Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- درگیری‌ها در لیبی از سال ۲۰۱۹ تاکنون به آواره شدن صد‌ها نفر منجر شده و بسیاری از منازل مسکونی تخریب شده اند. تاریخ انتشار: 17:23 - 08 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۹۲۹

خبرگزاری میزان - نیرو‌های دولت وفاق ملی موفق شدند پیشروی‌های گسترده‌ای را در مناطق راهبردی «سرت» و «جفره» داشته باشند.

«محمد قانونو»، سخنگوی ارتش لیبی، می‎گوید «در حال حاضر اولویت اصلی در دست گرفتن کنترل این ۲ منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در همین حال «فائز السراج»، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی با نخست وزیر ایتالیا در رم دیدار و با وی درباره بحران لیبی گفت‎وگو کرده است.

بنابر گزارش منابع لیبیایی، در این دیدار درباره بازگشت شرکت‌های ایتالیایی به لیبی رایزنی شده است.

با ادامه درگیری‌ها در لیبی، نماینده سازمان ملل در این کشور، ضمن ابراز نگرانی از افزایش درگیری‎ها، از سازمان ملل خواسته تا تحریم‌هایی علیه شبه نظامیان وابسته به طرف‌های خارجی را تحریم کند.

در همین حال خبرگزاری آناتولی در گزارشی به تخریب‌های ناشی از درگیری‌ها در لیبی پرداخته و به نقل از ساکنان محلی می‌گوید که مدت زمان بسیاری برای بازسازی این تخریب‌ها لازم است.

بیشتر بخوانید: بحران لیبی؛ جنگ نیابتی و راه طولانی تا صلح ادامه درگیری‌ها و بیانیه مشترک کشور‌های اروپایی

این گزارش نشان می‌دهد که بسیاری از مناطق مسکونی به خصوص در اطراف شهر «طرابلس»، پایتخت لیبی، بر اثر درگیری‌ها میان نیرو‌های تحت فرمان حفتر و نیرو‌های دولت وفاق ملی تخریب شده اند.

آناتولی اخیرا نیز گزارش داده که در جریان درگیری‌ها در لیبی تاکنون ۵۰ هزار نفر آواره و ۱۲۰ هزار منزل مسکونی نیز تخریب شده و یا آسیب دیده اند.

واحد خنثی سازی مین و بقیای جنگی لیبی اخیرا گزارش داد ۳۹ غیرنظامی بر اثر انفجار مین جان خود را از دست داده و ۱۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند که بسیاری از این افراد زنان و کودکان بودند.

در همین حال پایگاه «لیبیا آبزرور» در گزارشی اعلام کرد که خسارت ناشی از بسته شدن پالایشگاه‌ها و میادین نفتی این کشور به دلیل درگیری‎ها، به بیش از ۶ میلیارد دلار رسیده است.

شرکت ملی نفت لیبی روز شنبه اعلام کرد که خسارت کلی ناشی از بسته شدن میادین نفتی این کشور از ۶ میلیارد دلار فراتر رفته است.

یک روز پیش از این بیانیه، شرکت ملی نفت لیبی گزارش داده بود که گروهی از افراد مسلح، میدان نفتی «الشراره» به عنوان بزرگترین میدان نفتی این کشور را مورد حمله قرار داده اند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و در پی خیزش مردمی در لیبی که به سرنگونی معمر قذافی منجر شد، تاکنون شاهد ادوار مختلف جنگ داخلی بوده است.

این کشور از سال ۲۰۱۴ بستری برای درگیری نظامی و سیاسی دو مدعی اصلی قدرت یعنی دولت وفاق ملی در غرب و ارتش ملی لیبی در شرق شده است.

جنگ داخلی در لیبی از اوایل سال ۲۰۱۹ در پی تصمیم خلیفه حفتر برای تصرف شهر طرابلس وارد فاز جدیدی شد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لیبی تحولات لیبی دولت وفاق ملی درگیری ها در لیبی دولت وفاق ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان

 امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور بعنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط في مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟
  • هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه به شهادت می‌رسد