Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@18:07:29 GMT

دوگانه تقلبی بانک‌محوری و بورس‌محوری

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۳۱۵۲

دوگانه تقلبی بانک‌محوری و بورس‌محوری

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد صادق الحسینی کارشناس اقتصادی نوشت: با جهش ‎بورس_تهران میگویند تامین مالی باید از طریق بورس باشد!

در آمریکا هم که ‎بانک‌محور نیست تامین مالی از طریق اوراق بدهی انجام میشود نه "بازار سهام".

سهم بانکها در کشورهای اروپایی از تامین مالی حدود ۸۰ درصده در حالی که این نسبت برای آمریکا کمتر از ۲۰ درصده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۶۷درصد از تامین مالی در آمریکا از طریق اوراق بدهی شرکتی است نه بازار سهام به معنای دقیق کلمه.

وقتی میگوییم تامین مالی باید از طریق بازار سرمایه باشد حرف غلطی نزده ایم. چون بازار سرمایه شامل هر دو بازار سهام و اوراق میشود. ولی بهتر است تدقیق شود تا سیاستگذاران تصور نکنند با جهش بورس امکانی برای تامین مالی برای شرکت ها بوجود می‌آید.

تغییر قیمتها در هر بازار ثانویه‌ای ازجمله بورس تاثیر مستقیمی روی تامین مالی شرکتها از این بازارها ندارد. البته در دنیا ابزارهایی برای این وجود دارد ولی در دنیا هم بدلیل گران درآمدن این شیوه‌ها استفاده کمی از آنها میشود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه بازار سهام تامین مالی اوراق بدهی بانک محور قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات

به گزارش «تابناک» به نقل از مس پرس، سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر به همراه جمعی از معاونان و مدیران این بانک با حضور در شرکت ملی صنایع مس ایران، با حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل بانک شهر در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های این بانک به منظور تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، آماده همکاری در زمینه توسعه صادرات محصولات و در مقابل واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت مس هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم با اشاره به تفاهم حاصل شده با بانک شهر با هدف توسعه صادرات محصولات تولیدی این شرکت گفت: این تفاهم به منظور افزایش صادرات و کمک به رشد درآمدهای ارزی کشور به عنوان یک اقدام مثبت با جدیت پیگیری خواهد شد.

مدرس خیابانی افزود: واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی و با استفاده از ظرفیت‌های بانک شهر به عنوان یکی دیگر از محورهای همکاری دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • مرکز مبادله ایران فاقد وجاهت قانونی است؟