Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@08:13:00 GMT

انتخابات خانه احزاب قانونی و مورد تایید است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۸۱۴۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست هم‌اندیشی معاون سیاسی وزیر کشور با دبیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی که عصر امروز هشتم تیرماه ۹۹ برگزار شد، به حدود ۱۵ حزب پروانه فعالیت اهدا شد.

بر این اساس احزاب مردم سالاری، حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی، جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، مجمع نیروهای خط امام، جامعه زنان انقلاب اسلامی، همبستگی دانش آموختگان ایران، آزادی، جمعیت اسلامی فرهنگیان، جامعه زینب، مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها، سازمان معلمان ایران جامعه اسلامی مهندسین حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی، پروانه‌های فعالیت خود را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور ضمن تبریک ایام دهه کرامت و گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت: به بهانه تجدید پروانه احزاب در خدمت احزاب بودیم که نکات خوبی مطرح شد.

وی با اشاره به انتخابات خانه احزاب کشور خاطرنشان کرد: از منظر وزارت کشور مثل هر انتخاباتی که صورت می‌گیرد و عده‌ای به آن اعتراض می‌کنند، این انتخابات هم مورد اعتراض قرار گرفت، اما از نظر وزارت کشور انتخابات خانه‌احزاب قانونی است و اعتراض افراد را اداره کل سیاسی بررسی خواهد کرد و اگر به این جمع‌بندی رسید که این انتخابات مشکلی دارد، قطعاً در آن تجدیدنظر خواهد شد اما آن چیزی که در جلسه بررسی مطرح شد و طبق گزارش‌هایی که به وزارت کشور رسیده انتخابات مورد تایید است.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاون سیاسی وزیر کشور جمال عرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی مهندسین از یک لیست حمایت نمی‌کند، گفت: راه‌یابی کاندیداها از یک لیست واحد به مجلس بعید به نظر می رسد.

علیرضا خجسته پور در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسین در مرحله دوم انتخابات در تهران و سایر حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند، به بررسی نفرات پرداخته و بنا دارد نفرات مورد حمایت خود را از بین چند لیست انتخاب کند.

وی افزود: این افراد از بین لیست‌هایی انتخاب خواهند شد که نفرات آنها به دور دوم رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند؛ بر همین اساس طی سه روز آینده اسامی قطعی را که به هیئت اجرایی و شورای مرکزی ارسال شده به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رسانید.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لیست‌های راه یافته به مرحله بعدی انتخابات تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین در دور قبل فقط از لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت حمایت کرد اما این بار لیست‌ها تغییر کرده‌اند و بنا داریم ترکیبی ۱۶ نفره از لیست شانا، امنا، جبهه صبح ایران و شورای ائتلاف ارائه دهیم و صرفاً نفرات یک لیست را معرفی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برای پیش بینی انتخابات زود است چرا که رقابت تنگاتنگ و سختی بین شورای ائتلاف، شانا، جبهه صبح ایران و امنا در پیش رو است و بنابراین تحلیل می‌شود که ترکیبی از انتخاب نفرات این لیست‌ها را شاهد باشیم و به نظر می‌رسد نفرات یک لیست واحد به مجلس راه پیدا نکنند.

کد خبر 747174

دیگر خبرها

  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید