Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس بنیاد شهید چمران با ذکر این نکته که راه این شهید والامقام تا ابد ادامه دارد، گفت: چمران‌های امروز در لباس‌های مختلف در حال خدمت به مردم هستند و یکی از این گروه‌ها مدافعان سلامت هستند. - اخبار استانها -

به  گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مهدی چمران ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید دکتر مصطفی چمران که با عنوان (چمران فکر ماندگار) توسط بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار ابن سینا برگزار شد، اظهار داشت: اگر لایق و شایسته باشیم شهدای عزیزی که عکسشان زینت‌بخش این محفل باشکوه شده است دستمان خواهند گرفت و امیدواریم که همه ما اینگونه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید چمران با ترکش چندین خمپاره در 31 خرداد ماه سال 60 در دهلاویه به همراه تنی چند از یارانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و خبرهایی که عنوان می‌شود مصطفی از پشت زده شده صحت ندارد و سالروز شهادت شهید بهشتی و شهدای قوه قضائیه گرامی داشته و این ایام هم که آن قرار داریم دهه کرامت بوده و تمامی این مناسبت‌ها را گرامی می‌داریم.

برادر شهید چمران ضمن گرامیداشت نام و یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: شهیدان چمران و سلیمانی در دو عرصه مختلف موجب افتخار کشور هستند، مصطفی همواره جزو شاگرد برترهای کلاس درس بود و با بورس دولتی به دانشگاه تگزاس رفت و در آنجا هم با معدل بالا فارغ‌التحصیل شد.

گفت‌وگو با عوامل ساخت «خاطرات موتورسیکلت»|دیده و نادیده همسر لبنانی شهید چمران در وجود او/ در معرفی چمران 40 سال عقبیم!ماجرای حمله شهید چمران به تانک‌های اسرائیلی‌ در جنوب لبنان / چرا رزم شهید چمران ماندگار شد؟ + فیلممرکزی| شهیدچمران بنیان‌گذار و شهیدسلیمانی سیدالشهدای مقاومت هستند

چمران با ذکر این نکته که در آن دوران تفکر کومونیسم و حزب توده حرف اول را می‌زد و دانشجویان خجالت می‌کشیدند که بگویند مسلمان هستیم، تصریح کرد: شهید چمران به عنوان اولین نفر در نمازخانه حاضر می‌شد و به اقامه نماز و قرائت دعا و قرآن می‌پرداخت تا دیگران به راحتی بیایند و تحت تاثیر حرف‌هایی که مطرح می‌شد قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران با اقدامات ارزنده خود یک جهش علمی در سراسر دنیا ایجاد کرد و اکثر دانشگاه‌های جهان از او می‌خواستند که جهت تحصیل و تدریس در دانشگاه‌های آنان حضور یابند، تاکید کرد: مصطفی مسئولیت انجمن دانشجویان ایرانی آمریکا را قبول کرد و سپس انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی و دانشجویان مسلمان و نیز تشکل‌های و مجموعه‌های مختلف دانشجویان ایرانی را تاسیس کرد.

رئیس بنیاد شهید چمران با اشاره به اینکه پس از حوادث 15 خرداد سال 42 تصمیم به مبارزه در راه حفظ اسلام گرفت، بیان کرد: آیت‌الله طالقانی معرف مصطفی با جمال عبدالناصر بود و با حضور در مصر در شرایط و روزگار سخت آن کشور که ایرانی را به عنوان جاسوس و نوکر اسرائیل می‌دیدند آموزش‌های لازم را در سخت‌ترین شرایط ممکن به مدت دو سال فرا گرفت و سپس خاورمیانه آمد با حضور در نجف ضمن زیارت حرم مطهر امام علی(ع) با امام خمینی(ره) دیدار کرد و در اجرای برنامه‌هایش طبق فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی اقدام کرد.

چمران گفت: شهید چمران به دستور امام خمینی(ره) به عنوان وزیر دفاع دولت موقت منصوب شد و پس از اتمام کار آن دولت به عنوان تنها وزیری بود که فعالیت خود ادامه داد و بعدها به عنوان نماینده مردم در اولین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

وی افزود: تحریم‌های ظالمانه دشمنان در دوران جنگ تحمیلی هم بود، اما‌ شهید چمران با اعتقادی که داشت می‌گفت با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) می‌توانیم با دست‌های خالی به بزرگترین افتخارات دست یابیم و در گام دوم انقلاب هم باید طبق فرمان مقام معظم رهبری در 3 مقوله علم، پژوهش و فرهنگ گام برداریم.

برادر شهید چمران گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بنا داشتیم اقدامات چاپ کتابی با موضوع اخلاص و عبادات خالصانه شهید چمران چاپ کنیم که به علت شرایط سخت کرونایی موجود امکان‌پذیر نشد و امیدواریم به‌زودی زود و با ریشه‌کنی این ویروس منحوس بتوانیم این کتاب را به چاپ برسانیم.

برادر شهید چمران با ذکر این نکته که نام و یاد دکتر چمران تا ابد ادامه دارد، گفت: این راه با خدمات ارزنده گروه‌های مختلف جامعه همچون جامعه پزشکی ادامه یافته و چمران‌های امروز در لباس‌های مختلف در حال خدمت به مردم هستند و یکی از این گروه‌ها مدافعان سلامت هستند که جان خود را به‌خطر می‌اندازند تا جان بیماران کرونایی حفظ شود.

انتهای پیام/282/ ت

R41347/P/S6,1188/CT11 بیشتر بخوانید... دستنوشته شهید چمران درباره فلسطین و راهکار آزادی قدس + عکس استاد تراز انقلاب در مکتب چمران و سلیمانی تربیت می‌شود گفتگو| مهدی چمران: جمله امام(ره) که شهید چمران را در ایران ماندگار کرد/ شهید چمران با هدیه ویژه حافظ اسد چه کرد؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اعتماد به مردم و واسپاری برخی امور به مردم همچون صنعت خودرو و خیلی از مسائل اقتصادی دیگر می‌تواند گره‌گشا باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم و رئیس سازمان نوسازی مدارس استان، ضمن تشکر و قدردانی از جامعه بزرگ خیرین که پیرامون مسائل مربوط به آموزش و پرورش از بعد سخت افزاری همیشه در میدان هستند، گفت: همیشه و در عرصه‌های مختلف خطاب به دستگاه‌ها و نهادهای متعدد تأکید داشته‌ام که باید نسبت به نهاد تعلیم و تربیت یک نگاه ویژه و اولویت‌دار داشته باشند و آموزش و پرورش اولویت اولشان باشد.

آیت الله اعرافی افزود: در برنامه هفتم توسعه و مسائل مربوط به بودجه مدافع دائمی آموزش و پرورش بودیم، زیرا حمایت از این نهاد را برای خود تکلیف می‌دانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی هستند و نقش آموزش و پرورش در این اصل بسیار پررنگ‌تر و مؤثرتر است، لذا هر چه برای این نهاد سرمایه گذاری کنیم، ضرر نکرده ایم و بلکه آینده ایران اسلامی را با تربیت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی تضمین کرده ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به جامعه خیرین، گفت: بعد از انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن، شاهد مشارکت مردمانی خیرّ در عرصه‌های مختلف مدرسه سازی بوده‌ایم که این مهم بعد از استقرار حکومت اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) رنگ و بوی جدّی تری به خود گرفت. تا به امروز هر جا که کار را به مردم سپردیم و آنان مشارکت کردند، نتیجه اش مطلوب نظام اسلامی شد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی، شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند، مشارکت مردم یک راهبرد کلان و اساسی در عرصه‌های مختلف است و نقش سرچشمه‌ای دارد؛ اعتماد به مردم و واسپاری برخی امور به مردم همچون صنعت خودرو و خیلی از مسائل اقتصادی دیگر می‌تواند گرهگشا باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: اصل مشارکت، اصلی راهبردی است و در امر آموزش و پرورش سرآمد این مشارکت حضور خیرین عزیز است که امید است علاوه بر مشارکت سخت‌افزاری در عرصه‌های نرم افزاری ورود کنند و کمک رسان نهاد تعلیم و تربیت باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • آغاز اعزام زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد پس از ۹ سال وقفه
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود