Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@04:36:38 GMT

فرصت ۱۰ روزه برای خروج محموله‌های رسوبی از گمرک

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۵۹۹۹

فرصت ۱۰ روزه برای خروج محموله‌های رسوبی از گمرک

به گزارش روز یکشنبه وزارت، صنعت، معدن و تجارت، « محمدرضا کلامی» افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار صاحبان محموله های رسوبی در بنادر که کد تخصیص محموله های آنها صادر شده و  تامین ارز شده اند چنانچه تا ۱۰ روز آینده اقدام به خروج کالا از بنادر نکنند،  هزینه انبارداری آنها به روال عادی باز می گردد.

وی اظهارداشت: اعمال نرخ تصاعدی هزینه انبارداری بعد از روز ۳۰، محاسبه خواهد شد و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز مجاز به اعمال قانون در خصوص این محموله ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دبیر ستاد تنظیم بازار، همچنین مصادیق از سوی گمرک جمهوری اسلامی به سازمان بنادر و دریانوردی اعلام خواهد شد.

وی گفت: براساس این مصوبه برای محموله‌های ترخیص شده ذرت دامی از ۲۵ فروردین ماه ۹۹ باید تاریخ ابلاغ مصوبه اصلاح نرخ ذرت دامی در جلسه ۸۷  کارگروه تنظیم بازار ملاک عمل قرار گیرد و هزینه آن ظرف ۶ ماه آینده به نسبت مساوی مستهلک شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دفتر امور طیور وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۹۶ درصدی کالاهای متروکه سنواتی از بنادر استان بوشهر

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوری استان بوشهر گفت: تاکنون ۹۶ درصد از کالاهای متروکه سنواتی موجود در بنادر این استان از انبارها خارج سازی شده و از این حیث بنادر استان بوشهر همچنان از بنادر پیشتاز کشور محسوب می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، محمد شکیبی نسب در بازدید اسحاق شهبازی، مدیرکل بازرسی استان از انبارهای بندر بوشهر اظهار کرد: با توجه به تاکیدهای انجام شده و نظارت مستمر دستگاه های نظارتی در پایان هر هفته فهرست کالاهای متروکه به اداره کل گمرک و سپس از طریق این اداره به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام می شود.

وی بیان کرد: در این ارتباط با هماهنگی بین دستگاهی بخش عمده ای از کالاهای متروکه سنواتی از انبار بنادر استان بوشهر خارج شده و اکنون مانده این کالاها در بنادر استان تنها ۴ درصد است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این میزان کالای متروکه سنواتی باقیمانده نیز در اسرع وقت تعیین وضعیت خواهد شد.

شکیبی نسب ادامه داد: بنادر استان بوشهر از محدود بنادر کشور هستند که کالاهای سنواتی مربوط به سال های گذشته تعیین تکلیف و از بنادر استان خارج سازی شدند.

وی افزود: روند کنونی ترخیص کالا در بنادر استان با شدت ادامه می یابد تا در هیچ کدام از انبارهای بنادر استان شاهد کالای سنواتی نباشیم.

شکیبی اظهار کرد: با تداوم این فرایند فضای بیشتری از انبارها آزاد و در اختیار متقاضیان استفاده از انبارها و فضاهای روباز بنادر استان قرار می گیرد.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر نیز گفت: بر حسب تأکید ویژه رئیس قوه قضائیه بازدید ادواری از بنادر و انبارهای استان به صورت منظم انجام می شود.

اسحاق شهبازی افزود: در این زمینه تلاش می شود تا با ایجاد تعامل بین دستگاهی و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها روند پرشتاب ترخیص کالا در بنادر استان با جدیت تداوم پیدا کند.

وی بیان کرد: در این زمینه از تعامل مناسب دستگاه های مرتبط و به ویژه مدیرکل بنادر و دریانوردی و همچنین ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر قدردانی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقیف محموله اسرائیلی در مرز بازرگان
  • توقیف محموله ترانزیتی رژیم صهیونیستی در گمرک
  • توقیف محموله کود رژیم صهیونیستی توسط گمرک
  • توقیف محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط گمرک ایران
  • توقیف محموله ترانزیتی رژیم صهیونیستی توسط گمرک
  • توقیف یک محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط ماموران گمرک ایران
  • توقیف محموله کود شیمیایی ترانزیتی رژیم صهیونیستی توسط گمرک
  • فراوانی کالا‌های اساسی راهبرد ستاد تنظیم بازار قم است
  • فرصت ۲ روزه کمیته انضباطی به جواد نکونام
  • خروج ۹۶ درصدی کالاهای متروکه سنواتی از بنادر استان بوشهر