Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: یکی از مناطقی که واقعاً مشکلات نگران کننده‌ای دارد مناطق حسن آباد فشافویه است که به لحاظ منابع آب زیرزمینی کاملاً منطقه فقیری است و با سیاست‌های اتخاذ شده برای انتقال زندان‌ها به جنوب تهران، افزایش جمعیت در آن‌جا خواهیم داشت و بر مشکل می‌افزاید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: امسال وضعیت بازندگی استان تهران تقریباً مشابه همه کشور از وضعیت مناسب و خوبی برخوردار بوده که حدود ۴۵۲ میلی متر بارندگی در استان تهران شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این میزان بارش سال گذشته  حدود ۳۵۸ میلی متر بوده و ۱۷ درصد افزایش بازندگی داشته‌ایم که یک سال کم‌نظیر و بی‌نظیری را در چند سال اخیر روبه‌رو بودیم و این به لحاظ میزان نزولات آسمانی بسیار  خوب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: از طرفی وضعیت سدهای پنج گانه استان تهران نسبت به سال گذشته  علی‌رغم اینکه بارندگی بیشتر بوده ولی مقداری با کاهش مخازن روبه رو بوده که حدود ۸۵ میلیون مترمکعب حجم مخازن ما نسبت به سال گذشته کمتر است.

بختیاری یادآور شد: در سال گذشته حجم آب پشت سدهای پنج گانه تهران یک میلیارد و ۲۱۹میلیون مترمکعب بوده و امسال یک میلیارد و ۱۳۸مترمکعب است.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه بارندگی‌های امسال خوب بوده اما با توجه به آمار سدها مصرف آب استان تهران یک رکورد بی‌نظری را در طی ۵۰ ساله گذشته داشته است.

همه روزها در حالت پیک مصرف به سر می‌بردیم/ کرونا و گرمای هوا متهم اصلی افزایش مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران مصرف آب استان تهران را از ابتدای اسفندماه سال ۹۸ تاکنون بسیار بالا بوده، اضافه کرد: تقریباً در همه روزها در حالت پیک مصرف به سر می‌بردیم چون به خاطر ویروس کرونا در کشور و در تهران خصوصاً مصرف به شدت افزایش پیدا کرد و تاکنون به غیر از دو روز هیچ روزی نبوده است که زیر سه میلیون مترمکعب آب مصرف نداشته باشیم.

بختیاری عنوان کرد: در روزهای اخیر به دلیل افزایش دما و ویروس کرونا مصرف آب تهران بسیار بالا بوده و در روز گذشته ۳ میلیون و ۷۰۰متر مکعب مصرف آب شرب  در تهران داشته‌ایم که این مصرف آب در تهران رکورد زده است.

وی بیان کرد: اگر به همین وضعیت پیش برویم پیش‌بینی می‌شود در روزهای گرم مصرف آب تهران به ۴ میلیون مترمکعب هم برسد که چنین مصرفی در تهران بی‌سابقه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ابراز کرد: روزهای سختی را در آب و فاضلاب تهران به سر می‌بریم به دلیل اینکه با گرما همچنین بیماری کرونا مصادف شدیم و طبیعتاً مصرف شهروندان استان تهران و علی الخصوص شهر تهران یک تفاوت معنی داری نسبت به سال قبل پیدا کرد.

تهرانی‌ها دو روز اخیر ۶۰۰ میلیون لیتر بیشتر آب مصرف کردند

بختیاری گفت: در هفته قبل طی مقایسه آماری که با دو روز گذشته انجام شد نسبت به روز قبل ۶۰۰هزار مترمکعب تفاوت داشت یعنی حدود ۶۰۰ میلیون لیتر مصرف آب شرب تهران افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که مجبور هستیم آب را با بالاترین کیفیت ارائه دهیم و آبی که در حال حاضر در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد بالاترین میزان کلری که می‌شود در آب تزریق کرد انجام می‌شود و این هزینه‌های ما را افزایش داده است ولی به دلیل اینکه سلامتی مردم در اولویت اول قرار دارد این کار را وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب تهران انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران توضیح داد: امروز در بعضی از کشورهای پیشرفته اروپایی ویروس کرونا را در آب آشامیدنی آن‌ها می‌بینیم ولی در استان تهران و شهر تهران نه تنها ویروس کرونا در آب وجود ندارد بلکه در فاضلاب خام ما هم وجود ندارد و این موفقیت بسیار بالایی است.

بختیاری افزود: این نشان دهنده این است آبی که وارد شبکه می‌شود آبی بسیار سالم و با کیفیت است منتهی یک طرف مصرف آب بسیار بالا و متأسفانه حدود ۵۰هزار لیتر بر ثانیه مصرف آب ثانیه‌ای شهروندان است یعنی به اندازه یک رودخانه خروشان مصرف آب شرب تهران بوده که این مجموعه را با چالش سختی روبه‌رو کرده است.

وی تأکید کرد: اگرچه تا این لحظه در استان و شهر تهران قطعی آب به واسطه نبود آب نداشته‌ایم ولی ممکن است چند ساعتی را در برخی از جاها داشته باشیم و آن به دلیل شکستکی شبکه و اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: امسال علی‌رغم همه مشکلات و سختی‌هایی که داشته‌ایم و مصرف ۲۰ تا ۳۰ آب شرب استان تهران اما سامانه ۱۲۲ ما نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته خیلی تماس‌های مردمی ناشی از کمبود آب کمتر شده است.

بختیاری سعی کردیم در این شرایط سخت جامعه در کنار کادر پزشکی کشور که فداکارانه کار می‌کنند ما هم بتوانیم دغدغه‌ای را از روی دوش مردم برداریم و آب سالمی را تقدیم مردم کنیم.

وی در ادامه از مردم خواست: در این شرایط سخت که روزهای گرم‌تری را هم در پیش داریم در مصرف آب صرفه جویی و کمک کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به سوأل خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از مناطقی که واقعاً مشکلات نگران کننده‌ای دارد مناطق حسن آباد فشافویه است که به لحاظ منابع آب زیرزمینی کاملاً منطقه فقیری است و با سیاست‌هایی که اتخاذ شده برای اینکه زندان‌های تهران به جنوب تهران منتقل شود افزایش جمعیت در آنجا خواهیم داشت و بر مشکل می‌افزاید. 

بختیاری خاطرنشان کرد: یک سری از مشکلات مردم حسن آباد فشافویه برطرف شد و در حال حاضر از منابع زیر زمینی آن‌جا تأمین آب می‌کنیم و یک طرحی را بلافاصله آماده کرده‌ایم که از خط آب ماملو به این منطقه و جنوب تهران آبرسانی انجام شود که ظرف یکسال و نیم آینده پروژه تمام شود و این مناطق به منابع آب سطحی و پایدار تهران وصل شوند.

وی در پایان تعداد چاه‌های غیرمجاز استان تهران بیش از ۳۰هزار حلقه اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: آب تهران زندان سیاست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران محمدرضا بختیاری صرفه جویی حسن آبادفشافویه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران میلیون مترمکعب ویروس کرونا نسبت به سال سال گذشته داشته ایم مصرف آب آب شرب دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران از امروز،۳ اردیبهشت و کاهش محسوس دما از فردا خبر داد.

به گزارش ایسنا، فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • تجمع بانوان تهرانی در حمایت از طرح مقابله با بدحجابی + فیلم
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • تهرانی‌ها منتظر رگبار و رعدوبرق باشند
  • عربستان ۴ سلبریتی جنجالی‌اش را نقره‌ داغ کرد