Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سه ماهه ابتدای سال کمیته امداد خراسان جنوبی با اجرای ۱۶۲ طرح با ۵۴ میلیارد ریال زمینه اشتغال را برای ۱۹۸ نفر در خراسان جنوبی ایجاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، کرونا که آمد بسیاری از مشاغل را تعطیل کرد و کرکره مغازه‌های زیادی را قبل از نوروز پایین کشید. صاحبان مشاغل زیادی را خانه نشین کرد و مردم هم برای قطع زنجیره کرونا تصمیم گرفتند به صورت خودجوش نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کنند تا افراد کمتری درگیر به این بیماری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروردین و اردیبهشت ماه کم‌کم برخی مشاغل به صورت دست و پاشکسته به راه افتادند تا چرخ زندگی خانواده‌های خود را به گردش درآورند هر چند با چرخی در بازار وقتی پای درد و دل مردم می‌نشینی گویا کرونا آسیب مهلکی را بر برخی مشاغل وارد کرده و توان کارکردن را از آنها گرفته است و کارگران زیادی بیکار شدند و همچنان در انتظار دریافت بیمه بیکاری هستند.

با وجود همه این‌ها برخی از دستگاه‌ها که همیشه در ایام سال تلاششان کمک به مردم و ایجاد اشتغال است با وجود کرونا دست از کار برنداشته و زمینه اشتغال را برای مردم فراهم کردند. یکی از آن دستگاه‌ها کمیته امداد امام خمینی(ره) است نهادی که چه در سال گذشته در بخش اشتغال همواره همه توان و تلاشش را در راستای ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود به کار گرفته و در این راستا زن و مرد، شهری و روستایی برایش تفاوتی ندارد و هدف خدمت به آحاد مردم است.

پرداخت 444 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان گلستانیهنر صنعتی با اشتغالزایی برای 1000 نفر و درآمد یک میلیاردی برای هر کارگاهیادداشت اقتصادی|سطح توقعات از کشاورزی برای اشتغالزایی را بالا نبریم

یکی از برنامه‌های کمیته امداد انجام فعالیت‌هایی است که به ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به نفس، علاقه و استقبال از کار منجر می‌شود هدف این فعالیتها کمک به درآمد خانوارها و ایجاد مشاغل مکمل برای بهبود رفاه خانوارهای تحت پوشش است.

بررسی میزان استقبال و تمایل مددجویان نسبت به طرح‌های اشتغالزای کمیته امداد، می‌تواند منجر به اثر بخشی طرح‌هایی که در راستای توسعه کارآفرینی اقشار ضعیف جامعه شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم از ایجاد 162 طرح اشتغال با هزینه 54 میلیارد ریال در سه ماهه ابتدای سال خبر داد و گفت: از این میزان سه طرح در بخش حمل و نقل و خدمات، 37 طرح در بخش دامداری، 76 طرح در بخش طیور، 5 طرح کشاورزی، 10 طرح صنعتی، 20 طرح گلیم و فرش و سه طرح صنایع دستی در استان ایجاد شده است.

حسینی افزود: از طرح‌های اجرا شده 49 طرح برای بانوان، 113 طرح برای آقایان و 63 طرح شهری و 99 طرح روستایی اجرا شد و 120 طرح خوداشتغالی و خودکفایی از دیگر طرح‌های اجرا شده در مدت سه ماهه ابتدای سال است.

وی از  اشتغال 19 نفر از طریق کاریابی‌ها خبر داد و بیان کرد: در این مدت 82 نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته و 29 نفر آموزش‌های مقدماتی، 4 نفر آموزش‌های مهارتی و 49 نفر اموزش‌های پایدارسازی و توسعه را آموختند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این مدت 133 مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان به ارزش دو میلیارد ریال بافته شد که این فرشها را به مجتمع اقتصادی تهران ارسال می‌کنیم و بعد از آن طریق به خارج از کشور ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه امسال در بخش اشتغال، هزینه کرد 132 میلیارد و 500 میلیون تومانی در بخش اشتغال است که هنوز این مبلغ ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/254/ ع

R41348/P1494/S6,56/CT1 بیشتر بخوانید... ‌۳ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های اشتغالزایی در اردبیل اختصاص یافت + فیلم‌ ضرورت توجه به اشتغال شهری در کنار روستایی/وام دادن ملاک اشتغالزایی نیست ۱۴۰ طرح اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد استان اردبیل اجرا می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسن حسین زاده ت: در سال ۱۴۰۳ در راستای توسعه اشتغال وبر اساس سیاست‌های کمیته امداد مبنی بر ایجاد اشتغال برای مددجویان و گفمتقاضیان غیر مددجو در زمینه کسب و کار به ۲۹۰ نفر در این شهرستان تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی ما توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای افراد است گفت: این تسهیلات در زمین‌های خدماتی و تولیدی بالغ بر سی و دومیلیارد تومان از منابع امدادی و دولتی به متقضیان وام خود اشتغالی پرداخت گردید که این پرداخت‌ها عموما به سرپرست خانوار و یا فرزندان مددجوی جویای کار انجام پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد:لازم بذکر است:تعداد۱۴۵۴ خانواردر نور تحت حمایت بوده و از خدمات این نهاد بهرمند می‌گردند.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی