Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در سومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان از فرمانداران که به صورت ویدئو کنفراسی در جلسه حضور داشتند، خواست؛ تأمین آب مورد نیاز مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی متذکر شد: به هیچ عنوان نمی پذیریم که در روستایی، مردم با مشکل کمبود آب مواجه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از دستگاه های تخصصی انتظار داریم شرایط را به گونه ای مدیریت نمایند که در هیچ ساعتی از شبانه روز و در هیچ نقطه ای از استان مشکل کمبود آب نداشته باشیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه برای تأمین آب شرب، سه برنامه راهبردی را برای سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته ایم، گفت: برای مقطع کوتاه مدت با توجه به گرمای هوای فصل تابستان و افزایش مصرف آب متأثر از این موضوع، باید برای رفع نیاز مردم در این شرایط تدبیر شود به گونه ای که مردم هیچ گونه کمبودی را حس ننمایند.

برنامه میان مدت تامین آب روستاها با تکمیل ۳۷ مجتمع آبرسانی

وی ادامه داد: در برنامه میان مدت تعریف شده هم در جهت تأمین آب شرب و بهداشتی پایدار برای روستاها، تکمیل و بهره برداری از ۳۷ مجتمع آبرسانی را در دستور کار داریم.

به گفته وی اگر چه بر اساس برنامه قانون برنامه ۵ ساله، تکلیف قانونی ما، تأمین آب برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار است اما تدابیری اتخاذ شده که روستاهای با جمعیت کمتر که در مسیر اجرای این پروژه ها قرار دارند نیز از آب پایدار برخوردار شوند.

استاندار خراسان جنوبی اقدامات پیش بینی شده برای برنامه های بلند مدت استان در این زمینه را نشأت گرفته از موارد ذکر شده در سند سازگاری با کم آبی عنوان کرد و گفت: بر اساس این سند، تکالیف همه دستگاه های متولی روشن است و هیچ ابهامی برای ادامه کار در آینده نیز وجود ندارد.

معتمدیان ادامه داد: برخی از اقدامات استان از جمله اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری، تغییر الگوی کشت و … در راستای همین سند عملیاتی شده که نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

وی با تعیین ضرب الاجلی ۴۸ ساعته از فرمانداران و شرکت آب و فاضلاب استان خواست: برای تأمین آب مناطق روستایی و عشایری به صورت ۲۴ ساعته برنامه ریزی و اقدام نمایند و با تشکیل ستادی در محل فرمانداری ها، این موضوع را ۲۴ ساعته رصد کنند.

به گفته وی با توجه به تدبیر شرکت آب و فاضلاب در راه اندازی مرکز ۱۲۲ و پاسخگویی شبانه روزی به درخواست ها و تماس های تلفنی، مردم می توانند موارد کمبود آب را از طریق شماره ۱۲۲ گزارش نمایند تا به سرعت رفع شود.

معتمدیان به فعال بودن سامانه ۱۱۱ اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری هم اشاره کرد و خاطرنشان نمود: چنانچه مردم در ارتباط با شماره ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب به نتیجه نرسیدند و پاسخی دریافت نکردند، می توانند موارد را از طریق شماره ۱۱۱ گزارش نمایند.

افزایش ناوگان آبرسانی سیار

استاندار خراسان جنوبی از برنامه استان برای افزایش ناوگان مورد نیاز آبرسانی سیار هم گفت و تصریح کرد: سال گذشته و طی مذاکراتی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای خریداری ۱۱ دستگاه تانکر برنامه ریزی شد، ستاد اجرایی سهم خود را پرداخت نموده لذا باید با تخصیص اعتبار سهم استان، هر چه سریع تر برای خرید این تانکرها و رفع نیاز شهرستان ها به تانکر سیار اقدام گردد.

معتمدیان سپس به تشریح شرایط توافقنامه فی مابین نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و متذکر شد: بر اساس این توافقنامه، شرکت آب و فاضلاب برای اولین بار در کشور اجازه استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ را اخذ نموده است.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط بحرانی استان، شرکت آب و فاضلاب هر چه طرح و برنامه ارائه نماید، می تواند از این طریق تأمین اعتبار کند.

واگذاری کار آبرسانی به دهیاران

به گفته وی؛ واگذاری کار آبرسانی به دهیاران هم می تواند بخش عمده ای از مشکلات موجود را رفع نماید، ضمن اینکه در ایجاد اشتغال، مدیریت هزینه ها و تأمین بموقع آب روستاها نقش بسزایی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر میزان هدررفت آب از شبکه های موجود که در برخی مناطق بیش از میانگین کشوری است و با شرایط کم آبی استان همخوانی ندارد، گفت: شرکت آب و فاضلاب باید موضوع اصلاح و بازسازی شبکه ها را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

معتمدیان افزود: اولویت کار باید با روستاهای پرجمعیت، پرمصرف و با هدررفت بالاتر باشد.

وی برای این موضوع نیز مهلت یک هفته ای تعیین کرد و از شرکت اب و فاضلاب خواست؛ طی این مدت طرح جامعی برای اصلاح شرایط موجود و کاهش هدررفت اب از شبکه ها ارائه نموده، با تعیین اولویت ها و تدوین برنامه زمان بندی برای تأمین منابع مالی مورد نیاز تصمیم گیری نماید.

استاندار خراسان جنوبی سپس از سندیکای بانکی و فاینانس داخلی برای تکمیل و بهره برداری از مجتمع های آبرسانی استان گفت و تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که در حداقل زمان به مرحله تخصیص اعتبار برسیم تا مجتمع های آبرسانی تا پایان دولت به بهره برداری برسند.

۱۴۷ روستای خراسان جنوبی فاقد شبکه آبرسانی

معتمدیان با اشاره به ۱۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که فاقد شبکه آبرسانی هستند، خاطرنشان کرد: با تدبیری که شده با استفاده از منابع وزارت نیرو، تا دهه فجر، ۶۰ روستا و تا پایان سال ۸۰ روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

وی یادآور شد: اگر چه هدف ما رضایتمندی عمومی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار است اما این موضوع نافی توجه به اصل تأمین آب شرب و بهداشتی مورد نیاز مناطق شهری در زمان پیک مصرف نیست.

به گفته وی؛ توجه به کیفیت آب و اجرای پروژه هایی در راستای شیرین سازی آب در برخی مناطق نباید از دستور کار شرکت اب و فاضلاب خارج گردد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: موضوع تأمین آب شرب مردم باید در اولویت برنامه های دستگاه های متولی قرار داشته باشد.

معتمدیان با تأکید بر اینکه در دل کویر و در اوج گرمای تابستان، برای مردم هیچ نیازی بالاتر از آب نیست، متذکر شد: این قضیه از مواردی است که در اجرای آن باید تعجیل کرد.

کد خبر 4960529

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی بیرجند تامین آب شرب ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شهرکرد شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی دهه کرامت بیرجند استاندار خراسان جنوبی شرکت آب و فاضلاب تأمین آب شرب مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان تأمین‌کنندگان گوشی همراه

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در نظر دارد با هدف شناسایی و ارزیابی تامین‌کنندگان فعال، توانمند و دارای صلاحیت در حوزه تامین گوشی همراه، اقدام به برگزاری فراخوان عمومی کند. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در نظر دارد با هدف شناسایی و ارزیابی تامین‌کنندگان فعال، توانمند و دارای صلاحیت در حوزه تامین گوشی همراه، اقدام به برگزاری فراخوان عمومی کند.

لذا از تمامی شرکت‌های فعال در این زمینه که سابقه تأمین حداقل 1000 عدد گوشی همراه را در دو سال گذشته داشته‌اند، دعوت می‌شود نسبت به دریافت اسناد فراخوان و ارسال مدارک مرتبط اقدام کنند.

داوطلبان شرکت در فراخوان جهت دریافت اسناد می‏‌توانند از امروز شنبه 1403/2/1 تا ساعت 14 روز چهارشنبه 1403/2/19 به بخش ارزیابی پایگاه جامع اطلاع‌رسانی معاملات همراه اول (www.tamin.mci.ir) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • ‎نقش و جایگاه نیروهای مسلح در تأمین امنیت تعیین کننده است
  • آب شهر و روستاهای مختلف بخش ارم دشتستان تأمین شد
  • دولت سیزدهم در تأمین زیرساخت های خراسان جنوبی، اقدامات شایسته‌ای داشته است
  • تامین ۵ درصد از انرژی شهرداری ها از انرژی تجدید
  • تامین ۶۰۰ هزار قطعه زمین در قالب طرح مهاجرت معکوس به روستاهای کشور
  • فراخوان تأمین‌کنندگان گوشی همراه