Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینماها طبق پروتکل‌های بهداشتی چند روزی است باز شده است،برخی سینمادارها از استقبال مخاطب راضی و برخی خیلی هم راضی نیستند از سوی دیگر عده‌ای نقد به سمفا (سامانه فروش بلیت) دارند و عده‌ای دیگر معتقدند که در روزهای آینده درست می‌شود؛ از سوی تلاش بر این است که تمام پروتکل‌های بهداشتی در پی شیوع کرونا رعایت شود تا مخاطبان کمتر در معرض خطر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ایسنا؛ وضعیت بازگشایی سینماها را در این چند روز در گفتگو با برخی سینماداران ارزیابی کرده است که در ادامه می‌خوانیم:

شریعت، مدیر سینما کوروش تهران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت چهار روز اخیر (اولین روزهای بازگشایی) این سینما گفت: طبق اعلامیه وزارت ارشاد، ما اجازه بازگشایی  سینما را از یکم تیر ماه داشتیم بنابراین با فیلم‌های قبل از عید شروع کردیم اما فیلم‌ها جدید را از چهارم تیر ماه به روی پرده بردیم که البته استقبال اصلی مخاطبان از این دو فیلم ("شنای پروانه" و "خوب بد جلف۲") بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا استقبال مردم راضی کننده بوده است؟ یادآور شد: حضور مردم در سینما همانطور که پیش بینی کرده بودیم، رضایت بخش بود. روزهای چهارشنبه و شنبه در سانس‌های ابتدایی استقبال پایین بود اما سانس‌های غروب بهتر ‌می‌شد و در دو روز پنجشنبه و جمعه بگونه‌ای استقبال شد که، ظرفیت ۵۰ درصدی (اجازه داده شده از طرف وزارت بهداشت) سینما، توسط دو فیلم "شنای پروانه" و "خوب بد جلف ۲" تکمیل شد. البته که حتی در پنجشنبه و جمعه نیز در سانس‌های ساعت  ۱۸ تا ۲۲، حضور مخاطبان بیشتر از سانس‌های قبلی بود و در این میان، استقبال از "شنای پروانه" بیشتر بود.


مدیر سینما کوروش درباره تجهیز این سینما به موارد بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: در طی این چهار روز یک سری اقلام بهداشتی از سوی انجمن سینمادارها به ما تحویل داده شده و بخشی از این اقلام را هم خود سینمادارها تهیه کرده‌اند. در کل، از گیشه فروش بلیط گرفته تا داخل سالن و راهروها، کاملا ضد عفونی شده و تمام اماکنی را که مردم با آن در ارتباط هستند را مجهز به مواد ضد عفونی کننده کرده‌ایم. از طرف دیگر هم از مردم انتظار داریم موارد بهداشتی را رعایت کنند.


او در پاسخ به این سوال که سینما «کوروش» در حال حاضر چه فیلم‌هایی را اکران کرده است؟ گفت: درحال حاضر فیلم‌های «چهل و هفت»، «یادم تورا فراموش» (دو فیلمی که پیش از عید یک هفته اکران شده بودند) و «خوب بد جلف ۲» و «شنای پروانه» در حال اکران هستند.

این سینمادار در ارزیابی سامانه تازه تاسیس "سمفا" که مخصوص بلیت‌فروشی است،خاطرنشان کرد: بسیاری انتقادها بر این سامانه وارد شده است و افراد زیادی در این باره نقد داشته‌اند اما این موضوع را باید در نظر گرفت که سمفا یک سامانه جدید است و به زمان نیاز دارد. از موارد مثبت این سامانه می‌توان به شکستن بحث انحصار اشاره کرد، از طرف دیگر، سمفا زیر نظر سازمان سینمایی است و این موضوع برای سینمادارها می‌تواند یک نکته مثبت باشد و تیم پشتیبانی آنها با توان بالا به دنبال رفع مشکلات هستند. البته که انتقاداتی وارد هست اما به نظر بنده، نهایتا تا دو هفته اینده این سامانه بی نقص خواهد شد. رفع مشکلات برای سامانه‌های قبلی یک سال به طول انجامید اما سمفا بسیار زودتر این نقایص را رفع خواهد کرد و خوبی این اتفاق این است که  مخاطبان از چند درگاه قادر به خرید بلیط سینما خواهند بود.

                                                                                               چرا باید با سمفا همکاری کنیم؟

محمد پناهی نژاد (مدیر سینما سیتی سنتر اصفهان) درباره وضعیت چهار روز اولیه بازگشایی این سینما به ایسنا گفت: با وجود اینکه روزهای اول و دوم (چهارشنبه و پنج شنبه) شاهد استقبال خوبی نبودیم اما حضور خوب مخاطبان در روز جمعه (ششم تیرماه)، ما را امیدوار کرد. استقبال مردم در روز جمعه به گونه ای بود که سانس های بعد از ظهر تا شب، همه با تمام ظرفیت (۵۰ درصد) اکران شد و یک سانس فوق العاده نیز داشتیم که به فیلم «شنای پروانه» اختصاص داشت و حضور مردم در روز جمعه بیشتر از انتظار بود.

به گفته او، در این چهار روز هیچ تبلیغی خارج از فضاهای تبلیغاتی سینما انجام نشده است و شهرداری و صدا و سیما برای جذب مشتری با سینماها همراه نبوده‌اند. به طوری که برخی از مخاطبان هنگامی که در سینما را باز می‌دیدند، تعجب کرده و کاملا اتفاقی به سینما می‌آمدند.

پناهی نژاد در پاسخ به این سوال که سینما سیتی سنتر چه تمهیداتی برای حفظ سلامت مخاطبان خود در نظر گرفته است، گفت: آنطور که در اخبار خوانده بودم، قرار بود بخشی از اقلام بهداشتی در اختیار سینمادارها قرار داده شود که چنین اتفاقی تاکنون رخ نداده است. البته که ما مشکلی در تهیه این موارد نداشته‌ایم و تمام آن ۱۵ موردی که وزارت بهداشت اعلام کرده بود رعایت کرده ایم و امر سختی نبود. از طرفی وزارت ارشاد اصفهان نیز سه دوره پنج ساعته برای کارکنان ما گذاشته و به تمام کادر سینما آموزش‌های لازم برای رعایت بهداشت داده است. در چند روز ابتدایی هم مردم همکاری کرده‌اند و مشکلی پیش نیامده است.

مدیر سینما سیتی سنتر اصفهان درباره گیشه فروش این سینما توضیح داد: در این چند روز سینمای ما حدود هزار و صد نفر مخاطب داشته است که ۷۰ درصد از این مخاطبان به فیلم "شنای پروانه" اختصاص دارد و الباقی نیز بین فیلم‌ "خوب بد جلف ۲" و دیگر فیلم‌های روی پرده، پخش شده است.

پناهی نژاد با بیان اینکه سامانه‌های فروش بلیط آنلاین قبلی مشکلی نداشته‌اند و نمی‌دانم که چرا باید با «سمفا» که مشکلات زیادی دارد همکاری کنیم؟ ادامه داد: با توجه به سابقه همکاری قبلی که با "سینما تیکت" و "سینما شهر" بدون هیچ مشکلی داشته‌ایم، برای من عجیب است که چرا باید سامانه‌ای طراحی شود و به این اندازه دچار مشکل باشد.مسئولان سمفا، می‌توانستند از تجربیات دو سامانه قبلی استفاده کرده یا حتی روش کار آن را کپی کنند و با کمی تغییرات، یک نرم افزار جدید و بسیار کارآمد در اختیار مردم و سینمادارها قرار دهند. با این وجود، در روزهای اولیه بازگشایی سینماها، سینمادارها و مخاطبان مشکلات زیادی با این سامانه داشته اند. علی الخصوص، در چیدمان سانس‌ها. به طوری که اختیار چیدمان و زمان بندی سانس‌ها را از دست سینمادار خارج کرده بودند و خود سامانه به طور اتوماتیک این امر را انجام می‌داد. حال آنکه با قرار دادن فیلم‌های پر مخاطب در زمان نامناسب، یا قراردادن فیلم کم بیننده در زمان پیک حضور مخاطب، سینمادار و مخاطب را دچار مشکل می‌کرد.

او افزود: بین روزهای یکم تا چهارم تیرماه، جلسه ای بین  سازمان سینمایی و انجمن سینماداران تهران انجام شد که حاصل آن لغو برخی از شروط ، علی الخصوص همین اختیار چیدمان بود و روال به حالت قبلی ( قرار گیری اختیار چیدمان سانس‌ها در دست سینماداران) بازگشت. در حال حاضر بلیط فروشی انلاین از طریق این سامانه انجام می‌شود و مشکلی نیست اما در چهار روز اولیه بازگشایی، این سامانه از لحاظ ساختاری و برنامه نویسی مشکلات زیادی داشت. با وجود اینکه در روزهای اخیر مشکلات تذکر داده شده را رفع کردند اما مسئله اصلی این است که این مشکلات حتی یک روز هم نباید اتفاق می‌افتاد. سینماها باز شده و مخاطب به سینما آمده، چرا پیش از بازگشایی در پی رفع مشکلات نبوده اند؟

این سینمادار با بیان اینکه مشکل دیگر سمفا این است که روی اینترنت فعالیت می‌کند، اظهار کرد: سامانه مذکور باید فعالیت خود را از بستر اینترنت انتقال دهد. در کشور ما امکان قطع اینترنت به هر دلیلی بالا است و اگر هم این اتفاق رخ ندهد، ممکن است سرعت اینترنت سینماها پایین باشد. مخاطب نمی‌تواند نیم ساعت منتظر بالا آمدن سایت بماند.

«هفته دوم تیرماه ظرفیت سالن‌های ما تکمیل خواهد شد»
اسماعیل هویدا، مدیر سینما استارا تجریش، درباره حس و حال چند ماه اخیر این سینما به دلیل ویروس کرونا گفت: در این زمان طولانی، هم خودمان و هم مخاطبین ما از در بسته شدن سینما ناراحت بودند اما چاره ای نبود و این خانه نشینی ناخواسته باید انجام می‌شد. امروز و بعد از گذشت یک زمان طولانی، شرایط بهتر شده و با اقدامات صورت گرفته ( رعایت پروتکل‌های بهداشتی ) از ظهر چهارشنبه ( چهارم تیرماه) شروع به کار کرده ایم. شروع فعالیتمان امیدوار کننده است اما راضی کننده نیست، با این وجود و با توجه به فیلم‌هایی که رو پرده برده‌ایم، امیدوار هستیم اتفاقات خوبی رقم بخورد.
این مدیر سینما با بیان اینکه ناظران وزارت‌ بهداشت برای بررسی رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی به سینماها سر خواهند زد، یادآور شد: با وجود اینکه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است اما خود مردم بهترین ناظر بر این شرایط هستند. وقتی که مردم به سینماها بروند و اقداماتی که صورت گرفته است را ببینند، رغبت می‌کنند و در سالن‌های سینما حضور خواهند یافت. آنها هستند که در درجه اول باید تشخیص بدهند کجا بروند و کجا نروند.

هویدا در جواب به این سوال که پیش بینی شما از وضعیت استقبال مردم در روزهای آتی چیست، گفت: از چهارشنبه ( چهارم تیرماه ) که سینماها باز شده است تا جمعه، روزهای پیک کاری ما است که البته این ایام شروع دوباره فعالیت اهل سینما بعد از یک تعطیلی بلند مدت است. ممکن است در این سه روز استقبال مردم راضی کننده نباشد اما پیش بینی من از هفته دوم تیرماه این است که به مشتری‌های خود بگویم که ظرفیت سالن‌های ما تکمیل است و این اتفاق رقم خواهد خورد. در چند روز ابتدایی بازگشایی، نزدیک به ۲۰۰ نفر به سینما آمده‌اند و پیش بینی ما برای هفته آینده رقمی در حدود ۱۰۰۰ نفر است.

او در پایان با اشاره به این که مردم نیاز به تفریح دارند و سینما یکی از همان تفریحات است، گفت: مردم از خانه نشینی خسته شده‌اند. آنها در روزهای تعطیل، پشت در بسته سینماها می‌آمدند و به آنها می‌گفتیم که سینما باز خواهد شد. ما تمام پروتکل‌های لازم را انجام داده‌ایم، امیدوار هستیم مردم هم رعایت کنند، چراکه همه چیز به خود آنها بستگی دارد.

«حدنصاب شروع هر سانس را از ۷ نفر به ۲ نفر رسانده‌ایم تا کسی دست خالی از سینما نرود»

مدیر داخلی سینما فرهنگ با بیان اینکه این سینما با تجهیزات کامل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده حضور ۵۰ درصدی مردم است، گفت: جای هیچ نگرانی وجود ندارد و با رعایت خود مردم، مشکلی پیش نخواهد آمد. در روزهای اولیه بازگشایی سینماها، استقبال مردم دلخواه نبوده است و هر سانس با حضور پنج تا ۱۰ نفر شروع به اکران فیلم کرده است اما به زودی پیش بینی می‌کنیم به اوج حضور مردم برسیم و سالن‌های سینما را ( به اندازه‌ای که به ما اجازه دهند ) مملو از جمعیت خواهیم کرد. 

او با اشاره به اینکه فیلم‌های خوب و جذابی درحال اکران است، ادامه داد: دو یا سه فیلمی که در حال حاضر بر روی پرده رفته‌اند، متحمل ریسک بزرگی شده‌اند و این کار را تنها به دلیل جان دادن دوباره سینمای کشور انجام داده‌اند. اگر مردم از این فیلم‌های استقبال نکنند آنها دچار شکست خواهند شد و باقی کارگردان‌ها حاضر به اکران آثار خود نخواهند شد.


اما به تازگی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی از فروش نزدیک به یک میلیاردی سینما از روز بازگشایی تا دیشب (7 تیر ماه) خبر داده و اعلام کرده است که فیلم «شنای پروانه» محمد کارت با فروش بیش از ۶۰۰ میلیونی پیش‌تاز است. 

مسعود نجفی، مدیر روابط‌عمومی سازمان سینمایی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه صبحگاهی شبکه دوسیما، در انتهای الوند یک‌شنبه ۸ تیرماه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با وجود اشکالاتی در سامانه سمفا آیا این سامانه شتاب‌زده رونمایی شد یا خیر، گفت:‌ نه. شتاب‌زده رونمایی نشد. طبیعتا هر اتفاق و کار جدیدی مشکلات و خطاهایی دارد که زیربار مرتفع می‌شود. در یک هفته‌ای که این سامانه راه افتاده، گزارش‌هایی در مورد مشکلات داده شده و رفع شده است. 

وی افزود: نهایتا تا روز سه‌شنبه بخش گزارش‌دهی و آماردهی که بسیار هم مفصل است، فعال خواهد شد. این سیستم گزارش‌دهی که در سمفا تا روز سه‌شنبه فعال خواهد شد، خیلی کامل‌تر و متنوع‌تر از سایت‌های قبلی است. به تفکیک فروشنده، گیشه، تخفیفات، سالن خرید و ... اطلاعات به صورت آنلاین قابل دریافت است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر ۴ درگاه بلیط‌فروشی فعال است و تا یکی دو روز آینده به ۵ درگاه خواهد رسید که طبیعتا رقابتی بین درگاه‌ها را به وجود خواهد آورد که مشتری را برای فروش بلیط جذب می‌کنند. این رقابت باعث می‌شود که امتیازاتی داشته باشند تا مخاطب ترغیب شود به سمتشان برود. در نهایت این رقابت به سود مشتری خواهد بود. 

نجفی با اشاره به آمار فروش فیلم‌ها پس از بازگشایی سینماها گفت: براساس گزارشی که دیشب تا پایان روز شنبه گرفتم، از یک تیرماه که سینماها با فیلم‌هایی که در اسفند متوقف شده بود، باز شد و از چهارشنبه که دو فیلم جدید به اکران اضافه شد، یعنی از روز یک‌شنبه تا شنبه، فروش فیلم‌ها به یک میلیارد تومان رسید. به صورت دقیق، فروش فیلم‌ها ۹۳۳ میلیون تومان است و تعداد مخاطبان‌مان به ۴۸ هزار و ۷۸۶ نفر رسید. فیلم «شنای پروانه» ۶۳۱ میلیون فروخت و تعداد مخاطب آن ۳۲ هزار و ۳۴۷ نفر است. فیلم «خوب بد جلف ۲، ارتش سری» ۲۶۳ میلیون تومان فروخته و تعداد مخاطب آن ۱۳ هزار و ۶۶۱ نفر است. سایر فیلم‌هایی که اکران‌شان در سینماها ادامه دارد مانند «جهان با من برقص»، «یلدا»، «عطر داغ»، «یادم تورا فراموش»، «۴۷»، «سراسر شب» و مستندهای هنر و تجربه به ۴۰ میلیون تومان رسیده است و تعداد مخاطبان آن ۲ هزار و ۷۷۸ نفر است. توجه داشته باشید که در سه روز اول بازگشایی سینماها که عمده فیلم‌ها آنهایی بود که گفتم، بلیط به صورت نیم‌بها عرضه می‌شد. 

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا فیلم جدیدی برای اکران اضافه خواهد شد یا خیر، گفت: فعلا با همین فیلم‌ها جلو خواهد رفت. در کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما امتیازاتی به ویژه برای فیلم‌های جدید درنظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به درنظرگرفته نشدن کف فروش تا سه هفته اشاره کرد. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی سینماها بازگشایی سینما اولیه بازگشایی سازمان سینمایی تعداد مخاطب استقبال مردم خوب بد جلف ۲ شنای پروانه حال حاضر مدیر سینما فیلم هایی داده شده پیش بینی خواهد شد چهار روز دو فیلم سانس ها چند روز فیلم ها باز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ که در تاریخ ۱۸ اسفند برگزار شد، می‌رساند که کارنامه اعلام نتایج اولیه متقاضیان رشته‌های شغلی مربوط به وزارت مذکور در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است.

متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون مزبور، در صورتی که بر اساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون، جزو معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش (بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری، معاینات اولیه پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و در نهایت فرآیند سنجش و ارزیابی تکمیلی) وزارت آموزش و پرورش باشند، موظفند برای اقدامات بعدی، سه (۳) روز پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور (از روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵) به بعد، با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به اعلام آمادگی جهت حضور در فرایند مذکور و تکمیل اطلاعات نمون‌برگ‌های مورد درخواست، با رعایت مفاد دفترچه آزمون و این اطلاعیه اقدام کنند.

گفتنی است؛ فرآیند ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، طبق زمان‌بندی اعلام شده در سامانه جذب و استخدام (کارا) صورت خواهد گرفت.

هر یک از داوطلبان معرفی شده چند برابر ظرفیت موظفند طبق مفاد این اطلاعیه و همچنین اطلاع‌رسانی از طریق سامانه جذب و استخدام (کارا) و اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شده (به شرح آدرس درگاه اطلاع‌رسانی مندرج در ذیل این اطلاعیه)، در مراحل ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش اقدام کنند.

تذکر مهم: داوطلب می‌بایست سه (۳) روز پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزش کشور، از روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵ حداکثر به مدت چهار (۴) روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام نماید. برای ورود به سامانه از طریق درگاه دولت داشتن شماره تلفن همراه با مالکیت شخص داوطلب الزامی است.

مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینات پزشکی، سنجش و ارزیابی تکمیلی و گزینش:

مرحله اول: داوطلب لازم است در زمان تعیین شده در بخش تذکر مهم، با ورود به سامانه جذب و استخدام (کارا) در کارپوشه تعریف شده برای وی، نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک لازم اقدام نماید. بدیهی است عدم مراجعه و یا عدم تکمیل نمون‌برگ‌ها در زمان مقرر به م

نزله انصراف تلقی خواهد شد. بر این اساس داوطلب از فرایند استخدام در آموزش و پرورش حذف خواهد شد. 
همچنین با توجه به این‌که مقرر است تکمیل نمون‌برگ اطلاعات فردی داوطلبان جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش از طریق سامانه جذب و استخدام (کارا) انجام گیرد؛ ضروری است پس از انتشار اسامی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان تعیین شده به سامانه مذکور مراجعه نموده و نسبت به تکمیل دقیق نمون‌برگ اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز شامل عکس پرسنلی، تصویر تمامی صفحات شناسنامه و تصویر کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی، تصویر مدارک مربوط به کسب مقام یا رتبه‌های علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و ... تصویر گواهی معتبر اشتغال در آموزش و پرورش، تصویر سوابق ایثارگری داوطلب و خانواده درجه یک و تصویر سوابق فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در نهاد‌های انقلابی و امور عام‌ُالمنفعه مانند بسیج و ... اقدام نمایند. بدیهی است عواقب ناشی از عدم تکمیل و یا ارسال ناقص فرم مزبور و همچنین عدم ارسال مدارک مورد نیاز در زمان مقرر، متوجه داوطلب خواهد بود. 

ضروری است از کاربرگ اطلاعات فردی تکمیل شده یک نسخه پرینت تهیه شده و ضمن الصاق یک قطعه عکس پرسنلی به آن، پرینت مزبور در مرحله بررسی اسناد و مدارک تحویل همکاران گزینش‌گر مستقر در محل شود.

مرحله دوم: داوطلب معرفی شده (واجد شرایط) می‌بایست جهت تصدیق و تأیید اسناد و مدارک خوداظهاری زمان ثبت‌نام در آزمون و بررسی سوابق و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی که در سامانه جذب و استخدام (کارا) بارگذاری نموده است و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی و روانی (معاینات پزشکی)، مطابق زمان تعیین شده در سامانه جذب و استخدام (کارا) به مراکز تعیین شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه مراجعه نماید. به داوطلبان توصیه می‌شود به منظور تسریع در امور فرایند بررسی، در مهلت تعیین شده برای پیگیری امور مربوطه مراجعه نمایند.
مرحله سوم: پس از طی اقدامات مربوطه در مراحل قبل و دریافت معرفی نامه عکس‌دار از کارگروه مرحله دوم، داوطلب می‌بایستی با در درست داشتن پرینت کارنامه اولیه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور و کارت ملی، طبق زمان تعیین شده در کارپوشه داوطلب در سامانه جذب و استخدام (کارا)، جهت سنجش و ارزیابی تکمیلی به حوزه ارزیابی تعیین شده مراجعه کند.

تذکر: با توجه به این‌که سنجش و ارزیابی تکمیلی در حوزه‌های ارزیابی به صورت گروهی انجام می‌گیرد، عدم مراجعه داوطلب در روز، ساعت و تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف تلقی خواهد شد. ساعت مراجعه در حوزه‌های سنجش و ارزیابی تکمیلی نوبت صبح ۶:۳۰ و در نوبت بعدازظهر ساعت ۱۳:۰۰ است.

مرحله چهارم: داوطلب مکلف است بعد از انجام مرحله اول، برای انجام فرایند گزینش، مطابق زمان تعیین شده توسط هسته گزینش استان از طریق سامانه جذب و استخدام (کارا) جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به محل تعیین شده، مراجعه کند.

نکته: با توجه به مفاد دفترچه آزمون، عدم مراجعه داوطلب در مهلت مقرر برای فرایند ارزیابی تکمیلی و زمان تعیین شده برای حضور داوطلب برای هر یک از مراحل فوق‌الذکر، به منزله انصراف از استخدام در آموزش و پرورش تلقی خواهد شد. 

یادآوری‌های مهم:

۱) داوطلبان معرفی شده در مرحله بررسی مدارک که متقاضی استفاده از سهمیه بومی از محل بند مربوط به احراز سابقه ده سال سکونت هستند؛ برای تأیید اطلاعات خوداظهاری مبنی بر بومی شهرستانی، الزامی است فرم استشهاد محلی (مندرج در ذیل این اطلاعیه) را تکمیل نموده و پس از تأیید مراجع مربوطه در سامانه بارگذاری، اصل فرم در زمان مراجعه به مرحله بررسی اسناد و مدارک تحویل دهد.

تذکر: با توجه به بند‌های (۶، ۷، و ۱۲) صفحات ۴۷ و ۴۸ بخش تذکرات مهم دفترچه آزمون مزبور، چنان‌چه داوطلب اطلاعات خلاف واقع برای بومی‌پذیری و سایر موارد مندرج در این بند‌ها ارائه نماید پس از اعلام نتایج نهایی آزمون، در هر مرحله از فرایند استخدام حذف خواهد شد.

۲) عدم مراجعه متقاضی در مهلت اعلام شده بر اساس این اطلاعیه و همچنین اطلاعیه ها‌ی سامانه جذب و استخدام (کارا) و اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه، برای شرکت در مرحله بررسی مدارک و مستندات، معاینات پزشکی، سنجش و ارزیابی تکمیلی و همچنین بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی خواهد شد.

۳) درصورت تأیید مدارک و مستندات خوداظهاری داوطلبان و احراز شرایط آزمون، از افراد واجد شرایط ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به عمل خواهد آمد. 

۴) پس از شرکت در فرایند ارزیابی تکمیلی، بر اساس مفاد دفترچه آزمون به شرط کسب حدنصاب‌های مقرر در تذکر مهم ارزیابی تکمیلی مندرج در صفحه (۳) دفترچه آزمون، با رعایت بند (د) اعلام نتایج نهایی آزمون بخش ششم مندرج در صفحه ۴۵ و ۴۶ دفترچه آزمون، افراد پذیرفته‌شده نهایی به ترتیب نمرات مکتسبه در هر یک از سهمیه‌های استخدامی و به ترتیب نمرات فضلی یک برابر ظرفیت برای انجام سایر مراحل استخدامی به اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور معرفی خواهند شد.

۵) متقاضیان در صورت داشتن هرگونه ابهام و سؤال درخصوص نتایج اولیه آزمون، می‌توانند نسبت به ثبت مورد درخواستی خویش در قسمت سیستم پاسخ‌گویی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور حداکثر تا ۵ (پنج) روز پس از اعلام نتایج اولیه آزمون اقدام کنند؛ لذا از مراجعه حضوری به وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها، هسته گزینش استان و سازمان سنجش آموزش کشور خودداری نمایند. 
۶) انجام فرایند ارزیابی تکمیلی، صرفاً در مهلت تعیین شده مندرج در این اطلاعیه امکان‌پذیر است. انجام ارزیابی تکمیلی مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها، تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نخواهد بود.

۷) داوطلبانی که در مراحل اعلام شده در این اطلاعیه، شرایط آنان مطابق مفاد دفترچه مورد تأیید قرار نگرفته و یا حدنصاب لازم مندرج در دفترچه آزمون مزبور و اصلاحات بعدی را کسب ننمایند و یا صلاحیت‌های عمومی آنان مورد تأیید آموزش و پرورش قرار نگیرد، از فرآیند انتخاب نهایی آزمون استخدامی، حذف خواهند شد. 

۸) از معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری سال ۱۴۰۳، هزینه‌های مربوط به مراحل ارزیابی تکمیلی (بررسی صلاحیت‌ها، معاینات پزشکی و ارزیابی تکمیلی و...) در زمان حضور در هر یک از مرحله مزبور با رعایت قوانین و مقررات مربوط اخذ و به حساب درآمد اختصاصی آموزش و پرورش نزد خزانه‌داری کل کشور خواهد شد. داوطلبان مکلفند اصل فیش واریزی را جهت درج در پرونده تحویل نمایند.

۹) مدارک مورد نیاز برای تکمیل نمون‌برگ‌های سامانه جذب و استخدام (کارا) و زمان بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری داوطلبان و بررسی شرایط احراز، وفق تقاضانامه در زمان ثبت نام به شرح زیر است: 
 اصل شناسنامه و کارت ملی
 اصل و تصویر شناسنامه پدر و فرزندان
 اصل و تصویر سند ازدواج برای داوطلبان متأهل (مطابق مفاد دفترچه آزمون)
 اصل و تصویر مدارک تحصیلی (گواهینامه موقت یا دانشنامه)
 اصل تصویر مدارک مربوط به فرم استشهاد محل سکونت (برای داوطلبان بومی متقاضی از محل بند مربوط به احراز سابقه ده سال سکونت)؛
 اصل و تصویر مدارک مربوط به استفاده از سهمیه ۵ درصد ایثارگران؛
 اصل و تصویر کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای آقایان (دانش‌آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد محلی نخبگان که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تأیید مرکز نخبگان و استعداد‌های برتر نیرو‌های مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده‌اند، می‌باید گواهی پایان دوره آموزشی و شروع پروژه تحقیقاتی خود را ارائه نمایند.)
 اصل گواهی مربوط به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و جهادی و.. مطابق مفاد دفترچه آزمون 
۱۰) عناوین مدارک امتیازآور مربوط به سوابق و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی بر اساس اصلاحات دفترچه آزمون به شرح زیر آماده شود:
 کسب مقام در مسابقات و رویداد‌های معتبر علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری 
 مستندسازی تجربیات و سوابق تدریس و فعالیت در مراکز آموزش عالی، گروه‌های جهادی، مدارس، مراکز فرهنگی، تربیتی و تحقیقاتی با ارائه مدارک معتبر از مراجع ذیربط و بیمه
 گواهی معتبر مهارت‌ها و رتبه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری
 تقدیرنامه‌های مرتبط در سطح (امتیاز بر اساس سطوح کسب تقدیرنامه)

۱۱) مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری در بخش نمون برگ اطلاعات فردی گزینش برای انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش:
 یک قطعه عکس پرسنلی (فایل عکس در کاربرگ اطلاعات فردی بارگذاری شده و اصل عکس به پرینت کاربرگ اطلاعات فردی الصاق می‌شود).
 تصویر تمامی صفحات شناسنامه
 تصویر کارت ملی
 تصویر آخرین مدرک تحصیلی
 تصویر مدارک مربوط به کسب مقام یا رتبه‌های علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و ... 
 تصویر گواهی معتبر اشتغال در آموزش و پرورش
 تصویر سوابق ایثارگری داوطلب و خانواده درجه یک
 تصویر سوابق فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در نهاد‌های انقلابی و امور عام المنفعه مانند بسیج و ...

۱۲) به منظور راهنمای داوطلب جهت ورود به سامانه جذب و استخدام (کارا)، در صفحه اصلی سامانه لینک راهنمای کاربران جهت اطلاع و بهره‌برداری بارگذاری شده است. تأکید می‌شود قبل از هرگونه اقدامی از طریق لینک مربوط، اطلاعات جامع درخصوص نحوه ورود به سامانه و تکمیل نمون‌برگ‌ها کسب و سپس اقدام نمایند. 

برای مشاهده آدرس سایت اداره کل آموزش وپرورش استان ها اینجا را کلیک کنید

برای مشاهده فرم استشهاد محل سکونت جهت شرکت در امتحانات مشترک فراگیر استخدامی دستگاههای اجرایی کشور اینجا را کلیک کنید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد
  • آغاز گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار از ۵ اردیبهشت
  • اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد
  • نتایج «آزمون آموزگاری» اعلام شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • فروردین ۱۴۰۳ و آشتی‌ای که میان مردم و هنر هفتم رقم خورد
  • فروردین ۱۴۰۳ و آشتی که میان مردم و هنر هفتم رقم خورد