رفتار را باب کردند. اگر در آن ساختمان پنج طبقه در سال‌های اخیر عزمی برای برخورد با این اتهام‌زنی‌ها بود، امروز شاهد این اتفاقات نبودیم. این روزها هر کسی برای فوتبال تصمیم می‌گیرد. اگر برخورد درستی می‌شد، باید یک تیم را اگر ادعایش ثابت نمی‌شد، حتی به خاطر این حرف‌ها و رفتار به دسته‌های پایین‌تر می‌فرستادند.


**به نظر می‌رسد شما حسابی مدافع حقوق داوران هستید…
سیدعلی اشتباهی نداشت و انصاف نبود که با او این‌گونه رفتارشود. کمیته انضباطی و کمیته اخلاق باید به این اتفاقات ورود کنند و اگر ادعایی که مطرح شده است، وجود خارجی ندارد، فردی که این صحبت‌ها را مطرح کرده است،‌ باید محروم شود. مگر بزرگ‌ترین بازیکنان و مربیان دنیا به خاطر بی‌احترامی به داور محروم نمی‌شوند؟ یادم می‌آید رونالدو دو ‌سال قبل که در رئال بازی می‌کرد، فقط برای داور دست زد و پنج جلسه محروم شد. مگر شما از زیدان بزرگ‌تر هستید که به خاطر یک اعتراض سه جلسه محروم می‌شود؟


**پس خواستار برخورد سفت و سخت با فرهاد مجیدی هستید؟
از نظر من مهدی سیدعلی و تیمش خوب کار کردند و هجمه علیه داور بی‌انصافی است. فرهاد مجیدی هم بازیکن کوچکی نبوده و یکی از محبوب‌ترین‌های تاریخ استقلال است. به نظرم او در دوران بازیگری پسر بامنطقی بود، اما الان به خاطر کمبودهای تیمش نتوانسته نتیجه بگیرد و حرف‌هایی از روی فشار زده است که باید ثابت شود. هیچ وقت هم این ادعاها ثابت نمی‌شود، اما از سوی کمیته انضباطی برخورد مناسبی صورت نمی‌گیرد. مطمئن باشید یک هفته دیگر می‌گویند چون استقلال چند محروم و مصدوم دارد، فرهاد مجیدی با توبیخی کتبی در پرونده‌اش می‌تواند به کار خود ادامه دهد.


**به نظر می‌رسد داوران در روزهای پایانی لیگ تحت فشار بیشتری قرار بگیرند. اتهاماتی که به سیدعلی وارد شده است، می‌تواند روی عملکرد او و سایر داوران تأثیر بگذارد؟
سیدعلی جزو داورانی است که تمرکز بالایی دارد و از تجربه‌اش برای ادامه کار استفاده می‌کند. اگر این اتفاق برای یک داور جوان رخ داده بود و این‌قدر تحت فشار قرار می‌گرفت، می‌گفتم تصمیمات او در بازی‌های آینده تحت‌تأثیر این اتفاقات خواهد بود، اما درباره سیدعلی این اتفاق رخ نمی‌دهد. جا دارد از اسماعیل صفیری، رئیس کمیته داوران هم تشکر کنم که بی‌جهت از داوران حمایت نمی‌کند. وقتی اظهارنظر او را درباره قضاوت سیدعلی خواندم، خیلی لذت بردم. سیدعلی فارغ از تمامی این اتفاقات می‌تواند یکی از بهترین داوران فوتبال ایران باشد.

کمیته داوران محسن قهرمانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران محسن قهرمانی محسن قهرمانی فرهاد مجیدی مهدی سیدعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد

میان داور و تیم VAR در جریان صحنه بحث‌برانگیز ال کلاسیکو چه مکالمه‌ای رد و بدل شد؟

به گزارش طرفداری، بارسلونا به صورت رسمی به داوری جنجالی بازی شب گذشته مقابل رئال مادرید واکنش نشان داد.

شب گذشته (یکشنبه) و در دیداری حساس از هفته سی و دوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با نتیجه ۲-۳ بارسلونا را شکست داد و فاتح ال‌کلاسیکو شد. جدالی که با گل زودهنگام آندریاس کریستنسن آغاز شد، در نهایت با گل دراماتیک و پیروزی‌بخش جود بلینگام خاتمه یافت تا خیال کهکشانی‌ها از قهرمانی لالیگا با توجه به فاصله 11 امتیازی با بارسا راحت شود.

البته نبرد دیشب خالی از حاشیه نبود و تصمیمات بحث‌برانگیز داور در برخی صحنه‌ها، اعتراض شدید هواداران و کادرفنی بارسلونا را در پی داشت. جنجالی‌ترین اتفاقِ آخرین ال‌کلاسیکوی فصل رخ در اواسط نیمه اول داد. در دقیقه 28 بازی و روی ارسال کرنر بازیکنان بارسلونا، آندری لونین ضربه لامین یامال را در دهانه دروازه برگشت داد؛ صحنه‌ای که بارسایی‌ها قاطعانه اعتقاد دارند دروازه‌بان رئال از داخل دروازه توپ را بیرون کشیده و به قول معروف حق آنها خورده شده است. 

در راستای بیانیه اعتراضی بارسلونا، فدراسیون فوتبال اسپانیا مکالمه سزار سوتو گرادو، داور ال‌کلاسیکو با داور VAR در خصوص این صحنه جنجالی را منتشر کرد:

سوتو گرادو، داور بازی خطاب به گوندوغان
???? «منتظر بازبینی صحنه هستیم. شاید گل باشد، بررسی می‌کنیم.»

داور VAR
???? «بدن لونین جلوی دید را گرفته است! به بررسی صحنه‌ها ادامه می‌دهیم. زاویه ۳۶۰ خوب نیست، این یکی هم خوب نیست، این یکی هم نه، این هم دوباره نه!»

سوتو داور بازی
???? «هیچ عجله‌ای نداریم، این تصمیم خیلی مهم است‌، همه دوربین‌ها را بررسی کنید!»

داور VAR
???? «با یک ضربه کرنر کار را مجددا آغاز کن، ما هیچ مدرکی برای گل شدن توپ نداریم! به همین دلیل با یک ضربه کرنر کار را شروع کن. هیچ مدرکی برای ورود توپ به دروازه نیست!»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای اتاق خالی VAR در دیدار رئال مادرید و وایادولید چه بود؟ کدام محبوب ترند؟ بارسلونا یا رئال؟

دیگر خبرها

  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی! + عکس
  • (تصویر) عرض اندام معنادار فرهاد مجیدی در اینستاگرام!
  • عرض اندام معنادار فرهاد مجیدی در اینستاگرام!
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • جنگ بیانیه‌ها در انگلیس: فارست کوتاه نمی‌آید
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • گفتگوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد