Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سلامی از برگزاری مسابقه اینترنتی «ایده‌های فرهنگی (حریم‌یار)» به مناسبت دهه کرامت در آستان حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه امین ولایت نیز از دیگر برنامه‌های این آستان برای این ایام است.

حجت الاسلام «احمد سلامی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های دهه کرامت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، اظهار کرد: ما برای ایام دهه کرامت برنامه های متعددی تدارک دیده ایم که برخی از آنها به دلیل بحران کرونا در فضای مجازی سایت آستان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس یکی از برنامه های ما در این ایام جشنواره «عکس همسایگان آفتاب» است که در دو بخش جانبی و حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین مسابقه «امین ولایت» برنامه دیگری است که با محور زندگینامه حضرت شاهچراغ (ع) در این ایام برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) از برگزاری مسابقه اینترنتی «ایده های فرهنگی(حریم یار)» در این ایام خبر داد و گفت: این مسابقه از ابتدای دهه کرامت تا عید سعید غدیر با همکاری حرم مطهر، نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار می شود لذا علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند ایده های خود را در بخش های، کودک و نوجوان،خانواده و مشاوره، فعالیت های قرآنی و آموزش مراسمات و مناسبت ها که قابلیت اجرایی در حرم های مطهر را داشته باشند، شرکت کنند. ما نیز در صورت داوری بهترین ایده ها را انتخاب و جوایزی به آنها ارایه خواهیم داد.

 

وی با اشاره به بخش های حقیقی برنامه دهه کرامت آستان مقدس شاهچراغ (ع)، بیان کرد: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت مراسم خطبه خوانی و مولودی خوانی توسط حجت الاسلام حسین مومنی و زائران عزیز البته با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهیم داشت؛ ضمن اینکه هر شب ساعت ۲۲ پخش صلوات خاصه و نورافشانی آسمان آستان مقدس شاهچراغ (ع) را با همکاری شهرداری و هیئات مذهبی و سپس مراسم نقاره زنی خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام سلامی با اشاره به برنامه های رادیویی و تلویزیونی آستان مقدس شاهچراغ در دهه کرامت، ابراز کرد: همچنین در این ایام قرائت دعای کمیل آستان به صورت زنده از شبکه قرآن با مداحی حاج مهدی سلحشور پخش می شود و در شب میلاد حضرت احمد بن موسی (ع) نیز برای نخستین بار با همکاری شبکه الکوثر که یک شبکه فرامرزی و عربی است، برنامه های خوبی تدارک دیدیم.

 

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه آموزشی مسجدمحور با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه های ایام دهه کرامت در آستان حضرت شاهچراغ (ع) است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه «امین ولایت» نیز از دیگر برنامه های این ایام است، البته به مدت 10 روز هم مشاوره رایگان «گفتمان دینی» برای زائران تدارک دیده ایم که افراد می توانند در این مشاوره ها شرکت کنند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: واحد کودک آستان حضرت شاهچراغ (ع) به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان در طول سال، ویژه برنامه های مختلفی اجرا می کند، بر همین اساس به مناسبت دهه کرامت و در راستای پیشگیری از شیوع کرونا این برنامه ها در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد بزرگداشت دهه کرامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع برگزار می شود حضرت شاهچراغ حجت الاسلام آستان مقدس امین ولایت دهه کرامت برنامه ها ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک شبکه خاوران برای گرامیداشت سالروز ۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی ۵ اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس را بهانه‌ای برای انتقال پیام استکبار ستیزی کشور عنوان کرد.

پخش ویژه برنامه شکست دلتا به تهیه کنندگی امید واحدی فر شب قبل از مراسم در باغ گلشن، پخش برنامه سلام ایران شبکه سه از صحرای طبس و پوشش کامل برنامه‌های مراسم روز پنجم اردیبهشت در صحرای طبس از برنامه‌های تیم برنامه ساز حاضر در این شهرستان است.

ارتباط با شبکه‌های سراسری و استانی در روز مراسم و تهیه میزگرد زنده از تحولات روز و پیام حادثه طوفان شن برای شبکه ۴ سیمای از برنامه‌های معاونت سیما در این روز است.
حضور راویان وشاهدان عینی حادثه طبس، بیان مطالبی در خصوص این حادثه وگفتگو با کارشناسان در خصوص توطئه‌های استکبار و انتقال پیام این حادثه با توجه به اتفاقات اخیر در کشور، پخش نماهنگ و حضور گروه‌های سرود دانش آموزی از قسمت‌های مختلف این برنامه است.

این برنامه در روز ۵ اردیبهشت ازساعت ۷ تا ۹ صبح از صحرای طبس و از ساعت ۹ همزمان با شروع مراسم گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس از محل مسجد شکر به روی آنتن می‌رود.

تامین سیمای خاوران هم با پخش فیلم‌های سینمایی، انیمیشن و مستند‌هایی از اتفاقات این روز تاریخی تلاش می‌کند تا گوشه‌های پنهان این واقعه را برای نسل جوان روشن کند.

روایت یک شکست هم ویژه برنامه رادیو خاوران است یک شب قبل از ساعت ۲۲ به تهیه کنندگی علی جعفری جم از رادیو خاوران پخش می‌شود، این برنامه با محوریت پرداخت به سالروز شکست حمله آمریکا به ایران در صحرای طبس و تحلیل و بررسی این واقعه، تولید و پخش می‌شود.

برنامه دارای یک گوینده است که براساس متن برنامه با مهمانان و کارشناس گفتگو می‌کند.

آرم برنامه با استفاده از موسیقی‌های حماسی و متناسب با مناسبت تولید شده، گزارشگر برنامه هم با حضور در طبس، با شاهدان عینی حادثه صحرای طبس و عامه مردم پیرامون این موضوع گفتگو می‌کند.

کارشناس سیاسی برنامه، به تحلیل و بررسی واقعه شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس می‌پردازد، سرود‌ها و ترانه‌ها با محوریت ایران، تلفن‌ها و پیامک‌های مخاطبان، گفتار گوینده معین، کلام حضرت امام خمینی (ره) و کلام رهبر معظم انقلاب، در برنامه پخش خواهد شد و به تحلیل وقایع و رویداد‌های این روز پرداخته می‌شود.

این برنامه هم در روز ۵ اردیبهشت به تهیه کنندگی تکتم اعتبار از ساعت ۹ از صدای خاوران پخش می‌شود و در طول پخش از برخی شبکه‌های استانی در سایر مراکز به روی آنتن می‌رود.

پخش نمایش دوقسمتی و بلند رادیویی بزرگمرد در خصوص شهید منتظر قائم اولین شهید این حادثه، نمایش بلند کابوی دلتا و مینی فیچر، یاد شقایق، آنونس، ترانه و تصنیف و تهیه ۶۰ اسلاید مختلف از عکس‌های این حادثه ویژه رادیو نما از برنامه‌های این معاونت در این روزهاست.

همچنین در کنار تقویت ویژه برنامه‌های سالروز ۵ اردیبهشت از سایر رادیو‌ها برنامه مشترک بین استانی شب‌های ایران نیز در شب ۵ اردیبهشت از صدای خاوران به روی آنتن می‌رود.

معاونت خبر شبکه خاوران نیز ضمن تهیه گزارش تولیدی از جنایت‌های آمریکا در صحرای طبس، مراسم بزرگداشت این روز را پوشش خبری می دهد.

معاونت فضای مجازی مرکز که نشر محتوا در خصوص این موضوع را از روز‌های قبل در فضای مجازی آغاز کرده است امسال نشر نماهنگ لشکر شن، بازانتشار موشن گرافی پنجه عقاب ۰۲:۱۰، بازانتشار ۲۱ پوستر و استوری موشن، باز انتشار یک اینفوگرافی، بازانتشار انیمیشن vr کابوس شن، تقطیع و انتشار برنامه‌های صدا وسیما در مورد واقعه‌ی صحرای طبس و اطلاع رسانی ویژه برنامه‌های صدا و سیما را در دستور کار خود دارد.

دیگر خبرها

  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • تدارک شبکه خاوران برای گرامیداشت سالروز ۵ اردیبهشت
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • «جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • اجرای ۲۷ برنامه فرهنگی همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»