Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@14:04:09 GMT

بازسازی ۷۰ درصد قنوات در سبزوار

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۶۷۸۶

بازسازی ۷۰ درصد قنوات در سبزوار

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، منصور برغمدی مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در جریان بازدید از قنوات بخش مرکزی این شهرستان گفت: احیای این قنوات افزایش دبی آب به میزان ۶۰۰ لیتر در ثانیه، رونق کشاورزی و اشتغال پایدار مناطق روستایی را به همراه داشته است.
او افزود: عملیات مرمت این قنوات با هزینه افزون بر ۵۰ میلیارد ریال انجام شده که ۸۵ درصد این مبلغ از سوی دولت و ۱۵ درصد آن توسط کشاورزان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: یک هفتم قنات‌های خراسان رضوی در سبزوار قرار دارد که این تعداد یک چهارم آب کشاورزی را تامین می‌کند.
برغمدی بیان کرد: سبزوار دارای هزار و ۱۲ رشته قنات به طول هزار و ۱۵۵ کیلومتر و آبدهی چهار هزار لیتر در ثانیه است.
او تصریح کرد: مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. ۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۱۶۰روستای این شهرستان سکونت دارند.   انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قنوات سبزوار رونق و اشتغال کشاورزی قنات خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: در پی بارش تگرگ در روز‌های اخیر در بخش مرکزی شهرستان خلیل آباد خساراتی را به باغات پسته و انگور روستا‌های ارغا و بزنجرد وارد کرد و این بارش که مدت بسیار کوتاهی به طول انجامید در بعضی از باغات سبب خسارت ۲۵ درصدی شد.

محمود شبان افزود: در اثر این بارش ۹۵ هکتار از باغات این روستا‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد خسارت وارد شد.

وی گفت:  کارشناسان این مجموعه میزان خسارت وارده ناشی از تگرگ در این مرحله را ۶۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد افزود: با توجه به بروز سرما‌های تا منهی ۴ درجه سانتیگراد در بازه ۸ تا ۱۲ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ و بدلیل اینکه قبل از این حادثه به طبعه گرمی هوا، باغات در بعضی از روستا‌های شهرستان بعلت موقعیت جغرافیایی و بافت خاک آنها زودتر از خواب بیدار شده بودند  ۵۱۲ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر
  • گرده افشانی نخیلات در شهرستان مهر
  • ️مبارزه بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی تحت کشت غلات ورامین بر علیه سن مادر
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت