Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

امروز تعدادی از اعضای شرکت‌ تعاونی مصرف سازمان حفظ نباتات کشور مقابل وزارت جهاد کشاورزی جمع شده بودند و خواستار برگرداندن زمین تعاونی بودند که 8 سال پیش خریداری کرده اند.

اخبار اقتصادی- محمد چالاک عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی مسکن سازمان حفظ نباتات کشور به خبرنگار فارس گفت: 8 سال پیش شرکت تعاونی مسکن سازمان حفظ نباتات کشور زمینی را به مساحت 25 هکتار از وزارت جهاد کشاورزی خریداری کرد تا برای اعضای خود مسکن بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روال در چارچوب قانون و بر اساس مصوبه هیأت وزیران انجام شد، تمام مراحل قانونی آن پیش رفت و حتی بنچاق به نام اعضای 207 نفره این شرکت تعاونی صادر شد.

وی افزود: اما در فرایند صدور سند به نام اعضا جلوی کار را گرفتند و دولت جدید آن را مغایر با قانون اعلام کرد. 

 عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی مسکن سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه متاسفانه مسائل سیاسی و نفوذ برخی در این کار تاثیرگذار بوده است،‌گفت: مراحل خرید زمین در دولت دهم کاملا قانونی پیش رفت ولی در حال حاضر همه اینها بهانه است تا زمین را به اعضا ندهند.

چالاک با بیان اینکه زمین خریداری شده در اردکان کرج است، گفت: اعضای این شرکت تعاونی پول خود را پرداخت کرده‌اند و از نظر قانون حق آنهاست که به زمین خود برسند. اما تنها ایرادی که می‌گیرند این است که این شرکت برگ تشریفات را نگرفته است.

به گفته این عضو هیئت مدیره این زمین در مساحت 25 هکتار و دارای تعدادی ساختمان و انبار است که وزارت جهاد کشاورزی از تحویل آن به اعضا امتناع می‌کند.

وی گفت: امروز طلایی معاون منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اعتراضات اعضای شرکت تعاونی مصرف سازمان حفظ نباتات کشور گفت موضوع را پیگیری می‌کنیم و کاملا موافق هستم که در چارچوب قانون زمین برگردانده شود.

 عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی مسکن سازمان حفظ نباتات کشور افزود: در صورتی که پیگیری از سوی وزارت جهاد کشاورزی خلف وعده شود چند روز آینده دوباره این تجمعات ادامه خواهد یافت.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی مسکن کشاورزی مسکن وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی گلپایگان در جلسه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی گفت: ساخت و ساز در اراضی کشاورزی گلپایگان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.


حسین خوشنویسان افزود: جهاد کشاورزی گلپایگان در ایام نوروز امسال ۳۳ مورد اخطاریه برای افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کرده بودند صادرکرده است.
حسن جوکاری؛ رئیس امورمنابع آب گلپایگان هم دراین جلسه گفت: در سال گذشته ۶ هزار متر زمین در منطقه عباس آباد و ۲۰ هزار متر هم در دیگر نقاط شهرستان گلپایگان آزاد سازی شده است.


روح الله حججی؛ نماینده دادستان گلپایگان نیز خواستار افزایش گشت‌های بازرسی و تخریب شد و گفت: باید قبل از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی از این تخلف جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد