Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال های گذشته نسبت به ایجاد لجستیک هوایی غافل بوده ایم و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باید به هاب هوایی منطقه تبدیل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با وزارت راه و شهرسازی و آغاز به کار منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه فرودگاه امام باید صنعت حمل و نقل را در خدمت پشتیبانی لجستیک قرار دهد و از آن حمایت کند، گفت: منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی بستری برای تولیدات محصولات دانش بنیان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولید کالا در این منطقه آزاد در قالب تعرفه ترجیحی حمل کالا در اوراسیا می‌تواند از سوی شهر فرودگاهی امام خمینی پشتیبانی شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در شهر فرودگاهی امام خمینی و مناطق ویژه و آزاد اقتصادی آن فرصت در اختیار صنایع دانش بنیان قرار می‌گیرد تا به تولید محصول بپردازند. با تبدیل این منطقه به هاب صنایع دانش بنیان، این شرکت‌ها سهم خود از بازارهای منطقه و جهانی را افزایش خواهند داد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چندین سال بود که منطقه آزاد و همچنین منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی صرفاً در مصوبات باقی مانده بود و اجرایی نمی‌شد اما از سال گذشته، کد گمرکی به این منطقه تعلق گرفت و گمرک در آن مستقر شده و طی چند ماه اخیر تمرین کردند تا به هاب کارگو هوایی تبدیل شوند. جمع این اتفاقات ما را به سمت آ غاز رسمی فعالیت منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی رساند.

اسلامی با اشاره به حضور و سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی تصریح کرد: این شهر فرودگاهی می‌تواند با ادامه سرمایه گذاری ها به مرکز جامع تولیدی- خدماتی در کنار پایتخت تبدیل شود و در نتیجه سهم بیشتری از بازارهای جهانی را کسب کند.

وی با اشاره به فعال شدن بخش لجستیک و همچنین کارگو هوایی در فرودگاه امام خمینی، گفت: در سال‌های گذشته از صنعت لجستیک هوایی غفلت کردیم و باید طی این سال‌ها به هاب هوایی در منطقه تبدیل می‌شدیم. اما می‌توانیم طی سالهای پیش رو شاهد شکل گیری ظرفیت شکل گیری دانش بنیان و اخذ سهمی از بازارهای جهانی با تکمیل سرمایه گذاری در منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی شهر فرودگاهی امام خمینی راه و شهرسازی فرودگاه امام منطقه آزاد دانش بنیان وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید

تین نیوز

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سال ۱۴۰۲ به مثبت ۳۱۳ میلیون و ۳۱۹ هزار دلار رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن رضایی فر امروز ۳۰ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول سال گذشته بیش از ۵۰۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

رضایی فر افزود: از این میزان بیش از ۳۹۹ میلیون و ۶۲۵ هزار دلار مربوط به عملکرد حوزه صادرات از محل تولید در منطقه آزاد قشم به خارج از کشور است.

به گفته وی همچنین در طول سال گذشته، بیش از ۱۰۵ میلیون ۶۷۵ هزار دلار صادرات مجدد در این منطقه آزاد انجام شده است.

رضایی فر با اشاره به واردات قطعی ۱۹۱ میلیون و ۹۸۱ هزار دلاری در طول سال گذشته، افزود: تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سال ۱۴۰۲ به مثبت ۳۱۳ میلیون و ۳۱۹ هزار دلار رسید.

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ میزان صادرات از محل تولید به خارج از کشور و صادرات مجدد نسبت به سال پیش از آن به ترتیب ۹۶ و ۱۵۸ درصد رشد داشته است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مشتقات نفتی، شمش روی، کلینکر سیمان، ماهی خشک، سیگار و ادکلن مهمترین محصولات صادراتی این منطقه را تشکیل می دهند.

رضایی فر در پایان خاطرنشان کرد: اصلی ترین شرکای تجاری منطقه آزاد قشم در طول سال گذشته کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • آخرین وضعیت پروازهای کشور و فرودگاه‌ها بعد از فعال شدن پدافندها
  • تمامی پروازهای کشور به حالت عادی بازگشت
  • تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت
  • سیل در امارات / پرواز‌های فرودگاه امام به دبی متوقف شد
  • توقف فوری پروازهای ایران به دبی
  • سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد
  • پروازهای شارجه و دبی از سر گرفته شد
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت