Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رسول کشت پور، شهردار منطقه دو در این مراسم از اجرای طرح پلاک کوبی در تمامی مجتمع های مسکونی بزرگ منطقه خبر داد و گفت: مدیریت منطقه ۲ با استناد به تبصره ۳ ماده ۱۱ قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران، حفاظت و صیانت از فضای سبز و باغات را با اجرای طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار شدن درختان در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آغاز اجرای طرح پلاک کوبی در مجتمع های مسکونی بزرگ منطقه خبر داد و افزود: با انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری منطقه و هیات مدیره مجتمع مسکونی باغ بهشت، پلاک کوبی بیش از ۱۲ هزار اصله درخت این مجتمع آغاز شد و اجرای این طرح در سایر مجتمع های مسکونی بزرگ در دستور کار منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه دو افزود: درختان بخش زنده‌ای از اکوسیستم شهری محسوب می‌شوند که علاوه بر آثار زیست محیطی و ایجاد هوای پاک، می تواند در زیبایی و تلطیف محیط شهری تاثیر گذار باشد، از این رو هویت بخشی به درختان می‌تواند تأثیر بیشتر و مضاعفی بر حفاظت از درختان بگذارد.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از فضای سبز در آموزه های دینی تاکید شده است، گفت: با اجرای طرح پلاک کوبی، ضمن شناسنامه دار شدن درختان، امکان پایش و نظارت از طریق سامانه GIs فراهم می شود.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز در این مراسم طرح شناسنامه دار شدن درختان را اقدامی ارزشمند برای حفاظت از فضای سبز و باغات برشمرد و گفت: حفاظت از فضای سبز، علاوه بر وظیفه سازمانی، یک وظیفه انسانی است.

وی قوانین مصوب شورای اسلامی شهر و نظارت اجتماعی توسط نهادهای مردمی دو اصل مهم در حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و افزود: طرح پلاک کوبی درختان، پاسخی مثبت به نظارت اجتماعی شهروندان در حفاظت از محیط زیست است و امید می رود با ترویج این اقدام ارزشمند، شاهد اتفاقات خوب در حفظ و توسعه فضای سبز شهر تهران باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز به دلیل خشکسالی و همچنین کم توجهی هایی که در گذشته صورت گرفته شاهد از بین رفتن باغات شهر تهران هستیم و بر همین اساس شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری با اهتمام جدی بحث حفاظت از باغات و فضای سبز شهر تهران را مورد توجه قرار داده است.

کد خبر 4960581

منبع: مهر

کلیدواژه: رسول کشت پور منطقه 2 شهرداری تهران درخت وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا هفته قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی کمیته امداد امام خمینی روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اکبر طبری مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر سازمان تامین اجتماعی وضعیت هوای تهران اجرای طرح پلاک کوبی مجتمع های مسکونی شناسنامه دار فضای سبز شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت و کنترل در شهرستان بویراحمد و مناطق گنجه ای بزرگ، پریکدان و سریز سودجویان را شناسایی کردند.

وی بیان کرد:سودجویان متخلف با کاشت نهال هایی از گونه های انگور، بادام، گردو، آلو، سیب قصد استفاده غیرقانونی از عرصه های ملی را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: در یک قطعه از این اراضی ملی تصرف شده، عرصه ای به مساحت سه هزار متر مربع فرد متخلف با حفر گودال، اقدام به انتقال و کاشت درختان گردو و سیب با قدمت ۱۰ ساله کرده بودند.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب تاکید کرد: این اقدام به منظور قدیمی جلوه دادن درختان، فریب و انحراف ماموران انجام شده بود که با هوشیاری تیم عملیاتی یگان حفاظت منابع طبیعی، نقشه مرموزانه متخلفان بی اثر شد.

وی با اشاره به اینکه براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها هر نوع کاشت درختان مثمر در این عرصه ها جرم است تاکید کرد: سودجویانی که اقدام به قطع درختان جنگلی کنند براساس میزان قطر درختان جریمه می شوند.

جانی نسب ضمن دعوت از شهروندان به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از مردم خواست تا گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان