Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمد جواد آذری جهرمی روز یکشنبه در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور، افزود: ما در باند‌های پایین، محدودیت فرکانسی داریم و باید در باند‌های بالا سرمایه گذاری کنیم. تا یکی دو وهفته آینده لابراتوار نسل پنجم اینترنت رونمایی می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: همراه اول بزرگ‌ترین اپراتور خاورمیانه است و وسیع‌ترین پوشش شبکه ارتباطی کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بار‌ها گفته شده که همراه اول بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی مانند لوکوموتیوی است که سایر بنگاه‌های اقتصادی دیجیتال را به حرکت در می‌آورد.

محمدجواد آذری جهرمی افزود: امروز دومین مرکز داده اقماری شبکه ملی اطلاعات افتتاح می‌شود. ایستگاه اول توسعه ارتباطات روستایی برای ۱۵۰۰ روستا توسط همراه اول بود. در گام دوم، مرکز داده اقماری شماره یک توسط شرکت ایرانسل افتتاح شد. با افتتاحی که در حوزه خدمات ابری صورت گرفت ما به خودکفایی رسیدیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: سه هفته قبل در حوزه بسط عدالت ارتباطی، ۱۰۳۴ روستا با حضور استانداران دو هفته قبل اجرا شد و امروز گام چهارم، مرکز داده اقماری شماره ۲ وارد مدار می‌شود که سرمایه گذاری از سوی همراه اول انجام شده است.

وی ادامه داد: پایداری شبکه ملی اطلاعات، تمرکز زدایی از تجهیزات داخل تهران و خدمات هم مکانی از جمله مزایای افتتاح این دیتا سنتر است.

جهرمی اشاره کرد: دستور رهبر معظم انقلاب برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات به دولت مورد توجه قرار گرفته است و رییس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه نیز همراهی خوبی انجام داده اند.

وزیر ارتباطات گفت: ما هشت ایستگاه دیگر تا پایان سال طراحی کرده ایم که همگی وابستگی‌های ما به فضای بین الملل را کاهش می‌دهد. ما باید پایداری اقتصادی دیجیتال در کشور را حفاظت و حراست کنیم.

وی اشاره کرد: برای حمایت از پیام رسان و موتور‌های جستجو با تمام تنگنا‌های اقتصادی که وجود دارد سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته است که مردادماه از آن رونمایی می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت: نکته بعدی که از همراه اول می‌خواهم، توجه به زیست بوم کودکان است. سرمایه گذاری برای کودک و نوجوان سرمایه گذاری برای نسل آینده است.

وی ادامه داد: همراهی با کسب و کار‌های نوپا از دیگر مسائلی است که تاکید می‌کنم آن را مورد توجه قرار بدهید. همانطور که مدیرعامل همراه اول تاکید کرد، بیشترین سود این اپراتور از «وویس» است، باید نقشه کسب وکار را کمی عوض کنید تا سود دهی بیشتری انجام شود. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وزیر ارتباطات آذری جهرمی وزیر ارتباطات سرمایه گذاری همراه اول مرکز داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد

مجیب حسنی اظهارکرد: با پیگیری های صورت گرفته و ارزیابی‌های فنی، ۲ روستا دفتولگ و کنارکمبان در بخش بنت شهرستان نیکشهر به اینترنت پرسرعت فورجی وصل شدند.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز و مطالبه همیشگی مردم در سطح شهرستان، توسعه شبکه اینترنت پرسرعت در مناطق مختلف روستایی بصورت ویژه در حال پیگیری است.

فرماندار نیکشهر افزود: اتصال روستائیان در مناطق مختلف به اینترنت پرسرعت باعث صرفه جویی در هزینه‌ها، رونق گردشگری و کسب و کار های مردم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد
  • بسته‌های همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم
  • راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک
  • نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟