Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عدالت‌خواهی را طعمه دشمن برای انحراف این آرمان انقلابی دانست و گفت: عدالت‌خواهی را دشمن گرفته تا به نحوی منحرفش کند و متأسفانه در برخی موارد نیز موفق هم بوده است، عدالت برای ما نقطه آرمانی هست اما ضمن دو تیتر «تقوا» و «ولایت».

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با مسؤولان ادوار جبهه فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد(تشکل‌های انقلابی)، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با جمعی از جوانان فعال و دغدغه‌مند دانشگاهی، اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی از این مشکل برخوردار بودند که عده‌ای عزیزان می‌آمدند، با ده‌ها چالش روبرو می‌شدند، وقتی راه و چاه را می‌فهمیدند، مسیر حرکت تثبیت می‌شد و جریان تشکل استقرار پیدا می‌کرد، این عزیزان فارغ‌التحصیل می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه با ورود دانشجویان جدید و بروز همان مشکلات، این چرخه تکرار می‌شد، ادامه داد: خوشبختانه در دانشگاه پیام نور این کار اتفاق افتاد که آمیختگی ادوار بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و دیگر تشکل‌ها محقق شد، این اتفاق از نمادهای ارزشمندی است که می‌تواند در همه کشور برای تشکل دانشجویی الگو قرار بگیرد و این تشکل‌ها را از این ضعف نجات دهد.

فعالان قدیم و جدید تشکل‌ها در کنار هم

وی با اشاره به حساسیت رهبر معظم انقلاب نسبت به استقلال جریان‌های دانشجویی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چند بار روی این مسئله تکرار داشتند که دانشجویان نباید عمله و دنباله‌روی جریان‌های سیاسی باشند، خودشان باید مؤسس باشند و این تنها با این کار حفظ می‌شود که فعالان قدیمی‌تر تشکل‌ها از تشکل فاصله نگیرند و در کنار تشکل‌ها باشند.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه فعالان در تشکل‌های دانشجویی از نخبگی برخوردارند، گفت: در بررسی کاملی که از ابتدا تا الآن انجام داده‌ام، ۱۵ درصد دانشجویان و استادان انگیزه فعالیت‌های اجتماعی دارند، ۸۵ درصد اصلاً انگیزه فعالیت ندارند؛ در دانشگاه‌های مشهد این‌طور است که برای فعالیت‌های ارزشی و غیر ارزشی، یا انگیزه دینی و یا انگیزه سیاسی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی وجود این نخبگی اجتماعی در فعالان دانشگاهی را یکی از بازوهای خط دهی در دانشگاه دانست و افزود: در این مدت، جناح‌های مختلف سیاسی مدیریت دانشگاه را به دست گرفتند اما روند فعالیت و حرکت شما تغییر نکرد و این امتیازی برای شما عزیزان است.

اثرگذاری بر دانشگاه و جامعه

وی جبهه فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد را یک تشکل فرا دانشگاهی توصیف کرد و ادامه داد: شما دیگر به‌عنوان یک تشکل دانشجویی در داخل دانشگاه نیستید، فعالیت‌های شما نشان داد یک تشکل سیاسی و فعال در حوزه‌های مختلف هستید که می‌توانید چه بر فضای فرهنگی جامعه و چه فضای دانشگاهی اثرگذار باشید.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: در قضیه اخیر بیماری کرونا، مسئله در دست متدینین بود، بسیج جامعه پزشکی آمدند و با غربالگری عظیمی که انجام دادند، تمام مبتلایان در خانه‌ها و حتی در هتل‌ها را شناسایی کردند، مدیریتی در نقاهتگاه‌ها اتفاق افتاد و برای مبتلایان هم برنامه درمانی، هم پزشک و هم پرستار تدارک دیدند و این کار سبب شد آمار فوتی در مشهد به‌شدت کاهش یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: رمز موفقیت ما در بیماری کرونا چه در مسئله درمان و چه در مسئله مقابله با عوارض آن در کشور این بود که فضا دست نیروهای ارزشی قرار داشت، هم در درمان، هم در رزمایش مواسات و دیگر عرصه‌ها، پیشرفت‌ها به خاطر فعالیت عزیزان ارزشی بود.

ایجاد انحراف در آرمان‌ها

وی با تأکید بر این‌که مراقب باشید جریان انحرافی به سراغ شما به‌خصوص نیروهای جوان‌تر نیاید، اظهار کرد: دشمن فهمیده جوانان این مملکت از رهبری دست‌بردار نیستند، شگردی که الآن دشمن علیه ما اجرا می‌کند این است که برای آرمان‌های اعلام‌شده از طرف رهبری، یک جریان انحرافی می‌تراشد و آن را تبلیغ می‌کند تا نیروها را از رهبری و ولایت جدا کند.

آیت الله علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان، مسئله عدالت را به‌عنوان یک آرمان مهم نظام معرفی کردند؛ در نظام اسلامی، دو کار اصلی داریم، یکی توسعه اسلام و دیگری عدالت اجتماعی است، جز این دو مسئله کار دیگری در نظام نداریم که در توسعه اسلام به مرحله استکبارستیزی و در عدالت اجتماعی نیز به مرحله مبارزه با جریان‌های قدرت و ثروت رسیدیم.

عدالت‌خواهی ذیل تقوا و ولایت موضوعیت دارد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، عدالت‌خواهی را طعمه دشمن برای انحراف این آرمان انقلابی دانست و گفت: عدالت‌خواهی را دشمن گرفته تا به نحوی منحرفش کند و متأسفانه در برخی موارد نیز موفق هم بوده است، عدالت برای ما نقطه آرمانی هست اما ضمن دو تیتر «تقوا» و «ولایت».

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تشکل های دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد عدالت خواهی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی آیت الله علم الهدی عدالت خواهی تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوه و عظمت ایران از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع نشات می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد در همایش ویژه روز ارتش که در مجموعه صدف بجنورد برگزار شد، در این مراسم با شکوه، جایگاه رهبر و فرمانده کل قوا را در هدایت صحیح جامعه و نظام مورد توجه قرار داد و گفت زمانیکه عده‌ای به دنبال انحلال ارتش بودند اما امام از این انحراف جلوگیری کرد و روز ارتش را نامگذاری کرد.

وی در ادامه افزود امروز نیز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزانمان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را پشیمان کرد و دنیا را مبهوت خودش کرد.

استاندار خراسان شمالی به عزت امروز کشور به عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تأمین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه شئون انسانی را در اوج قدرت و شجاعت رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی را هدف قرار نمی‌دهد.

حسین‌نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی آمریکا دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع اوست.

کد خبر 6080739

دیگر خبرها

  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • ۷ مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز
  • پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • شکوه و عظمت ایران از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع نشات می‌گیرد
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند