Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکید فیفا روی نهاد مستقل غیرانتفاعی در اساسنامه و زیر بار نرفتن فدراسیون به دلیل وجود نداشتن این ماهیت در سازمان اداری ایران، اختلاف کماکان حل نشده در راه اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال است

اختصاصی طرفداری - کمیته انتقالی یا عادی سازی، فوتبال ایران را از هر زمان دیگری بیشتر تهدید می کند. فیفا در آخرین نامه خود اولتیماتوم نهایی را به فدراسیون فوتبال ایران داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیفا سه ایراد به اساسنامه اصلاح شده وارد کرد:

تعیین کردن استقلال مالی فدراسیون فوتبال ایران، نحوه تشکیل کمیته های حقوقی و قضایی و در نهایت روشن شدن معنای ترکیب نهاد عمومی غیر دولتی است.

امروز ایسنا مدعی شد که فدراسیون فوتبال ایران نامه دیگری به فیفا ارسال کرده است. فیفا روی نهاد مستقل غیرانتفاعی تاکید دارد اما فدراسیون فوتبال ایران می گوید که چنین ماهیتی در سازمان اداری ایران وجود ندارد. هم‌چنین در این نامه تاکید شده که درج هر عنوانی مانند "مستقل - غیرانتفاعی" برای سازمان‌هایی مانند کمیته ملی المپیک نیز در سازمان اداری و قانونی ایران به لحاظ هویتی موجودیتی ندارد و اعلام شده که احتمالا درج چنین عنوانی در اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران به دلیل مطابقت با عنوان‌های مشابه خارجی و در چارچوب نهادهای عمومی - غیردولتی بوده است.

فدراسیون فوتبال برای رفع سوء تفاهم‌ها با فیفا و اعلام استقلال این مجموعه در ایران، تضمین‌های لازم را داده و گواه آن را نیز عدم دخالت دولت در اداره فدراسیون از زمان تعلیق این فدراسیون از سال ۸۶ به این سو عنوان کرده است.

با این حساب، فدراسیون فوتبال ایران کماکان این خواسته فیفا را عملی نکرده است. همانطور که پیش تر در طرفداری گفتیم، اگر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه نظر فیفا تامین نشود، کمیته انتقالی یا عادی سازی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

همچنین بخوانید:

تا ظهر دوشنبه خواسته فیفا تامین نشود، سر و کارمان با کمیته انتقالی است کمیته انتقالی یا کمیته عادی سازی چیست؟

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران کمیته انتقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سپاهان و شمس آذر از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و گل گهر سیرجانی در هفته بیست و یکم برگزار و از سوی تماشاگران تیم سپاهان اصفهان تخلفاتی مبنی بر فحاشی به مقام رسمی مسابقه رخ داد. بر همین اساس باشگاه سپاهان باید ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدیدنظر است.

مسابقه تیم‌های نساجی مازندران و ملوان بندر انزلی برگزار و از سوی تماشاگران تیم نساجی مازندران تخلفاتی مبنی بر فحاشی و دادن شعارهای مختلف علیه تیم حریف و پرتاب بطری از سوی تماشاگران منتسب و نقض مقررات و اصول کلی رفتار توسط باشگاه رخ داد. این باشگاه باید ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است.

دیدار تیم‌های شمس آذر قزوین و تراکتور تبریز برگزار و از سوی تماشاگران تیم شمس آذر قزوین تخلفاتی مبنی بر انداختن لیزر و پرتاب نارنجک دستی و سنگ به زمین مسابقه رخ داد. این باشگاه به پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

با توجه به قطعیت دادنامه صادره یک جلسه محرومیت تعلیقی تماشاگران باشگاه شمس آذر قزوین (شماره دادنامه ۱۹۴۲) نیز اجرا می‌شود. این رأی قطعی است.

کد خبر 6079761

دیگر خبرها

  • محکومیت میلیاردی ذوب‌آهن با آرمان
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته‌های اخلاق و انضباطی
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته های اخلاق و انضباطی
  • احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
  • لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR/ دلیل مخالفت فیفا مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد
  • محکومیت سپاهان و شمس آذر از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود