Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصایور ماهواره‌ای که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد علیرغم آن که هند و چین بعد از درگیری مرگبار اخیر از کاهش تنش‌های مرزی خبر داده‌اند، دو کشور به ساخت و ساز نظامی در منطقه مورد مناقشه نیز اقدام کرده‌اند.

به گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد یک هفته بعد از درگیری مرگبار در مرز هند و چین که در نتیجه آن ۲۰ سرباز هندی کشته شدند، دو طرف در کوه‌های «قره‌قروم» در حال ساخت‌وساز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گزارش داد این تصاویر که شرکت تصویربرداری ماهواره‌ای Maxar مستقر در کلرادو آن‌ها را منتشر کرده، فعالیت‌های ساخت‌وساز در امتداد دره رودخانه گالوان مشخص است. این در حالی است پیش از این دیپلمات‌های چینی و هندی گفته بودند فرماندهان نظامی توافق کرده‌اند این منطقه را از حضور نظامی خالی کنند.

بنابر این تصاویر، هندی‌ها دیواری در طرف خود ساخته‌اند و چینی‌ها هم پایگاهی مرزی را در انتهای  جاده‌ای که به یک پایگاه ارتش متصل است و با مرز فاصله دارد، ایجاد کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند تفاوت حرف و عمل دو طرف نشان دهنده شکنندگی توافقی است که در پی نزاع اخیر رخ داد. این درگیری خشن‌ترین نزاع بین این دو کشور آسیایی از زمان جنگ سال ۱۹۶۲ بوده است.

پیش از این و همزمان با افزایش پرواز بالگردها و جنگنده‌های چینی در خطوط مرزی با هند، ارتش هند سامانه‌های موشکی متحرک خود را  در منطقه «لاداخ شرقی» مستقر کرد.

به نوشته روزنامه «ایندین نیوز» یک مقام دولت هند روز شنبه در این زمینه گفت: «در گامی تقویت کننده، سامانه‌های موشکی نیروی زمینی و هوایی هند برای مقابله با بالگردها و جنگنده‌های چینی در منطقه مستقر شده‌اند.»

به گفته منابع مطلع، نیروی هوایی چین از جنگنده‌های پیشرفته «سوخو-۳۰» و سایر بمب افکن‌های راهبردی خود در خطوط مرزی با هند استفاده کرده و هند نیز به همین دلیل خواستار دریافت سامانه‌های «اس-۳۰۰ » از روسیه برای تقویت پدافند خود و مقابله با تحرکات هوایی چین شده است.

از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز مشخص ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال ۱۹۶۲ بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری‌های مرزی زیادی بین دو کشور رخ داده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: هند چین تصاویر ماهواره ای درگیری مرزی هند و چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی

به گزارش خبرآنلاین، تقلب در برنامه غذایی "cheat day"، شامل دادن مجوز حساب شده و برنامه‌ریزی شده برای زیر پا گذاشتن موقت قوانین سخت رژیم‌های غذایی محسوب می‌شود.

سلامت نیوز در خبری نوشت:ئوری استراتژی تقلب در برنامه غذایی مبتنی بر پاداش این است که با دادن مجوز دوره‌های کوتاه شکست، احتمال پایبند بودن به رژیم غذایی بیشتر می‌شود.

هنگام تقلب در رژیم غذایی، به طور معمول دو راهکار «وعده تقلب» و «روز تقلب» استفاده می‌شود. با توجه به اولویت‌های رژیم هر فرد، روش‌های تقلب در برنامه غذایی متغیر است. بنا بر ذائقه افراد، غذاهایی که در وعده تقلب مصرف می‌شود، متفاوت است اما این غذاها پرکالری هستند.

استفاده از راهکار تقلب در تمام رژیم‌های غذایی امکان‌پذیر نیست؛ چرا که تمام افراد نمی‌توانند رفتارهای خود را با یک الگو تنظیم کنند. به طور مثال، رژیم کتوژنیک به رعایت کامل و بدون انعطاف نیاز دارد؛ این در حالیست که استراتژی تقدم در رژیم‌های غذایی که قابلیت انعطاف‌پذیری دارند، استفاده می‌شوند.

همچنین افراط و تخطی از حد مجاز دریافت کالری حتی در وعده تقلب می‌تواند افراد را به سمت شکسته فرایند کاهش وزن سوق دهد.

به طور قالب ادعا می‌شود استفاده از وعده تقلب در رژیم غذایی به دلیل بهبود سطح هورمون «لپتین» که مسئولیت سرکوب حس گرسنگی را بر عهده دارد، می‌تواند سبب بهبود عملکرد متابولیک شود. نتایج برخی مطالعات بیانگر این است، پس از کاهش وزن قابل توجه، میزان سطح لپتین در بدن کاهش می‌یابد.

نگرش افراد نسبت به غذا در میزان موفقیت در روند کاهش وزن نقش دارد. افرادی که در احساسات مرتبط با خوردن غذا مشکل دارند، ممکن است پس از دریافت وعده تقلب احساس گناه و ناامیدی داشته باشند. علاوه بر تمام این موارد، واژه «تقلب» در باور عامه دارای بار منفی است و این احتمال وجود دارد که موجب حس شرمساری به فرد و ناامیدی از تلاش برای ادامه روند کاهش وزن شود.

شاید بتوان گفت اگر وعده تقلب را با پیام‌های مثبت مانند «وعده سالم‌سازی» یا «وعده درمانی» جایگزین کنیم، نتایج بهتری در زمینه سالم سازی الگوهای رفتاری و کنترل بهتر رژیم غذایی حاصل شود.

پرخوری، یکی از نگرانی‌های مرتبط با وعده تقلب و تبدیل آن به یک رفتار دائمی و در نتیجه شکست رژیم غذایی به حساب می‌آید. رویکرد تقلب در رژیم غذایی می‌تواند برخی افراد را با مشکلاتی مانند گرایش اعتیاد به غذا، اختلالات خوردن و ناتوانی در خود تنظیمی مواجه کند. این موارد سبب ایجاد اختلال در روند کاهش وزن می‌شود.

افرادی که از غذا خوردن به عنوان یک مکانیزم مقابله‌ای به منظور کنترل احساسات استفاده می‌کنند، به طور احتمالی بیشتر در معرض پرخوری قرار می‌گیرند.

وعده تقلب باید با برنامه‌ریزی باشد؛ فرد نباید بی‌توجه به نشانه‌های گرسنگی و سیری نسبت به دریافت کالری افراطی و بی‌برنامه اقدام کند. هوشیاری در استفاده از رویکرد تقلب از نکاتی است که سبب موفقیت رویکرد تقلب در رژیم غذایی می‌شود. غذا خوردن آگاهانه به معنای توجه به نشانه‌های سیری و گرسنگی و کنترل سرعت خوردن غذا و همچنین لذت بردن از وعده غذایی اطلاق می‌شود. تغذیه آگاهانه می‌تواند به پیشگیری از روند افزایش وزن و کاهش تمایلات احساسی و پرخوری کمک کند.

هنگام برنامه‌ریزی برای وعده تقلب، استفاده از یک یا دو نوع خوراکی باید در کانون توجه قرار گیرد؛ چرا که احتمال بروز خطا و از دست دادن کنترل رژیم غذایی در این حالت کمتر است. این روش برای افرادی که در کنترل اشتهای خود مشکل دارند، رویکردی مفید به حساب می‌آید.

برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده می‌تواند احتمال تسلیم شدن در برابر وسوسه را کاهش دهد. به همین دلیل، بهتر است برای روزهای تقلب مانند روزهای معمولی برنامه‌ریزی مشخصی در نظر گرفته شود.

استفاده و ترکیب غذاهایی که در کنار سالم بودن موجب لذت از خوردن می‌شوند حتی در روزهای معمولی رژیم غذایی می‌تواند در موفقیت رژیم غذایی موثر باشند. این کار می‌تواند خستگی رژیم غذایی را کاهش دهد و سبب پایبندی بیشتر به رژیم غذایی شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895096

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • افزایش سرعت اینترنت ایران علیرغم کاهش رتبه
  • درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی
  • فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی
  • دستگیری صد‌ها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان
  • دستگیری صدها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان
  • اتریش کنترل‌های مرزی با چک و اسلواکی را تمدید می‌کند