Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@03:54:55 GMT

خنثی‌سازی عملیات داعش در اردن

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۸۳۷۳

ساعت24-سرویس اطلاعات اردن از خنثی‌سازی داعش برای هدف قرار دادن یک کلیسا و یک فروشگاه در امان پایتخت این کشور خبر داد.

سرویس اطلاعات اردن امروز یکشنبه اعلام کرد که چهار فرد مرتبط با داعش قصد داشتند یک کلیسا و یک فروشگاه را با مسلسل هدف قرار دهند که عملیات آن‌ها خنثی شد.

طبق گزارش وبگاه اردنی «عمون»، این چهار متهم اوایل سال جاری میلادی بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، آن‌ها سعی داشتند از مرز اردن عبور کرده و به گروه تروریستی داعش بپیوندند اما اتخاذ تدابیر امنیتی در مرز مانع از تحقق اهداف آن‌ها شد و پس از آن به فکر اجرای عملیات نظامی در خاک اردن افتادند.

این افراد ابتدا قصد داشتند عملیات تروریستی خود را با بمب‌گذاری در یک کلیسا و یک فروشگاه اجرا کنند اما به دلیل دشواری این کار به استفاده از مسلسل برای اجرای عملیات خود روی آوردند.

دادگاه امنیت دولت جلسه علنی برای رسیدگی به اتهامات این افراد برگزار کرد.

از جمله اتهامات آن‌ها مشارکت در توطئه برای اجرای عملیات‌های تروریستی و تلاش برای پیوستن به گروه‌های مسلح است و سه نفر از آن‌ها نیز با ترویج افکار گروه‌های تروریستی مواجه هستند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این افراد نیمه شب گذشته در راستای حکم دادستانی کل استانبول در عملیات مشترک نیروهای سازمان اطلاعات(میت) و پلیس در سه منطقه استانبول دستگیر شده اند.
به گفته یرلی کایا این افراد با مقر گروهک تروریستی داعش در "داشیشه استان حسکه" واقع در سوریه ارتباط داشته و برای این گروهک کمکهای مالی جمع آوری می کردند.
بنا بر این اطلاعیه در ده ماه گذشته در هزار و ۳۲۹ فقره عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، دو هزار و ۹۱۹ مظنون داعشی بازداشت، ۶۹۲ بازداشتی زندانی و ۵۳۱ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد ۱۸۷ مظنون نیز ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • طراحی قالب انسجام آفرین فعالان مردمی حوزه اجتماعی استان کرمانشاه
  • هنرمندان با تولید آثار فاخر عملیات روانی دشمن را خنثی کنند
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه های شهرستان نوشهر انجام شد ​
  • خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  •  ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای همسطح‌سازی معابر منطقه ۸ اصفهان