Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار داشت: اجرای طرح مسکن ملی، آورده عظیم و بزرگی در کشور و استان داشته و چرخش سرمایه مردمی از خُرد تا کلان، بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی تعاونی‌های مسکن نیز یکی دیگر از مواردی است که به صورت ویژه عمل می‌کنیم، خاطرنشان کرد: برخی تعاونی‌ها بیش از چهار هزار واحد مسکن ساخته‌اند که هم‌اکنون بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نمی‌توانند ادامه دهند که برای تعیین تکلیف آن‌ها تلاش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی افزود: اقدامات خوبی برای ۱۲۰۰ واحد از این مسکن‌ها صورت گرفته است.

استاندار زنجان، برخی اقدامات را شیطنت و کاذب خواند که موضوع مسکن را با مشکل مواجه کرده‌اند، گفت: زمین‌هایی که سال‌ها بدون تکلیف بوده و به صورت کاذب و دست‌به‌دست خرید و فروش می‌شوند و وجود بنگاه‌های غیرمجاز از جمله این موارد هستند که سبب افزایش قیمت زمین شده که ضمن ساماندهی، متخلفان برای برخورد شدید به مراجع قانونی معرفی می‌شوند زیرا این افراد سبب افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها شده‌اند.

وی اظهار داشت: با متخلفان به ویژه افرادی که دارای جایگاه‌های اداری هستند به شدت برخورد می‌شود و حتی شورای تامین استان نیز وارد این موضوع شده است.

حقیقی با اشاره به مصوبه امروز جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر تعیین میزان افزایش اجاره‌بها در شهرهای مختلف، تصریح کرد: بنگاه‌های املاک قانونی و مالکان، مکلف به اجرای این مصوبه هستند.

وی افزود: کمیته‌ای متشکل از اعضای شورای تامین و دستگاه‌های خدمات‌دهنده برای نظارت بر این موضوع تشکیل می‌شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: سال ۱۳۶۰، سال سختی از نظر امنیتی برای کشور بود که شهید دکتر بهشتی، یکی از بهترین شخصیت‌های ارزشمند نظام و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان را از دست دادیم.

وی افزود: هر چند جبران ضایعه از دست دادن شهید بهشتی، سخت بود اما این حادثه سبب تقویت اتحاد و وحدت ملی شد.

مجموع مسکن ملی استان زنجان ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحد است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز مجموع مسکن ملی این استان را ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحد خواند و گفت: ۱۰ هزار و ۲۲۰ واحد به صورت حمایتی، ۶۵۰ واحد به صورت مشارکتی و ۲ هزار و ۶۸۰ واحد نیز در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود.

مسعود بیات‌منش با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان مسکن ملی در استان زنجان طی ۲ مرحله انجام شد، اظهار داشت: در مرحله اول ۱۰ هزار و ۲۲۰ نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۹ هزار واحد در شهر زنجان، ۳۰۰ واحد در شهر ابهر و ۹۲۰ واحد نیز در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم ثبت‌نام که اسفند ماه ۹۸ صورت گرفت ۱۶ هزار و ۷۸۵ نفر به صورت اینترنتی و حدود ۲۰ هزار نفر نیز به صورت پیامکی ثبت‌نام کرده بودند که مهلت ۲ هفته‌ای برای تکمیل اطلاعات این افراد تا ششم تیرماه سال جاری داده شد که در نهایت یک هزارو ۸۸۴ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان پیامکی نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کردند.

بیات‌منش با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن برای متعادل کردن عرضه و تقاضا اجرا می‌شود، گفت: دولت بر اساس قوانین بالادستی و برای متناسب کردن عرضه و تقاضا و متناسب‌سازی کردن قیمت به تولید مسکن ورود کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اظهار داشت: از مجموع ۱۰هزار و ۲۲۰ ثبت‌نامی مرحله اول تاکنون ۲ هزارو ۳۸۰ نفر افتتاح حساب کرده، ۸۴ نفر در انتظار افتتاح حساب هستند، ۲۷۴ نفر تایید نهایی برای ارسال به افتتاح حساب بوده و بقیه نیز در مراحل مختلف ثبت اعتراض، اصلاح و بررسی شرایط یا مدارک قرار دارند.

برچسب‌ها طرح ملی اقدام مسکن استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی اقدام مسکن استانداری زنجان فتح الله حقیقی مسکن طرح ملی اقدام مسکن استانداری زنجان فتح الله حقیقی مسکن استان زنجان مسکن ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از نشست مشترک با رئیس مرکز پژوهش های مجلس در خصوص بررسی اولویت های کشور در حوزه حمل و نقل و مسکن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران با رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: نشست با حضور آقای بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس و معاونان وی برگزار شد

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: رئیس مرکز پژوهش ها در این جلسه گزارشی از برنامه ها و اولویت های سال جاری کشور در حوزه های حمل و نقل و مسکن ارائه کرد. یکی از موضوعاتی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ضرورت ارتقای خدمات و ایمنی در حوزه حمل و نقل با حضور و مشارکت مردم و نیز افزایش بهره وری کشور از مزیت های کریدوری بود. در حوزه کاهش تصادفات نیز مطابق با قانون برنامه هفتم پیشرفت برنامه و سیاست هایی را تدوین کرده بودند که در صورت اجرا می تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن نیز به پیشرفت کمتر از انتظار قانون جهش تولید مسکن اشاره کرده و معتقد بودند در این شرایط با افزایش تولید خانه های استطاعت پذیر، تقویت تسهیلات و حمایت های دولتی و نیز رفع موانع تولید بخش خصوصی می توانیم نسبت به مهار تورم در این حوزه اقدام کنیم، چرا که در سه سال اخیر شاهد افزایش سرسام آور تورم در این حوزه بودیم که موجب افزایش فشار به طبقه کم درآمد جامعه شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت ارتقای استطاعت خرید مسکن و افزایش مسکن استیجاری حمایتی در جهت بهبود وضعیت بازار مسکن تاکید کرد: رییس مرکز پژوهش ها همچنین در این جلسه راه کارها و پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت مسکن در کشور را با بررسی اقدامات سایر کشورهای ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت مسکن در شرایط نامناسبی قرار داشته و ما در مجلس در حال تلاش هستیم به برنامه مطلوبی برای مدیریت بازار مسکن و اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن و رونق ساخت و عرضه خانه برسیم تا سهم تامین مسکن را در سبد هزینه های خانواده ها که به شدت رشد داشته است را کاهش دهیم. در این مسیر هم معتقدیم باید از سیاست های متنوع بهره برد و یک نسخه واحد برای تمامی مناطق کشور اثربخشی نخواهد داشت. برنامه های مرکز پژوهش ها بسیار خوب بوده و دیدگاه بسیار خوبی به نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون عمران می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • مهمترین اخبار سوم اردیبهشت/فروش نخی سیگار،ممنوع
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است
  • مهمترین اقدامات انجام شده پروژه سایت نهضت ملی مسکن اشکذر
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد
  • ممنوعیت معامله امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در مراغه
  • اجرای طرحهای هادی روستایی در مازندران