Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر قره باغی با بیان اینکه در جلسه ای که با استاندار، رئیس سازمان صنعت و معدن و فرماندار همدان داشتیم نظر بر این شد که با رعایت حداکثر بهداشت تالارها فعالیت داشته باشند. گفت: تمام تالارها با ظرفیت ۵۰ درصد و رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند مراسمات خود را برگزار کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در روزهای اخیر خبر ضرب و شتم خبرنگار همدانی که سه ماه قبل، از برگزاری مراسم در یکی از هتل های همدان خبر داده بود در رسانه ها و فضای مجازی  سرو صدای زیادی به پا کرد اما در کمال تعجب جشن ها همچنان در تالارها و باغ رستوران های گوشه و کنار شهر بدون هیچ نظارتی برگزار می شود و برای مردم سوال ایجاد شده که آیا این تالار ها با مجوز فعالیت می کنند یا بدون مجوز؟

نمایش استوری های پیج های اینستاگرام جوانان همدانی در شهرستان های همدان از برگزاری مراسم عروسی و عکس های یادگاری از عروس و داماد در اجتماع های فشرده حکایت از بی قانونی در بازگشایی تالارها و سالن ها بدون رعایت پروتکل هاب بهداشتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالن ها و تالارهایی که یک ماه قبل از عید تعطیل بوده اند و مشتری چندانی نداشتند حالا بعد از گذشت چهار ماه و کسادی بازار در میزبانی از مهمانان از یکدیگر سبقت می گیرند.

از یک سو این جشن ها را می توان جش های علیه سلامت جامعه دانست و از طرفی آنچه باعث بازگشایی تالارها شده خرج و مخارج پرسنلی است که چهار ماه حقوقی دریافت نکرده اند.

تالارها هیچ گونه دستور العمل قانونی برای بازگشایی ندارند

 رئیس اتحادیه تالارها و رستوران های همدان درباره آخرین وضعیت تالارهای پذیرایی گفت: در حال حاضر تالارها هیچ گونه دستور العمل قانونی برای بازگشایی ندارند ولی ۵۰ درصد می توانند طبق نظارت بهداشت و پروتکل هایی که انجام می دهند باز باشند.

ناصر قره باغی ادامه داد: بازگشایی تالارها با ظرفیت ۵۰ درصد ظرفیت کتبا اعلام شده است که در همدان حدود ۳۰ تالار وجود دارد و همگی می توانند از این قانون استفاده کنند .

وی افزود: حتی اگر تالارها فعالیت نداشته باشند مردم در کوچه و خیابان ها چادر می بندند و مراسم خود را برگزار می کنند و کار به روال عادی تقریبا در تمام اصناف اجرا می شود و فقط تالارها در این بین متضرر شده اند.

 رئیس اتحادیه تالارها و رستوران های همدان عنوان کرد: در جلسه ای که با استاندار و صنعت و معدن و فرماندار داشتیم نظر بر این شد که با حداکثر بهداشت تالارها فعالیت داشته باشند و مواد و سایل مورد نیاز را مهیا کنند تا ضدعفونی با تمام قوانین رعایت شود.

قره باغی تاکید کرد: اگر مسئول بیماری فقط تالارها هستند اعلام کنند تا کی بسته باشیم چرا که حدود ۴ ماه است تعطیل هستیم و اتفاقی هم نیفتاده پس باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم.

تعطیل کردن صنف ها با این شرایط معیشتی بسیار دشوار است

وی گفت: باید بتوانیم کاسبی خود را داشته باشیم و با کرونا زندگی کنیم چرا که تعطیل کردن صنف ها با این شرایط سخت زندگی و معیشتی بسیار دشوار است و همه جوانب باید در نظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه تالار پذیرایی گفت: در حال حاضر منتظر نامه کتبی ستاد ملی کرونا به صنعت و معدن هستیم تا در نهایت به اصناف ابلاغ شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست دادند، گفت: در یک سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی در استان همدان کشف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، یوسف شعبانی ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته کارگر، اظهار‌ داشت: در حال حاضر 148 هزار و 742 کارگر دارای بیمه اجباری در بیش از 24 هزار واحد تولیدی استان فعال هستند و در یک سال گذشته 500 اشتغال غیرقانونی در این استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگران استان همدان بر اساس آمار رسمی تامین اجتماعی 9 هزار نفر افزایش داشته است، گفت: از مجموع کارگران استان 26.5 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی، 27.5 درصد شاغلان در بخش صنعت و 43.18 درصد شاغلان در حوزه خدمات فعالیت دارند.

مدیر‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص راستی‌آزمایی آمار مربوط به ایجاد اشتغال توسط این اداره کل گفت: سال گذشته 118 درصد تعهد اشتغال استان تحقق یافته که بر اساس بیمه‌های لحاظ شده تامین اجتماعی است و قابل بررسی است.

شعبانی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص 917 طرح بلاتکلیف سامانه رصد در استان همدان نیز بیان کرد: مشکل اصلی طرح‌های فوق نگارشی است که در جلسات مختلف هم تاکید داشتیم دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به اصلاح اطلاعات بارگزاری شده این طرح‌ها اقدام کنند.

وی نسبت به اشتغال اتباع افغانستانی در استان، گفت: همدان جز استان‌های ممنوع در به ‌ارگیری اتباع خارجی است با این حال 70 شاغل اتباع خارجی به صورت قانونی در حوزه تکنولوژی قانونا فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: سال قبل 300 حادثه کارگری در همدان رخ داده که منجر به فوت 25 نفر شده با این وجود 24 درصد از حوادث ناشی از کار استان در سال پیش کاهش یافته است.

شعبانی با اشاره به فعالیت 250 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان همدان، بیان کرد: در یک سال گذشته 114 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در قالب هزار و 400 طرح در استان همدان پرداخت شده که منجر به ایجاد اشتغال مطلوبی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • چند درصد ایرانی‌ها سفر می‌روند؟
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان