Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین زمانی‌نیا امروز (یکشنبه) در مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در هیات عامل اوپک با بیان اینکه وزارت خارجه و وزارت نفت، دو وزارتخانه حاکمیتی و سیاستی پر قدرتی هستند، ادامه داد: وزارت خارجه سیاست خارجی را رهبری می‌کند و وزارت نفت نیز پیشران اقتصادی بوده و خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کاظم پور در هر دو وزارت خانه الگو و محترم بود. این در شرایطی است که این دو وزارتخانه هر فردی را نمی‌پذیرد، اما او را پذیرفته بودند.

زمانی‌ نیا تاکید کرد: مرحوم کاظم پور، خدمت گذاری هوشمند و صادق بود.

بیشتر بخوانید

کاظم پور اردبیلی برای کشور با شرافت کار کرد

او با اشاره به مقاله بلومبرگ درباره کاظم پور اردبیلی ادامه داد: اما مهم این است که دنیا چطور او را می‌شناخت.

به گفته زمانی‌ نیا، مقاله بلومبرگ از او به نام جنگنده نهایی اوپک یاد کرده که هم با بمب می‌جنگید و هم با تحریم‌ها.

معاون وزیر نفت گفت: کاظم‌پور مثل آهن، اما در عین حال، خوش مشرب و جنگنده بود و ایران توسط کاظم پور در مسایل نفتی با وجود دست ضعیف، خوب بازی می‌کرد.

او با اشاره به اینکه تولیدکنندگان نفت که مانند ایران تولید پایینی دارند، نمی‌توانند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند، تاکید کرد: اما ایران خیلی خوب بازی می‌کرد، زیرا مذاکره کننده سرسختی داشت.

معاون وزیر نفت ادامه داد: او دارای تجربه کاری بود که از اول انقلاب شروع شد و ۴۰ سال خدمت کرد. مجموع این شخصیت آهنی در کنار پایداری و هوشمندیش طوری بود که می‌توانست با رقیب همیشگی ایران یعنی عربستان احساس رفاقت ایجاد کند.

زمانی‌ نیا گفت: عربستان اصرار می‌کرد ایران نیز تولید خود را در قالب توافق کاهش تولید نفت کاهش دهد، اما با دیپلماسی زنگنه و کاظم پور موافقت کردند که ایران تولید خود را کاهش ندهد و معاف باشد.

او افزود: در سال ۹۳ که به نفت آمدم چیز زیادی از نفت نمی‌دانستم، اما آقای کاظم‌پور همان روز در مدت پنج ساعت تجربیات خود را با سخاوت تعریف کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت اوپک پلاس تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به سئوالی درباره شرکت تقلبی نوکیا در تهران اظهارکرد: تولید گوشی با وزارت صمت است.

وی افزود: برای تولید گوشی ایرانی یک برنامه ای را با دوستان در وزارت صمت دنبال می کنیم

وزیر ارتباطات تأکید کرد: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است ولی در حوزه کاری ما نیست و وزارت صمت باید اظهارنظر بکند.

زارع‌پو همچنین اضافه کرد: موضوع یک بحث اختلافی است و شکایتی هم صورت گرفته و در دادگاه در حال بررسی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • (ویدئو) لغو معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران؟!
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران
  • آیا امکان افزایش مهریه بعد از عقد وجود دارد؟
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • کاهش نیرو‌ها در غزه با هدف رسیدن به توافق با حماس صورت گرفته است
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • قزاقستان تخطی عرضه نفت خود را در ماه مارس جبران می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه چین ایران و اسرائیل را به خویشتن‌داری دعوت کرد